Web Analytics Made Easy - Statcounter

ورزشکار هرمزگانی و داور بین‌المللی رشته ووشو که در رقابت‌های جهانی ترکیه حاضر به داوری رقابت یک ورزشکار صهیونیست با حریفش نشد، می‌گوید اگر 100 بار دیگر نیز در موقعیتی مشابه و این‌چنینی قرار بگیرد، حاضر نیست تا صهیونیست‌ها را به رسمیت بشناسد و با اقدامش به این رژیم منحوس رسمیت ببخشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس،  علیرضا بهرمن در سال 1392 در حالی به عنوان داور بین‌المللی رشته ووشو به رقابت‌های قهرمانی جهان در آنتالیای ترکیه اعزام شد که در اوج درخشش خود در آن مقطع در رشته داوری این رشته در بخش تالو در جهان قرار داشت و از آن جا که این رشته را از سنین کودکی و با مربی‌گری پدر پرتلاشش آموخته بود، مهیای گام‌های هرچه بلندتری به سوی افق‌های بلند این رشته پرطرفدار چینی می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در آن رقابت‌ها به عنوان داور ارشد بخش تالو حضور داشت که به ناگاه به روی تاتومی فراخوانده می‌شود تا داوری یک رقابت ورزشکار رژیم صهیونیستی را داوری کند. او با رشادت و بدور از هرگونه حاشیه خاصی رسما اعلام می‌دارد که چون رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسد، هرگز حاضر نخواهد بود تا این رقابت را داوری کند و به این ترتیب همه نگاه‌ها از سراسر سالن بزرگ مسابقات ووشو قهرمانی جهان که میزبان 52 کشور بوده، به سوی او و این اقدامش جلب می‌شود.

تصویری که از این اقدام او در ذهن ورزشکاران دیگر کشورها قرار می‌گیرد، موجب می‌شود که بسیاری از ووشوکاران مسلمان در پایان رقابت‌ها از این اقدام علیرضا بهرمن تجلیل کرده و بسیاری دیگر از آنان نیز با این ورزشکار هرمزگانی عکس یادگاری بگیرند.

در روز قدس امسال و به بهانه این اقدام ارزنده او در 8 سال پیش با علیرضا بهرمن به گفت‌وگویی کوتاه پرداختیم.

فارس: آقای بهرمن شما در سال 92 و در شرایطی که در ابتدای اوج‌گیری‌تان به عنوان داوری بین‌المللی در رشته ووشو در جهان بودید با عدم داوری رقابت ورزشکاری از رژیم اشغالگر قدس، تا مدت‌ها از این صحنه محروم بودید. ماهیت آنچه که در این صحنه از خود به جای گذاشتید چه تأثیری در فضای فکری و روانی ورزشکاران کشورمان در سالهای پس از آن داشت؟

واقعیت آن است که ما به عنوان ورزشکار جمهوری اسلامی ایران در رقابت‌های جهانی حضور می‌یابیم و رشد و پیشرفت خودمان را در عرصه‌های مختلف ورزشی مدیون نگاه ویژه نظام کشورمان به ورزشکاران هستیم. تمامی آن چیزی که یک ورزشکار و یا داور برای رسیدن به اوج حرفه‌ای‌گری در عرصه‌های ملی و بین ‌المللی به آن نیاز دارد را نظام جمهوری اسلامی فراهم کرده است و ما در رشته ووشو یکی از کشورهای مهم و سرآمد در این رشته هستیم که با همت بلند آقای دکتر علی‌نژاد ریاست فدراسیون ووشو توانسته‌ایم به این جایگاه کم‌نظیر در این رشته در جهان دست پیدا کنیم.

بنده هم به عنوان عضو کوچکی از خانواده بزرگ ووشو ایران افتخار آن را داشته‌ام که در میادین مختلفی به عنوان ورزشکار و یا داور و یا مربی در کنار تیم ملی کشورمان حضور داشته باشم و بتوانم گام کوچکی در راستای اعتلای نام بلند کشورمان بردارم.

در رقابت‌های جهانی ووشو در آنتالیای ترکیه با افتخار و اقتدار به خاطر آن چه اعتقاد قلبی بدان داشته و دارم در برابر ورزشکار صهیونیست حاضر به داوری نشدم و اگر چه از تبعات چنین اقدامی نیز مطلع بودم اما هیچ‌گاه فراموش نمی‌کنم که مردم مظلوم فلسطین در گذر تاریخ چه رنج عمیقی از جنایات کثیف صهیونیست‌ها متحمل شده‌اند و نسل‌کشی عظیمی که صهیونیست‌ها از ابتدای انتفاضه تاکنون در حق ملت فلسطین به راه انداخته‌اند را مگر می‌شود از فکر و جان‌مان بیرون کنیم.

