Web Analytics Made Easy - Statcounter

«آینده قطعی قدس، متعلق به جهان اسلام است»، «قدس شریف، خط قرمز ملت های مسلمان جهان است»، «روز قدس، روز فریاد ملل بر سر رژیمی سفاک است» و «۲۵ مورد جدید ابتلا و دو فوتی به آمار حوزه کرونا ویروس اضافه شد»؛ بخشی از تیترهای خبری روز جمعه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ در متن بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی به مناسبت روز جهانی قدس آمده است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

روز جهانی قدس؛ این یادگار گرانمایه و ارزشمند بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی میراث ماندگاری ارزشمندی است که امام راحل عظیم الشأن با نامگذاری آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان؛ نقشه های شوم مثلت شوم استبداد و جرثومه تجاوز و تعدی را نقش برآب کرد و نمادی برای مبارزه با ظلم در دنیا و مایه وحدت بین مسلمین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امسال درحالی به استقبال روز قدس می رویم که در کنار حوادث تلخ و بلیه عالم گیر شاهد طوفان دشمنیها وتوطئه های پیچیده نظام سلطه و تشدید هجمه ها و سیطره اقتاپوسی رژیم منحوس اشغالگر بر نهادهای بین المللی حتی برخی دول متحجر منطقه بوده و از سویی توطئه کثیف و غیر انسانی عادی سازی روابط دولت های اسلامی با این غده سرطانی؛ تراژدی غمبار و اسفناکی از جرم و جنایت نهان و آشکار را در فلسطین مظلوم و غزه ی بی دفاع موجب شده و این مهم زنگ خطری است برای قاطبه مسلمین که این فرموده رهبر عظیم الشأن جهان اسلام باید نصب العین همگان باشد و مسئله فلسطین همواره در رأس مسائل جهان اسلام باشد.

 

حال که به واسطه وجود این بلیه فراگیر امکان برگزاری راهپیمایی در هیچ نقطه از کشور عزیزمان وجود نداشته لذا این چراغ پرفروغی که همزمان با طلیعه انقلاب عظیم اسلامی توسط معمار کبیر انقلاب روشن شده و دل های آزادی خواهان و مستضعفین تحت ستم در سراسر عالم را نور امید بخشیده؛ باید تا رهایی کامل قدس شریف و محو رژیم کودک کش اسرائیل همواره روشن بماند.

 

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی ضمن گرامیداشت سوم خرداد؛ سالروز آزادسازی خرمشهر قهرمان؛ دعوت می کند تا همگی گوش جان به بیانات گهر بار رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه ای مدظله العالی که خطاب به مسلمین جهان در ساعت 12 روز جمعه دوم خرداد ماه مصادف با روز قدس از شبکه های ملی و استانی پخش خواهد شد سپرده و با دلهایی مملو از معنویت و جانهایی آکنده از نور ایمان برای سلامتی و تعجیل در آخرین ذخیره و حجت الهی همچنین رفع تمام بلایا دعا کنند.

 

یادآور می شود، به منظور فیض همگان از بیانات معظم له؛ هیچ گونه برنامه و تجمعی در روز جمعه دوم خرداد در هیچ نقطه از کشور برگزار نخواهد شد.

 

 

آیت الله یعقوبی:
آینده قطعی قدس، متعلق به جهان اسلام است

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: آینده قطعی قدس متعلق به اسلام است و سرانجام در روزی سرشار از امید، شاهد برپایی بزرگ‌ترین نماز جمعه هستی به امامت فرمانده کل قوای عالم خواهد بود.

« آیت الله ابوالقاسم یعقوبی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد، با بیان اینکه روز قدس امسال یک ویژگی خاص دارد و آن سخنرانی مقام عظمای ولایت است، گفت: قطعاً رهنمودها و انذارها و بشارت‌های ایشان برای امت اسلام و هشدارهایشان برای جبهه استکبار فصل نوینی در بزرگداشت این روز جهانی خواهد بود و افق‌های نوینی را فرا روی مسلمین خواهد گشود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی افزود: امیدواریم با رشد فزاینده بیداری اسلامی و جهانی و اوج‌گیری مقاومت اسلامی و جهانی روز قدس که یوم القدر امت‌های مسلمان است، روز اقامه نماز جمعه بزرگ جهان به امامت موعود جهانی شود.

