Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجله لبنانی «الکفاح‌ العربی» فاش کرد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی نزدیک به یک ماه است برفراز عربستان سعودی پرواز می‌کنند. احتمالاً حضور جنگنده‌های این رژیم زیر نظر آمریکا درنتیجه تحولات اخیر ایران در عملیات‌ بیت‌المقدس باشد.

هراس رژیم صهیونیستی از پیروزی ایران در عملیات‌ بیت‌المقدسبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، اشغال خرمشهر توسط رژیم بعث عراق مهم‌ترین برگ برنده این کشور برای وادار ساختن ایران به شرکت در هرگونه مذاکرات صلح تلقی می‌شد و طبعاً آزادسازی این شهر می‌توانست سمبل پیروزی جمهوری اسلامی ایران و برتری نظامی‌اش باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به این‌که منطقه عمومی غرب کارون آخرین منطقه مهمی بود که همچنان در اشغال عراق قرار داشت، از یک‌سو فرماندهان نظامی ایران برای انجام عملیات در این منطقه اشتراک نظر داشتند و از سوی دیگر عراق نیز که طراحی عملیات آزادسازی خرمشهر را پس از عملیات فتح‌المبین قطعی و مسجل می‌پنداشت، با در نظر گرفتن اهمیت این شهر و جایگاه آن در دفاع از بصره، به‌ضرورت حفظ این منطقه معتقد بود.

ازاین‌رو، بلافاصله پس از اتمام عملیات فتح‌المبین، درحالی‌که قوای ارتش عراق در منطقه عمومی خرمشهر تقویت می‌شد، به تمام یگان‌های تحت امر قرارگاه مرکزی کربلا دستور داده شد تا ضمن بازسازی و تجدید قوا، به شناسایی و طراحی عملیات بپردازند. این عملیات با نام بیت‌المقدس و رمز «یا علی ابن ابی‌طالب» آغاز شد.

در کتاب نوزدهم «روزشمار جنگ ایران و عراق» با عنوان «آزادسازی خرمشهر» به‌تفصیل این عملیات مورد بررسی قرار گرفته و جزئیات آن شرح داده شده است. به مناسبت شروع این عملیات و روزهای منتهی به آزادسازی خرمشهر بخش‌هایی از این کتاب منتشر خواهد شد که قسمت چهاردهم آن را در ادامه می‌خوانید:

یک گام تا پیروزی

در ادامه مرحله چهارم عملیات بیت‌المقدس امروز (۲ خرداد ۱۳۶۱) رزمندگان ایران به پیشروی خود در منطقه شمال غربی خرمشهر ادامه داده و با رسیدن به جاده خرمشهر شلمچه و سپس اروندرود خرمشهر را محاصره کردن و آماده ورود به این شهر و پاک‌سازی آن از وجود اشغالگران عراقی شدند.

اخبار عملیات رزمندگان ایران در جلسه روسای سه قوه مجریه، مقننه و قضاییه بررسی شد و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز در بیانیه‌ای از رزمندگان تقدیر کردند.

با اجرای مرحله چهارم عملیات بیت‌المقدس و محاصره شدن اشغالگران عراقی در خرمشهر، امروز علاوه بر اینکه ارتش کویت به آماده‌باش درآمده است، اعلام شد جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به‌طور منظم در فضای عربستان سعودی به گشت‌زنی می‌پردازند.

بنابر اعلام قرارگاه مقدمه نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز ارتش کویت به حالت آماده‌باش درآمده و تمام وسایل نقلیه تانک‌ها و نفربرهای این کشور سوخت‌گیری کرده آماده فعالیت‌های جنگی شده‌اند.

در همین حال مجله لبنانی الکفاح‌ العربی در شماره امروز خود فاش کرد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی نزدیک به یک ماه است به‌طور منظم برفراز عربستان سعودی پرواز می‌کنند. به نوشته این مجله مقامات پادشاهی سعودی تاکنون هیچ‌گونه بیانیه‌ای دراین‌باره منتشر نکرده‌اند. احتمالاً عملیات جنگنده‌های این رژیم زیر نظر آمریکا درنتیجه تحولات اخیر در جبهه خرمشهر می‌باشد.

