Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، اشرفی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: تا کنون از ابتدای اجرایی شدن این طرح در استان و در ۱۴ مرحله، مبلغ یک میلیارد و ۱۸۹ میلیون تومان به ۱۷۰ واحد پذیرنده برای بکارگیری ۶۸۴ نفر نیروی شغل اولی پرداخت شده است.

او افزود: به منظور اجرای تبصره ۴ ماده ۳۲ قانون احکام دائمی برنامه توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، مبنی بر حمایت از مناطق غیر برخوردار از اشتغال، پرداخت یارانه دستمزد با اولویت مناطق کم برخوردار و مناطق غیر برخوردار همچنان در خراسان جنوبی ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اشرفی بیان کرد: کاهش هزینه‌های بکارگیری نیروی کار برای کارفرما با هدف پایداری تولید و اشتغال برای تقویت اقتصادی دانش بنیان، افزایش فرصت اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی در بازار کار، حمایت از ارتقاء تولید داخلی و رقابت پذیری در بنگاه‌های اقتصادی در تحقق اقتصاد مقاومتی و ارتقاء سرمایه انسانی کارگاه‌های فعال بخش خصوصی و تعاونی در مناطق کم برخوردار ازمهمترین اهداف اجرای این طرح است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ادامه داد: سقف بهره مندی هر کارگاه برای استفاده از نیروی کار شغل اولی، معادل حداکثر ۵۰ درصد نیروی کار موجود است.

او تصریح کرد: همچنین طول دوره پرداخت یارانه دستمزد به ازای هر نیروی کار شغل اولی، با تایید دستگاه هماهنگ کننده، تا سقف ۱۲ ماه است.

اشرفی گفت: مقدار یارانه دستمزد، معادل ۳۰ درصد حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار است که بر اساس صورت وضعیت مزد ارسالی به سازمان تأمین اجتماعی محاسبه و پرداخت می‌شود.

بیشتر بخوانید: تمام شهرستان‌ها مشمول طرح یارانه دستمزد

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان افزود: پرداخت یارانه دستمزد منوط به پرداخت حق بیمه نیروی کار شغل اولی جذب شده و یا زنان بیکار سرپرست خانوار، از سوی کارفرما به سازمان تأمین اجتماعی است.

یارانه دستمزد وجهی است که توسط دولت، به موجب شیوه نامه ابلاغی، به صورت ماهانه، بابت بخشی از دستمزد نیروی کار شغل اولی که به افراد بیکار بین ۲۰ تا ۳۵ سال اطلاق می‌شود که فاقد سابقه بیمه پردازی برای مدت سه ماه یا بیشتر باشند؛ به عنوان یارانه، به کارفرما پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/ ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شغل اولی سابقه بیمه نیروی کار نیروی کار شغل اولی یارانه دستمزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۱۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کالابرگ اردیبهشت ماه کی واریز می‌شود؟

منظور گفت: با اطلاع رسانی‌هایی که انجام گرفت طرح کالابرگ بیشتر مورد توجه مردم قرار گرفت و ما شاهد استقبال بیشتر مردم از این طرح هستیم. تامین منابع کالابرگ به خوبی توسط دولت انجام گرفته است. در این مرحله که از بهمن ماه شروع و تا اردیبهشت ادامه دارد در این مرحله منابع به صورت کامل تامین شده است.

وی افزود: برای ادامه طرح کالابرگ در بودجه سال ۱۴۰۳ پیش بینی‌هایی کردیم که در مجلس درحال رسیدگی است. با توجه به کمکی که طرح کالابرگ به ۷ دهک اول می‌کند علاقمند هستیم که این طرح را ادامه دهیم.

منظور در ادامه در تشریح جزئیات یارانه‌ها در بودجه سال ۱۴۰۳ توسط ریاست سازمان برنامه و بودجه نیز اظهار کرد: یکی از نقش‌های مهمی که دولت ایفا می‌کند، توجه به اقشار آسیب پذیر و سفره و معیشت مردم در قالب باز توزیع درآمد یا یارانه‌هایی است که پرداخت می‌شود، طبیعی است که در قالب‌های مختلفی در بودجه به این موضوع پرداخته می‌شود و بخش مهمی از منابع کشور، صرف باز توزیع و یارانه‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه کل تبصره ۸ امسال که موضوع هدفمندی یارانه‌ها را دنبال می‌کند، افزود: منابعی که دولت از فروش بنزین، گازوئیل، صادرات فرآورده‌های نفتی به دست می‌آورد، صرف باز توزیع به خود مردم می‌شود؛ به این معنا که عملاً منابع حاصل از بخش نفت و گاز ما که در فروش انواع حامل‌های انرژی حاصل می‌شود، عیناً در قالب تبصره ۸ یا قانون هدفمندی یارانه‌ها به مردم بازپرداخت می‌شود.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: یکی از انواع پرداخت‌ها، یارانه‌های نقدی است که بخش بزرگی از جامعه این یارانه‌های نقدی را دریافت می‌کنند که برخی ۳۰۰ هزار یا ۴۰۰ هزار تومان در ماه حسب آزمون وسع دریافت می‌کنند که کل منابع آن، ۳۳۰ هزار میلیارد تومان در سال است.

وی تصریح کرد: برای کمک هزینه‌های معیشتی ویژه افراد کمیته امداد و سازمان بهزیستی نیز هر ماه بالغ بر ۵ همت پرداخت می‌شود در حالی که سال گذشته مستمری بگیران کمیته امداد و بهزیستی ۴۰ درصد رشد کرد که امسال نیز مجدد، ۳۰ درصد رشد کرده است تا این گروه خاص مورد توجه قرار گیرند.

منظور گفت: اقدام دیگر کالابرگ است که هدف آن عدم احساس افزایش قیمت ۱۱ قلم کالای اساسی در سفره مردم است که به ۷ دهک به ازای هر نفر ۲۲۰ هزار تومان پرداخت می‌شود؛ ضمن اینکه مجموعه یارانه‌هایی که در سایر قالب‌ها داده شده و به سفره مردم ختم می‌شود که یارانه خرید تضمینی گندم و آرد و نان است که ۲۰۰ همت در سال جاری بابت این امر هزینه خواهد شد.

به گزارش زی‌سان، کالابرگ اردیبهشت ماه مطابق روال گذشته هجدهم هر ماه شارژ می‌شود. 

tags # کالا برگ الکترونیک سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ چرا نئاندرتال‌ها محتویات معده حیوانات را می‌خوردند؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • بهره مندی ۱۳۸ هزار کارگر در لرستان از پوشش بیمه تأمین اجتماعی
  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ بیمار خاص از خدمات بیمه سلامت
  • بهره‌مندی بیماران خاص از حمایت‌های دارویی خاص
  • بهره‌مندی بیماران خاص از حمایت‌های دارویی ویژه
  • بهره‌مندی بیماران خاص و صعب‌العلاج از حمایت‌های دارویی ویژه
  • مزایای بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر اطلاع رسانی شود
  • بهره‌مندی ۲۷۸۰۰۰ هزار خانوار چهارمحال و بختیاری از کالابرگ
  • کالابرگ اردیبهشت ماه کی واریز می‌شود؟
  • بهره‌مندی اصحاب فرهنگ و هنر از خدمات بیمه تأمین اجتماعی
  • بهره‌مندی ۶۱ هزار نفر از اصحاب فرهنگ و هنر از بیمه تأمین اجتماعی