 

وی با بیان اینکه آزادی قدس شریف فریادی فراتر از یک روز است، اظهارداشت: اگرچه امسال به دلیل کرونا امکان برگزاری راهپیمایی روز قدس نیست، اما می‌توان برای برجسته‌سازی مسئله فلسطین و قدس در ابعاد دیگر تلاش کرد.

 

آیت الله یعقوبی بیان داشت: امسال روز قدس در شرایطی برگزار می‌شود که همه‌گیری و جهانگیری ویروس کرونا مانع از برگزاری بدون دغدغه و پرشور این روز بزرگ که یادگار امام خمینی(ره) است، می‌شود.

 

امام جمعه بجنورد افزود: از طرفی دیگر این محدودیت می‌تواند موجب اندیشه و تأمل بیشتر برای برجسته‌سازی مسئله فلسطین و قدس در ابعاد دیگر باشد.

 

آیت الله یعقوبی با بیان اینکه سرزمین فلسطین ریشه در زمین باورها و اعتقادات مسلمانان دارد، گفت: فلسطین طبق آموزه‌های قرآنی بلده مبارکه است که به مدال «بارکنا حوله» نائل آمده است و مهد ادیان آسمانی و پیامبران الهی و ابراهیمی بوده است.

 

وی اضافه کرد: مسجدالاقصی و شهر بیت‌المقدس، سرزمین آرزوها و رؤیاهای بلند مسلمانان در گذشته و حال و آینده است، در گذشته قبله اول مسلمین بوده و محل معراج پیامبر اعظم (ص) و در طول اعصار و قرون نیز جایگاه بلند تمدن اسلامی با فراز و نشیب‌های آن و در حال حاضر نیز مهم‌ترین غصه و اولین دغدغه مسلمانان است.

 

آیت الله یعقوبی گفت: آینده قطعی قدس متعلق به اسلام است و سرانجام در روزی سرشار از امید، شاهد برپایی بزرگ‌ترین نماز جمعه هستی به امامت فرمانده کل قوای عالم و به اقتدای مستضعفان جهان خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه آزادی قدس، فریادی فراتر از یک روز است، افزود: اگرچه امسال به دلیل شرایط کرونایی امکان برگزاری مراسم راهپیمایی و تظاهرات این روز نیست، اما می‌توان به روش‌های دیگر این روز را گرامی داشت و برای برجسته‌سازی مسئله فلسطین و قدس در ابعاد دیگر تلاش کرد.

 

آیت الله یعقوبی اظهار کرد: اکنون که راهپیمایی روز قدس به خاطر بیماری کرونا امکان برگزاری مطلوب در آن روز را ندارد باید با نگاه فرصت‌ساز، مسئله قدس را تبدیل به مسئله‌ای فراتر از روز نمادین کرد و تنفر جهانی از رژیم صهیونیستی و مظلومیت فلسطین و مسجدالاقصی را در قالب‌های مختلف و در مناسبت‌های مختلف دیگر تکثیر کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی به‌مثابه ویروس کرونا 1948 است که در یوم النکبه یعنی در ۲۴ اردیبهشت ۱۳۲۷ و در هفتاد دو سال پیش مانند یک ویروس منحوس و یک غدّه سرطانی در پیکره امت اسلامی و بلاد اسلامی جای گرفت و بیش از هفت دهه است که جز التهاب و تب تفرقه و عفونت اختلاف و بیماری ذلت برای مردم منطقه و جهان به وجود نیاورده است.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی، به نقش انقلاب و ایران اسلامی در برجسته کردن موضوع قدس و فلسطین در جهان پرداخت و اظهار کرد: با رشد انقلاب اسلامی ایران و پیروزی ما در دفاع مقدس جوانه‌های مقاومت ابتدا در لبنان و سپس در فلسطین رویید و پس از جنگ‌های نمایشی سران عرب و سازش ننگین کمپ دیوید، شجره طیبه انتفاضه سنگ رویید.