فارس: بعد از آن رقابت‌ها به دلیل عدم داوری در کمیته انضباطی فدراسیون جهانی دچار محکومیتی نیز شدید؟

بله؛ در حکمی اولیه 5 سال بنده را از داوری در رقابت‌های جهانی ووشو در سراسر جهان محروم کردند که بعدها با پیگیری‌های مجدانه دکتر علی‌نژاد که خودشان نیز در فدراسیون جهانی دارای جایگاه و اعتبار ویژه‌ای هستند، این محرومیت به 2 سال کاهش یافت.

فارس: بعد از آن دوباره به صحنه داوری در میادین جهانی بازگشتید؟

بله. هم در جایگاه مربی تیم‌های ملی و هم در جایگاه داور بین المللی به این رشته بازگشتم.

فارس: آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس، یکی از میعادگاه‌های عمومی ملت ایران همپای با دیگر ملت‌های جهان برای محکومیت جنایات صهیونیست‌ها است. شما هر ساله در پایان راهپیمایی روز قدس، بیانیه باشکوه این روز را اجتماع هزاران نفری مردم بندرعباس قرائت می‌کردید، امسال این راهپیمایی به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار نمی‌شود، به نظر شما رسالت دوستداران فرهنگ مقاومت در این روزها چیست؟

جریان مقاومت به نظر بنده یک جریان عظیم و فراگیر و الهی است که به خواست خدا در طول دهه‌های اخیر هر روز رشد و بالندگی بیشتری یافته است و خون شهدای این راه بالاخص شهید والامقام حاج قاسم سلیمانی که داغ فقدان او برای ملت ایران با گذشت بیش از 4 ماه همچنان تازه است. ما ورزشکاران نیز در میادین ورزشی یک رسالت ویژه‌ای را بر عهده داریم که یکی از آنها این است که در میدان رقابت و یا هر عرصه‌ای که می‌تواند رسمیتی به این رژیم کودک‌کش ببخشد، با جسارت و شجاعت ظاهر شویم و بدانیم یک رسالت تاریخی بر دوش ما است و نباید آن را با منافع گذرا معامله کنیم.

این که امام راحل ما راهی را با نام‌گذاری روز قدس بنا می‌گذارد که در طول 40 سال اخیر سبب نمایان‌تر شدن چهره کریه صهیونیست‌ها و نمایش جلوه عمومی مخالفت ملت‌ها با جنایات این رژیم شده است، نشان‌دهنده اصالت این راه است و امروز دنیا بیش از گذشته پی به این جنایات وسیع و خون‌های به ناحق ریخته‌شده برده است.

رسالت ما ورزشکاران این است که با هر وسیله‌ای که در توان‌مان داریم به حمایت معنوی از جبهه مقاومت اقدام کنیم. جبهه مقاومت بخشی از وجود ما است که خون دلاوران رشیدی همچون حاج قاسم سلیمانی به پای آن ریخته شده است. هر کدام از ما باید در هر عرصه‌ای که هستیم خودمان را یک سردار سلیمانی بدانیم. او مصداق بارز یک چهره مردمی و جوانمرد بود و ما بهترین الگوها را در اختیار داریم.

فارس: شما در قالب هیأت ووشو استان هرمزگان که ریاست آن را بر عهده دارید هم برنامه‌هایی در جهت گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و زنده نگهداشتن روحیات اعتقادی و جهادی در میان نسل جوان جامعه ما اجرا کرده‌اید؟

پرداختن به برنامه‌های فرهنگی در کنار برنامه‌های ورزشی یکی از موضوعات ثابت برنامه کاری ما در هیأت است. این مهم را در شهرستان‌ها نیز تسری داده‌ایم. در قالب برنامه‌های ویژه فرهنگی تاکنون در سه سال متوالی موفق شدیم بیش از 130 نفر از ووشوکاران و خانواده‌های آنان را راهی برنامه اعتقادی و باارزش پیاده‌روی اربعین کنیم. همچنین جام‌های مختلف خانه ووشو را در هرمزگان به نام شهدا نام‌گذاری کرده‌ایم. علاوه بر این سرکشی از خانواده معظم شهدا در قالب‌های مختلفی به همراه ورزشکاران را همیشه در برنامه‌های ماهانه خودمان داریم.

یکی دیگر از برنامه‌های ویژه ما در هیأت ووشو حضور با شکوه در برنامه‌های ملی و مذهبی است. حضور در راهپیمایی‌ها نیز به همراه خانواده بزرگ ووشو در استان از دیگر برنامه‌های ما است. همچنین به مناسبت‌های مختلف تلاش می‌کنیم تا چهره‌های انقلابی و خانواده شهدا و بزرگان شهر از جمله فرماندهان سپاه و بسیج را در میان ورزشکاران دعوت و از خاطره‌های آنان در همنشینی با شهدا به گوش جان می‌سپاریم. ما باورمان این است که یک ورزشکار، با اخلاق می‌تواند سکوهای رشد و پیشرفت را طی کند.

فارس: پرداختن به این گونه برنامه‌ها در رشد و اعتلای ورزشکاران هم تأثیر دارد...

