Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره خروج آمریکا از معاهده آسمان باز گفت: واشنگتن در حال زیر پاگذاشتن همه تعهدات بین‌المللی خود و لطمه زدن به هنجارها و قواعد بین‌المللی است.

به گزارش مشرق، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه) در توئیتی در واکنش به خروج آمریکا از معاهده آسمان‌ باز، نوشت: «روند یکجانبه‌گرایی و خروج آمریکا از توافقات بین‌المللی ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی افزود: «دولت آمریکا در سه سال و نیم گذشته در حال زیر پا گذاشتن همه تعهدات بین‌المللی خود و لطمه زدن به کلیه هنجارها، قواعد و حقوق بین‌المللی است که قطعا آنارشیسم را به دنبال خواهد داشت.»

بیشتر بخوانید:

ترامپ: توافقی دیگر را جایگزین «معاهده آسمان‌های باز» می‌کنیم

 دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا  اعلام کرد که آمریکا از معاهده آسمان باز خارج خواهد شد و احتمالاً یک توافق جدید را جایگزین آن خواهد کرد. 

نیویورک تایمز در این زمینه گزارش داد که یک منبع آگاه در دولت «دونالد ترامپ» گفته که واشنگتن قصد دارد روز جمعه به مسکو اعلام کند که می‌خواهد از «معاهده آسمان باز» خارج شود.

وزارت دفاع آمریکا نیز روز پنجشنبه خبر داد که روز جمعه اعلامیه رسمی خروج از معاهده آسمان‌های باز اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وزارت امور خارجه چین هشدار داد خروج آمریکا از معاهده آسمان باز، بر امنیت و ثبات مناطق مختلفی از جهان تأثیر منفی خواهد داشت.

هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان نیز ضمن ابراز تأسف درخصوص تصمیم آمریکا برای خروج از معاهده آسمان باز گفت، واشنگتن توجیه درستی برای این اقدام ندارد.

روسیه و آمریکا جزو اولین کشورهایی بودند که این معاهده را تصویب کردند؛ معاهده‌ای که در  سال ۱۹۹۲ امضا شد و از اول ژانویه ۲۰۰۲ اجرایی شد.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اخبار بورس سید عباس موسوی وزارت دفاع آمریکا وزارت خارجه ایران آمریکا دولت آمریکا هایکو ماس ترامپ وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امور خارجه آلمان روسیه مسکو واشنگتن وزارتخارجه ایران نیویورک آمریکا از معاهده آسمان معاهده آسمان باز خروج آمریکا بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۱۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب خروج ایران از ایکوم و ایکوموس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ «سید عزت الله ضرغامی» با تکذیب اخبار خروج ایران از ایکوم و ایکوموس گفت: ایکوموس، روز بین المللی محوطه‌ها و بنا‌های تاریخی است و خورج از ان را تکذیب می‌کنم.
وی با اشاره به فعالیت‌های بین المللی در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تاکید کرد: این فعالیت‌ها به مراتب گسترده‌تر از گذشته ادامه دارد و این دو حوزه ماهیت غیردولتی دارند و از سال‌ها قبل پرداخت حق عضویت آنها هم توسط افراد حقیقی صورت می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • آمریکا باز هم قطعنامه عضویت فلسطین را وتو می‌کند
  • آمریکا عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو می‌کند
  • سخنگوی وزارت خارجه : تحت تأثیر هیاهوی سیاسی و تبلیغاتی بانیان شرایط موجود در منطقه و جهان قرار نمی‌گیریم
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به ادعا‌های اخیر سران اروپا و وزرای گروه هفت
  • ایران پاسخ اتهامات آمریکا اتحادیه اروپا و گروه 7 پس از تنبیه اسرائیل را داد/ سخنگوی وزارت خارجه: تا زمانی که اراده‌ای برای توقف جنایات رژیم اسرائیل و نقض فاحش مقررات بین‌المللی توسط صهیونیست‌ها نباشد، چشم انداز روشنی در مسیر صلح پایدار متصور نیست
  • بی‌توجهی بلینکن به سخنان کارکنان وزارت خارجه آمریکا مبنی بر مجازات سربازان صهیونیستی ناقض حقوق بشر
  • تکذیب خروج ایران از ایکوم و ایکوموس
  • المیادین: ایران قواعد جدیدی را به آمریکا و اسرائیل تحمیل کرد
  • المیادین: ایران قواعد جدیدی را به آمریکا و اسرائیل تحمیل کرد/ پاسخ‌های ایران با پیامدهایی استراتژیک
  • چین: آمریکا بزرگترین منبع حملات سایبری در جهان است