 

وی افزود: اکنون رژیم صهیونیستی که روزی در اندیشه نیل تا فرات بود و شعار یک ملت و یک دولت را سرمی داد مدتی بعد به راهبرد دو دولت و دو سرزمین تن داد و الآن به‌شدت نگران سرنوشت محتوم خود که همان زوال قطعی در کمتر از ۲۵ سال آینده است.

 

آیت الله یعقوبی گفت: طرح هوشمندانه و دموکراتیک رهبر حکیم انقلاب اسلامی در رفراندوم تعیین سرنوشت توسط مسلمانان و مسیحیان و یهودیان فلسطینی، برای تحقق یک ملت – یک دولت در کنار رشد مقاومت اسلامی، استکبار و صهیونیسم را به انفعال واداشته است و حرف برتر ایران را پیش چشم جهان قرار داده است.

 

وی تصریح کرد: اکنون آمریکا و رژیم صهیونیستی پس از شکست راهبردی برای از هم پاشیدن کشورهای مقاومت و محور مقاومتی یعنی ایران انقلابی درصدد بازسازی سناریوهای نخ‌نما و از پیش شکست‌خورده هستند.

 

 

فرمانده سپاه شیروان:
قدس شریف، خط قرمز ملت های مسلمان جهان است

فرمانده سپاه شیروان گفت: قدس شریف و سرزمین‌های اشغالی خط قرمز دنیای اسلام و ملت‌های مسلمان جهان است.

 «عباسعلی ریحانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: علی رغم هزینه‌های هنگفت سران تروریست پرور ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی، قطعاً پیروزی با جریان‌های مقاومت در فلسطین اشغالی است و این وعده و نصرت الهی است به شرط آنکه مقاومت مردم مظلوم فلسطین استمرار یابد و انتفاضه با قدرت و قوت بیشتری ادامه پیدا کند.


فرمانده سپاه شیروان با گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره) معمار بزرگ و کبیر انقلاب اسلامی و خالق روز جهانی قدس، خاطر نشان کرد: قدس، روز حیات اسلام و آرمان بزرگ ملت‌های آزادی خواه جهان است و مستضعفین عالم و امت اسلامی همواره در کنار ملت مظلوم فلسطین و جریان‌های مقاومت خواهند ایستاد.


ریحانی با توجه به شیوع ویروس منحوس (کووید ۱۹) در جهان و کشورهای اسلامی و ایران بزرگ و سرافراز، تاکید کرد: برابر ابلاغیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور روز جهانی قدس در هیچ نقطه‌ای از کشور برگزار نخواهد شد و همه مسلمانان جهان و ملت‌های مظلوم و ستمدیده و گروه‌های مقاومت در فلسطین اشغالی و سراسر منطقه به رهنمودهای ارزشمند مقام معظم رهبری در این روز بپردازند و به آن عمل کنند.


وی جای جای سرزمین‌های اشغالی و فلسطین را حقوق حقه مردم مقاوم و مظلوم فلسطین دانست و بیان داشت: انتفاضه و مقاومت تا پیروزی نهایی فلسطین و آزادی قدس شریف و اخراج اشغالگران ادامه خواهد داشت و طراحان معامله قرن، شکست قرن را با چشم خود خواهند دید و آرزوی تحقق این طرح را با خود به گور خواهند برد.


وی خاطر نشان کرد: روز قدس روز حمایت از مردم مظلوم فلسطین و اعلام انزجار از دولت غاصب، آدم کش و کودک کش رژیم صهیونیستی است و در برابر این ملت مظلوم و ستمدیده همه ملت‌های مسلمان، آزادی خواه و جهان اسلام مسئول هستند و آزادی قدس شریف با اتحاد و همبستگی دنیای اسلام و مقاومت و پایداری ملت مقاوم و مظلوم فلسطین محقق خواهد شد.


فرمانده سپاه شیروان با اشاره به مقاومت و پایداری بیش از پنج دهه یک ملت مظلوم و ستمدیده در برابر رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی، افزود: طرح ضد فلسطینی معامله قرن در نطفه محکوم به شکست است زیرا ملت بزرگ و بصیر ایران اسلامی و ملت‌های مسلمان و غیر مسلمان حامی جریان و جبهه مقاومت و حامی فلسطین نخواهند گذاشت این طرح اجرایی شود و قطعاً محکوم به شکست است و افتضاح شکست آن سران مستکبر عالم به ویژه ایالات متحده آمریکا و رژیم کودک کش صهیونیستی بیش از پیش بی آبرو خواهند شد.