بله. ورزشکاری که با نام خدا و با اتکای به باری تعالی راهی میدان می‌شود بدون شک از معرض بسیاری از آسیب‌ها در امان می‌ماند. تقویت روحیه اخلاق در میان ورزشکاران یکی از مهم‌ترین مسائلی است که می‌تواند سبب توفیق و پیشرفت او شود.

فارس: این روزها به دلیل شیوع کرونا، فعالیت‌های ورزشی تعطیل است. شما در این روزها در قالب هیأت ووشو چه کارها و اقدامات شاخصی انجام داده‌اید؟

در زمینه ورزشی که تمرینات مشخص روزهای کرونایی را در منزل برای ورزشکاران مرور کرده‌ایم تا در این زمان دچار افت ورزشی نشوند. در زمینه مسائل فرهنگی و اجتماعی نیز سعی کرده‌ایم که با شناسایی خانواده‌های محروم و آسیب‌دیده از کرونا، با توزیع بسته‌های معیشتی به یاری آنها برویم. برخی از ورزشکاران محروم را نیز در این مدت مورد حمایت قرار داده‌ایم که جا دارد در این زمینه از مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان تقدیر کنم.

فارس: برنامه اصلی هیأت شما برای روزها و هفته‌های آینده چیست؟ بالاخره ورزشکاران باید با شرایط زندگی همراه با کرونا کنار بیایند و ورزش حرفه‌ای را از سر بگیرند.

برنامه ما توزیع سانس‌های ورزشی آقایان و بانوان ووشوکار در خانه ووشو در زمان‌های متنوعی از طول روز است که بتوانند با در محیطی پاکیزه و ضدعفونی‌شده و با شمار محدودی از دیگر ورزشکاران به تمرین بپردازند. البته این در صورتی است که ستاد ملی کرونا، دستورالعمل‌ها و مجوزهای لازم در این زمینه را صادر کند. از سوی دیگر با بهبود شرایط و وضعیت کرونا، تلاش خواهیم کرد که جام‌های محدودی را نیز در آینده برگزار کنیم که روحیه رقابت و جنگندگی ورزشکاران ما دچار افت نشود.

گفت‌وگو از فهیمه شمسی

انتهای پیام/3264

منبع: فارس

کلیدواژه: بهرمن ووشو رژیم صهیونیستی هرمزگان داور بین المللی بندرعباس مسابقات ترکیه رقابت های جهانی صهیونیست ها بین المللی رشته ووشو برنامه ها روز قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۱۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوپینگ ۶ ورزشکار پاورلیفتینگ مثبت شد

طرفداری| نتایج آزمایش‌ دوپینگ ۶ ورزشکار پاورلیفتینگ ایران مثبت اعلام شد.

بر اساس اعلام فدراسیون جهانی پاورلیفتینگ و همچنین باتوجه به تست‌های اخذشده در مسابقات داخلی و بین المللی، نمونه ۴ ورزشکار رشته پاورلیفتینگ در مسابقات برون مرزی اعم از اعزام‌های مالزی، مالت، مغولستان و هندوستان و ۲ ورزشکار در مسابقات داخلی سال ۲۰۲۳ مثبت اعلام شد.

فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام اعلام کرد با توجه به نهایی نشدن حکم برخی از این ورزشکاران و با توجه به لزوم تایید نهایی احکام، نام این ورزشکاران تا اطلاع بعدی اعلام نخواهد شد. این فدراسیون همچنین اعلام کرده که مطابق سنوات گذشته، برنامه‌های مبارزه با دوپینگ با هماهنگی نادو (ستاد ملی مبارزه با دوپینگ) در داخل و خارج از کشور ادامه خواهد داشت و فدراسیون برای اشاعه ورزش پاک با هیچ‌کس مماشات نخواهد کرد.

از دست ندهید ????????????????????????

سرمربی پرسپولیس: من کاشف آلیسون بودم جنگ در دربی میلان؛ 3 اخراجی در 3 دقیقه! آشنایی با مالکان لیگ برتر و میزان ثروت آن‌ها مورینیو: به من می‌گفتند اتوبوس، حالا با همین سبک شده‌اند جادوگر!

دیگر خبرها

  • زهرا جلیلی، اولین مدال آور ووشو در چین
  • مقایسه درآمد پردرآمدترین ورزشکاران حرفه‌ای در هفت رشته‌ی ورزشی (+ اینفوگرافی)
  • مقام سومی زهرا جلیلی در بخش تالو
  • زهرا جلیلی نخستین مدال‌آور کاروان ایران
  • دوپینگ ۶ ورزشکار پاورلیفتینگ مثبت شد
  • اسبقیان: تلاش دوومیدانی‌کاران در میادین بین‌المللی ستودنی است
  • برگزاری جشنواره‌های ورزشی در راستای ترویج فرهنگ شهدا
  • جامعه ورزشی نیازمند الگوی تربیت منش پهلوانی است
  • شمار ورزشکاران سازمان‌یافته استان سمنان به بیش از ۴۶ هزار نفر رسید
  • برگزاری دوره بازآموزی داوری برای ورزشکاران کوراش استان سیستان و بلوچستان