Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-19@16:14:55 GMT

دلایل کاهش حباب سکه در هفته اخیر

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۴۱۵۱۵

دلایل کاهش حباب سکه در هفته اخیر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محمد کشتی‌آرای در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلا داخلی، اظهار کرد: روند قیمتی این هفته بازار سکه و طلا افزایشی تحت تاثیر دو عامل صعودی بود. در یک هفته اخیر نوسانات تقریبا افزایشی قیمت‌های جهانی و افزایش نرخ ارز سبب افزایش قیمت سکه و طلا در بازارهای داخلی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران تاکید کرد: البته عامل معکوس این دو عامل که باعث تعدیل قیمت‌ها شد، کاهش تقاضا بوده است. باتوجه به بسته شدن معاملات سکه آتی و معاملات بورسی سکه، تقاضا در بازار کاهش پیدا کرد و در نتیجه، حباب سکه کاهش پیدا کرد. نسبت به روزهای ابتدایی هفته، حباب سکه از  ۴۵۰ هزار تومان به ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافته است که نشان از کاهش تقاضا دارد.

به گفته وی، آخرین قیمت‌ها و تغییرات آن به این صورت است که سکه طرح جدید از هفت میلیون و ۳۳۰ هزار تومان ابتدای هفته تا هفت میلیون و ۵۵۰ هزار تومان افزایش یافته است. سکه طرح قدیم نیز در ابتدای هفته، هفت میلیون تومان قیمت داشته اما در پایان هفته به هفت میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تغییر قیمت داشته است. قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار هم با افزایش حدودا ۳۴ هزار تومانی در طول هفته، از ۷۰۶ هزار تومان به ۷۴۰ هزار تومان رسیده است.

همچنین در ابتدای هفته هر انس جهانی ۱۷۴۳ دلار بود که در پایان هفته در محدوده ۱۷۳۷ تا ۱۷۴۰ دلار در نوسان بود.

سکه و ارز دوباره گران شدند | جدیدترین قیمت‌ها کد خبر 514168 برچسب‌ها قیمت طلا و فلزات گرانبها - ایران سکه - قیمت

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سکه قیمت هزار تومان هفت میلیون قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۱۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبات بازار طلا بعد از نوسانات اخیر

محمدسعید جعفری رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه با بیان اینکه بازار طلا طی چند وقت اخیر نوسانات قابل توجهی را پشت سر گذاشته، گفت : بعد از چندین روز افت و خیز، اکنون دو روز است که بازار به ثبات رسیده و قیمت‌ها تغییر چندانی نداشته است.

وی از کاهش مختصر قیمت طلا نسبت به روز‌هایی که اوج نوسانات را داشتیم هم یاد کرد و ادامه داد: اینکه باز هم قیمت طلا کاهش یابد، به دو شاخص مهم قیمت جهانی و تحولات منطقه بستگی دارد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه معتقد است، چنانچه تحولات منطقه آرام شود، احتمال کاهش بیشتر قیمت طلا تا حدود ۱۰ درصد دیگر هم وجود دارد، اما نباید منتظر کاهش چندان چشمگیر و محسوسی باشیم.

جعفری قیمت کنونی طلا در کشور را متناسب با نرخ ارز و قیمت جهانی آن واقعی دانست و اظهار کرد:، اما سکه تمام بهار طرح جدید هنوز حدود شش تا هفت میلیون تومان حباب دارد.

وی درباره اینکه قیمت طلا تا پایان امسال چطور پیش‌بینی می‌شود نیز خاطرنشان کرد: پیش‌بینی اکثر کارشناسان بر این است که قیمت جهانی هر اُنس طلا تا پایان امسال به حدود سه هزار دلار برسد و از همین رو در داخل کشور نیز به تبع بازار‌های جهانی، روند افزایشی، اما با شیب آرام پیش‌بینی می‌شود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه درباره وضعیت خرید و فروش طلا در بازار نیز یادآور شد: با اوج گرفتن نوسانات شاهد کاهش استقبال مردم از خرید طلا بودیم و اکنون که بازار به ثبات رسیده قیمت‌ها بالا بوده و از قدرت خرید بسیاری از مردم خارج است، از همین رو ثبات و روند کاهشی قیمت‌ها هم تاثیر چندانی بر رونق بازار نداشته است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • رکورد تاریخی قیمت جهانی طلا
  • نفت از افزایش قیمت بازماند
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / روند ادامه‌دار کاهش قیمت سکه
  • تداوم کاهش قیمت سکه در بازار
  • ثبات بازار طلا بعد از نوسانات اخیر
  • ثبات قیمت دلار و سکه در معاملات امروز بازار
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان
  • بازار رمزارز‌ها / صعود اندک بیت‌کوین
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۲۹ فروردين
  • پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳/ رشد حباب، لیدر نوسانات صعودی سکه شد