 

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شیروان:
روز قدس، روز فریاد ملل بر سر رژیمی سفاک است

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شیروان گفت: روز قدس روز فریاد ملل مسلمان و غیر مسلمان بر سر رژیمی سفّاک است.

«حجت الاسلام علی پرهیزکار» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: روز قدس روز فریاد ملل بر سر رژیم سفاک است که حقوق انسان‌ها را نادیده و از هیچ ظلمی برای بقای خویش، فروگذار نمی‌کند، جنایت‌هایی که با پشتیبانی دولت‌های غربی بخصوص آمریکای خبیث و با پشتوانه‌ سکوت و همراهی برخی دولت‌های عربی و منطقه‌ای، صورت می‌پذیرد.

 


رییس اداره اوقاف و امور خیریه شیروان بیان داشت: مسأله دفاع از فلسطین و مسجد الاقصی به عنوان یک جریان ریشه‌دار و برآمده از حیثیت انسانی و حمیّت ایمانی، در سراسر جهان رواج یافته و به نمادی عینی و مستحکم از مقابله با جریان استکبار تبدیل گشته است و این همان راز برگزاری هرساله روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان است تا بدخواهان بدانند که دفاع از آرمان‌های فلسطین، برخاسته از آموزه‌های اصیل دینی و معارف بصیرت‌بخش اسلام است.

 


حجت الاسلام پرهیزکار خاطرنشان کرد: روز جهانی قدس، نماد و مظهر مظلومیت و تظلم خواهی ملت در حصر و آواره فلسطین از ستم و تجاوز و جنایت رژیم غاصب صهیونیستی است.

 


وی عنوان کرد: روز جهانی قدس یادگار ماندگار حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) و نماد رویارویی تمامی حق در برابر تمامی باطل و مظهر حمایت جهانی از مردم رنج دیده فلسطین است.

 


وی تصریح کرد: روز جهانی قدس، نماد و مظهر مظلومیت و تظلم خواهی ملت در حصر و آواره فلسطین از ستم و تجاوز و جنایت رژیم غاصب صهیونیستی است که در طول تاریخ سیاه موجودیتش، مرتکب انواع قتل عام‌ها، نسل کشی‌ها و جنایت‌ها علیه بشریت در اراضی مقدس اشغال شده مسلمانان شده و در طول بقای شوم و نکبت بار خود ره آوردی جز آوارگی میلیون‌ها نفر، حبس و شکنجه غیرانسانی هزاران بیگناه و یتیم ساختن هزاران کودک در فلسطین و ناامنی و بی ثباتی در منطقه نداشته است.

 


پرهیزکار گفت: بیش از نیم قرن است که تجاوز و اشغالگری رژیم اسرائیل به شکلی سازمان یافته و در مقابل سکوت نهادهای بین‌المللی انجام می‌شود.

 


رییس اداره اوقاف و امور خیریه شیروان افزود: اسرائیل نماد یک رژیم جعلی است که بر بستر انواع تجاوزات و بد اخلاقی‌ها و قانون شکنی‌ها شکل گرفته است و امروز بسیاری از فجایع منطقه و جهان را از همین زاویه می‌توان تحلیل و پیامدهای آن را توضیح داد که حتی خارج از مرزهای فلسطین اشغالی در حال وقوع است.

 


وی اظهار داشت؛ در روز قدس نه تنها ایران اسلامی وحدت و یکپارچگی خود را در موضوع فلسطین و حمایت از آرمان قدس شریف به مثابه مسأله اول جهان اسلام به نمایش می‌گذارد، بلکه تمام جهان اسلام و سایر ملت‌های آزادی‌خواه و عدالت‌طلب نیز پرچم مقاومت و مبارزه با رژیم صهیونیستی را در این روز باشکوه برمی افرازند.