اجرای چهارمین مرحله از عملیات بیت‌المقدس که شب گذشته آغاز شده و همچنان ادامه دارد، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های معتبر خبری دنیا داشته است؛ اما اغلب آنها فقط به نقل گزارش‌های نظامی ایران و عراق اکتفا و از ارزیابی این گزارش‌ها خودداری می‌کنند.

رادیو اسرائیل در اخبار ساعت ۱۹ خود ابتدا گزارش‌های ایران مبنی بر رسیدن نیروهای نظامی این کشور به اروندرود، محاصره کامل خرمشهر و قطع ارتباط ارتش عراق با نیروهایش در داخل این شهر را نقل کرد و سپس افزود: سرفرماندهی ارتش عراق با انتشار بیانیه‌ای این گزارش‌های ایران را تکذیب کرد و متقابلاً اعلام نمود که حمله ایرانی‌ها با شکست روبرو شده و آنها با دادن تلفات سنگین از حومه خرمشهر فاصله گرفته‌اند.

رئیس‌جمهور ایران [حضرت آیت‌الله خامنه‌ای] به کشورهای عرب حوزه خلیج فارس اطمینان داد که اگر ایران مورد تعرض قرار نگیرد، جمهوری اسلامی هیچ تهدیدی برای آنان نخواهد بود و ایران نه‌تنها به دنبال گسترش اراضی خود نیست بلکه می‌کوشند روابطش را با کشورهایی که به انقلاب اسلامی احترام می‌گذارند، تقویت کند.

امروز علاوه بر اعلام مفاد مصوبه تأمین هزینه‌های بازسازی و نوسازی مناطق جنگ‌زده، هیئت دولت بودجه‌ای را هم برای تأمین نیازهای رفاهی اسیران عراقی اختصاص داد این مصوبه بازتاب خارجی نیز داشت.

ادامه دارد ...

دفاع پرس/

بیشتر بخوانید:

تلاش رسانه‌های غربی برای متجاوز نشان دادن ایران در جنگ تحمیلی

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی بیت المقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۱۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی «عوبدا» رژیم اسرائیل

منابع خبری از حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی عوبدا ارتش رژیم صهیونیستی در عمق اراضی اشغالی خبر دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین  الملل خبرگزاری تسنیم، مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد در راستای مقاومت در برابر اشغالگری و حمایت از مردم غزه و پاسخ به جنایات رژیم غاصب علیه مردم فلسطین اعم از زنان و کودکان و سالخوردگان، رزمندگان مقاومت اسلامی عراق، روز دوشنبه 15 آوریل، پایگاه هوایی عوبدا ارتش رژیم صهیونیستی در  اراضی اشغالی را با پهپاد هدف قرار دادند.

مقاومت اسلامی عراق بر  ادامه حملات کوبنده خود به اهداف رژیم صهیونیستی تاکید کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی «عوبدا» رژیم اسرائیل
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی «عوبدا» رژیم اسرائیل
  • موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
  • سرنگونی ۱۰۰ جنگنده پیشرفته؛ افتخاری از پدافند هوایی ایران + فیلم
  • به زودی پیروزی جبهه مقاومت و شکست رژیم صهیونیستی را جشن می‌گیریم
  • شکست تمار عیار رژیم صهیونیستی خیلی از گذشته نزدیک‌تر شده است
  • چرا ایران «نقب» را هدف قرار دارد؟
  • شکست هیمنه صهیونیستها در عملیات وعده صادق سپاه
  • پیام ابراهیم رئیسی به کشورهای منطقه/ عملیات وعده صادق اقدامی محدود بود نه فراگیر
  • چرا ایران در حمله به سرزمین‌های اشغالی «نقب» را هدف قرار دارد؟ +عکس