 


وی گفت: روز قدس، روز وحدت و همدلی مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان است که بر اساس شناخت و اهمیّت مسأله فلسطین، حرکتی بزرگ در مقابله با رژیم غاصب و جعلی صهیونیستی، ایجاد می‌کند و نفسی تازه در کالبد مقاومت و انتفاضه می‌دمد.

 

 

فرمانده سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی:
روز قدس، نماد صف‌بندی حق در مقابل باطل/ فریاد رسای مرگ بر اسرائیل از پشت بام‌ها بلند می شود

فرمانده سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی روز قدس را نماد صف‌بندی حق در مقابل باطل خواند و گفت: همواره دشمنان اسلام سعی کردند اهمیت روز قدس را تضعیف کنند، اما امت اسلامی زیر بار ظلم نخواهد رفت، هر چند که این ظلم با پشتیبانی قدرتمندان عالم، حمایت شود.

خبرگزاری شبستان- آرزو یوسفی؛ روز قدس به نماد اعلام همبستگی مسلمانان جهان با ملت مظلوم فلسطین در آمده است و همه ساله به عنوان یک وظیفه اسلامی- انسانی مردم مسلمان اقصی‌نقاط دنیا در این روز در حمایت از فلسطینیان و محکوم کردن صهیونیست‌ها به تظاهرات می‌پردازند.

 

از هر نظر که به مسئله فلسطین نگاه شود، اهمیت و ضرورت حمایت از فلسطین به عنوان یک وظیفه انسانی، اسلامی و ملی نه تنها کم نشده، بلکه در مقایسه با گذشته به مراتب افزایش یافته است.  در شرایطی که فلسطین از متن به حاشیه رانده شده و مسئولیت‌های دینی، اسلامی و عربی به فراموشی سپرده شده، روز جهانی قدس فرصتی را برای یاد آوری این مسئولیت‌ها فراهم می‌کند و همچون گذشته ملت مسلمان و روزه دار ایران حمایت خود را از این ملت مظلوم اعلام می کنند.

 

اگرچه امسال مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس برای مقابله با شیوع کرونا در هیچ کجای کشور برگزار نمی‌شود، اما این به معنای فراموشی این روز مهم نخواهد بود و برگزار نشدن راهپیمایی سبب نخواهد شد تا آزادیخواهان جهان دست از آرمان خود برای آزادی قدس شریف بردارند.

 

 

با توجه به اهمیت این موضوع به سراغ «سردار ابوالقاسم چمن»، فرمانده سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی رفته ایم تا در خصوص اهمیت این موضوع بیشتر جویا شویم. در ادامه این مطلب صحبت های ایشان و سئوالات شبستان را می خوانیم.

 

* به نظر شما چرا فلسطین مسئله اول دنیای اسلام است؟ 

ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه مؤمنین و روزه‌ داران، پیشاپیش فرا رسیدن ایام‌الله سالروز فتح خرمشهر و روز جهانی قدس را تبریک عرض می کنم.

روز قدس، روز اسلام است و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. همواره دشمنان نظام اسلامی و اسلام سعی کردند درطول این سال‌ها، روز قدس که نماد صف‌بندی حق در مقابل باطل است را تضعیف کنند. روز قدس در واقع نشان‌دهنده صف‌بندی حق و باطل و صف‌بندی عدل در مقابل ظلم است.

روز قدس فقط متعلق به فلسطین نیست، بلکه روز امت واحده اسلامی است، روز فریاد رسای ملت مسلمان جهان در مقابل غده سرطانی و کشنده صهیونیسم، این ویروس منحوسی که بیش از هفتاد سال است که مسلمانان جهان را در اقصی نقاط جهان بطور ویژه در فلسطین اشغالی مورد تجاوز و اشغالگری قرارداد، است. قدرت‌های استکباری قبل از پیروزی انقلاب اسلامی خیلی سعی و تلاش کردند که فلسطین را از ملت عزیز و مظلوم فلسطین بگیرند، اما با پیروزی انقلاب اسلامی، توطئه بین‌المللی صهیونیسم و استکبار جهانی، خنثی شد.

بنابراین روز قدس، روز کوچکی نیست، یک روز جهانی است و یک پیام جهانی هم دارد و نشان‌دهنده این است که امت اسلامی اولاً زیر بار ظلم نخواهد رفت، هر چند که این ظلم با پشتیبانی قدرتمندان عالم و استکبار عالم، حمایت شود و این نشان دهنده اهمیت بزرگ روز قدس در دنیای اسلام است.

 

* با اشاره به اینکه در شرایط فعلی، راهپیمایی روز قدس برگزار نخواد شد، سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی چه برنامه هایی برای بزرگداشت این روز در حمایت از ملت مظلوم فلسطین دارد؟

امسال به جهت شیوع ویروس منحوس کرونا و به واسطه بعضی از مشکلات جامعه و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی که هست، راهپیمایی روز قدس برگزار نخواهد شد.

در خراسان شمالی نیز متأسفانه به دلیل شیوع بیش از حد و گستردگی آن در این روزها، همه ما از فرمایش مقام معظم رهبری باید تبعیت کنیم و از سیاست‌های ستاد ملی کرونا و ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا، بنابراین برنامه‌هایی در ستاد استانی گرامی‌داشت روز جهانی قدس پیش‌بینی شد که متناسب با وضعیت استان‌ها و وضعیت شهرستان‌ها بایستی مسئولان با یکدیگر همسو وهم جهت در راستای برگزاری هرچه بهتر گرامی‌داشت روز جهانی قدس باشند.

 

با توجه به اینکه وضعیت ما در خراسان شمالی وضعیت مناسبی نیست، علیرغم تأکیدات مسئولان، رزمندگان و مجاهدان سلامت، متأسفانه وضعیت مناسبی در استان، نداریم و شهرستان‌های بزرگ و عمده ما معمولاً قرمز و یا در آستانه قرمز شدن هستند. به این جهت معمولاً در اکثر استان‌ها و همین طور خراسان شمالی با جلسات متعدد و مکرری که برگزار شد به این نتیجه رسیدیم اولا یک کار ابتکاری و ان‌شاءالله با مدیریت پایگاه‌های مقاومت بسیج مساجد و محلات انجام خواهیم داد.

 

همان‌طور که در شب پیروزی انقلاب اسلامی مردم براساس یک سنت دیرینه و انقلابی بر فراز پشت‌بام‌ها می روند و از مناره‌های مساجد ندای الله‌اکبر را سر می‌دهند و ان‌شاءالله فریاد رسای مرگ بر اسرائیل را از پشت بام‌ها در ساعت ۲۱  روز جمعه (2 خرداد) از پشت‌بام‌ها و مناره‌های مساجد خواهیم داشت.

 

همچنین عمده فعالیت‌ها و اعلام انزجارها از غده سرطانی رژیم غاصب صهیونیستی در فضای مجازی خواهد بود. صدور بیانیه توسط اقشار مختلف بسیج یکی از این موضوعات اساسی است که می‌تواند بازتاب بسیار گسترده‌ای در رسانه‌ها و در فضای مجازی داشته باشد.

 

نامه دانش آموزان ما به دانش‌آموزان مظلوم فلسطین می تواند این همدلی و در واقع حمایت دانش‌آموزان و نسل جوان نوجوان و نوخاسته انقلاب اسلامی را برای دانش‌آموزان فلسطینی به همراه داشته باشد و هشتگ‌های مختلف در حمایت از قدس و فلسطین، نظام استکباری را متزلزل کند.

 

* به نظر شما مهمترین دلیل نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس از سوی امام خمینی رحمه الله علیه چیست؟

امام خمینی(ره) با اعلام روز جهانی قدس در واقع خواستند به تبعیت از پیامبران و رسولان الهی، این نقطه راهبردی و استراتژیک جهان را فتح کنند و وعده پیروزی آن را نیز به مسلمانان اعلام کردند. زیرا سرزمین فلسطین به جهت آنکه نقطه اتصال قاره‌ها است، لذا یکی از دلایل توجه خوبان الهی به این منطقه و برگزیدن این مکان مقدس برای اِعمال نبوتشان و از سوی دیگر ابراز حساسیت حزب شیطان نسبت به فلسطین و یا مسجدالاقصی می‌توانست همین موضوع باشد.

 

بنابراین امام خمینی(ره) بدون آنکه اقدام خاصی کنند، با اسلحه زبان و نفوذ در قلب‌ها، روزی را در تاریخ جهان ثبت کردند که ان‌شاءالله تا پیروزی کامل ملت فلسطین و نابودی اسرائیل ادامه خواهد داشت که این مسأله جز با روحیه تهاجمی و عدم انفعال در مقابل دشمن حاصل نمی‌شد.

 

در حقیقت با اعلام روز جهانی قدس از سوی امام خمینی (ره) زمینه ای برای موضوع احیای فلسطین فراهم شد، بنحوی که اسرائیل ناگزیر به خروج از غزه شد و اقتدار خود را در جنوب لبنان نیز از دست داد و به وسیله نیروهای حزب الله از جنوب لبنان اخراج شد.

 

این موضوع قطعاً از جمله دستاوردهای بزرگی بود که با اعلام روز قدس از سوی جمهوری اسلامی ایران یک بار دیگر افکارعمومی جهان اسلام را متوجه اهمیت موضوع اشغال فلسطین، بیت المقدس و مسجدالاقصی کرد.

 

 

طی ۲۴ ساعت گذشته؛
۲۵ مورد جدید ابتلا و دو فوتی به آمار حوزه کرونا ویروس اضافه شد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته با مثبت شدن آزمایش ۲۵ بیمار جدید، مجموع آمار مبتلایان به کرونا به هزارو ۸۷۴ نفر و با ثبت دو فوتی، آمار فوتی ها در مجموع به ۱۱۷ نفر رسید.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «احمد هاشمی» امروز جمعه (دوم خرداد) اعلام کرد: با اعلام نتایج قطعی آزمایش های انجام شده تا ظهر امروز هزارو 874 نفر در خراسان شمالی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد آمار فوتی ها نیز به 117 نفر افزایش یافته است.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی بیان کرد: در شهرستان های بجنورد 981 نفر، شیروان 213 نفر، فاروج 116 نفر، مانه و سملقان 184 نفر، جاجرم 54 نفر، گرمه 34 نفر، راز و جرگلان 116 نفر و اسفراین 176 نفر به کرونا ویروس مبتلا شده اند.

 

وی با بیان اینکه تاکنون 687 نفر از مبتلایان به این بیماری بهبود یافته و از مراکز درمانی در سطح استان مرخص شده اند، اظهارکرد: آزمایش دوهزارو 468 نفر از موارد مشکوک نیز منفی گزارش شده و هم اکنون 165 بیمار مشکوک به ابتلا به کووید 19 در بیمارستان های سطح استان بستری هستند.

 

هاشمی با بیان اینکه در حال حاضر خراسان شمالی در وضعیت هشدار قرار دارد و ادامه این وضعیت بسته به افزایش و یا کاهش آمار مبتلایان به کرونا است، افزود: مردم استان همچنان باید از تجمعات و ترددهای غیرضروری خودداری کنند.

 

وی تأکید کرد: به هیچ عنوان نباید تصور کرد شرایط عادی است لذا اگر تا هفته آتی وضعیت به همین شکل ادامه یابد محدودیت‌های شدیدتری در استان اعمال خواهد شد.

 


 

 

پایان پیام/71

منبع: شبستان

کلیدواژه: آزادی قدس بیانات رهبری روز قدس فرمانده سپاه شیروان سپاه جوادالائمه ع راهپیمایی روز قدس خبرگزاری شبستان آیت الله یعقوبی خراسان شمالی رژیم صهیونیستی آزادی قدس شریف ملت های مسلمان انقلاب اسلامی فلسطین اشغالی امکان برگزاری روز جهانی قدس مسئله فلسطین مظلوم فلسطین پشت بام ها ویروس کرونا دنیای اسلام دانش آموزان ویروس منحوس مسلمان جهان امت اسلامی امام خمینی جهان اسلام صف بندی حق بر سر رژیم ملت مظلوم امت اسلام رژیم غاصب نخواهد شد خواهد شد روز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۲۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۷ درصدی احداث، بهسازی و روکش آسفالت راه های فرعی و روستایی خراسان شمالی

‍ محمد مشتری در گفتگو با خبرنگار جام جم گفت: ۱۹۶ کیلومتر از راه های روستایی و فرعی خراسان شمالی با ۳ هزار و ۷۸۵ میلیارد ریال اعتبار طی سال گذشته احداث، بهسازی و روکش آسفالت شد که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ افزایش ۳۷ درصدی را نشان می دهد. وی افزود: در سال گذشته ۵۳ کیلومتر راه روستایی با ۲ هزار و ۱۲۲ میلیارد ریال اعتبار احداث و آسفالت و ۱۴۳ کیلومتر راه روستایی و فرعی با هزار  و ۶۶۳ میلیارد ریال اعتبار بهسازی و روکش آسفالت شد. مشتری اظهارکرد: در شهرستان فاروج ۱۲.۶ کیلومتر راه روستایی (محورهای آق چشمه، زینکانلو، محمدآباد و احسان آباد)، در شهرستان بجنورد ۶.۹ کیلومتر راه روستایی (محورهای ایوب، یزدان آباد و حسن آباد) و در شهرستان بام و صفی آباد ۷.۷ کیلومتر راه روستایی ( محورهای بانی در و زنفت) احداث و آسفالت شده است. این مسئول میزان احداث و آسفالت راه های روستایی در شهرستان شیروان را ۶.۶ کیلومتر در روستاهای جنگاه، علی محمد، پیره و سنجد برشمرد و تصریح کرد: ۶.۵ کیلومتر محورهای روستاهای سرچشمه، دنج، سرخ قلعه و اردوغان در شهرستان اسفراین احداث و آسفالت شد. وی گفت: همچنین احداث و آسفالت راه های روستاهای کلاته شور و قراجه رباط به طول ۴.۵ کیلومتر در شهرستان جاجرم و محور روستایی حاج غلامرضا به طول ۲.۶ کیلومتر در شهرستان مانه از دیگر اقدامات سال گذشته است. مشتری ادامه داد: در شهرستان راز و جرگلان ۱.۷ کیلومتر راه روستاهای گرکز و دویدوخ و در شهرستان گرمه ۱.۳۵ کیلومتر راه روستای اسلام آباد احداث و آسفالت شد. به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی ۲ هزار و ۷۳۷ خانوار روستایی طی سال گذشته از راه آسفالته بهره مند شدند. مشتری درباره بهسازی روکش راه های روستایی و فرعی نیز تصریح کرد: طی سال گذشته در شهرستان های بام و صفی آباد ۳۰.۶کیلومتر، اسفراین ۲۳.۶ کیلومتر، شیروان ۱۹.۵۵ کیلومتر و بجنورد ۱۷.۹ کیلومتر راه روستایی و فرعی روکش آسفالت شده است. این مسئول اضافه کرد: بهسازی و روکش آسفالت راه های روستایی و فرعی در شهرستان راز و جرگلان به طول ۱۶.۵ کیلومتر، شهرستان جاجرم به طول ۱۲ کیلومتر، شهرستان مانه ۹.۵ کیلومتر، شهرستان سملقان ۶.۹ کیلومتر، شهرستان فاروج ۳.۶ کیلومتر و شهرستان گرمه ۳.۴ کیلومتر از دیگر اقدامات این اداره کل در سال گذشته است./ خراسان شمالی _خبرنگار جام جم _اسدالله ابراهیمی

دیگر خبرها

  • کوراش کاران نهاوندی راهی مسابقات آسیایی و جهانی شدند 
  • افزایش ۳۷ درصدی احداث، بهسازی و روکش آسفالت راه های فرعی و روستایی خراسان شمالی
  • ۷۵ درصد از حجم مخازن سدهای خراسان شمالی خالی است
  • افزایش بیماران ام اس در خراسان شمالی
  • روز اهمیت به بی خانمانی جوانان Youth Homelessness Matters + پوستر و آمار
  • افزایش آمار شهدای خبرنگار در غزه
  • توجه ویژه وزارت جهاد کشاورزی برای تخصیص اعتبارات به خراسان شمالی
  • افزایش آمار شهدای خبرنگار در غزه بر اثر حملات رژیم صهیونیستی
  • افزایش آمار شهدای خبرنگار در غزه بر اثر حمله‌های رژیم صهیونیستی
  • افزایش تسهیلات بنیاد مسکن برای مددجویان خراسان شمالی