Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-23@19:59:34 GMT

سقوط هواپیما در پاکستان

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۴۲۶۴۶

سقوط هواپیما در پاکستان

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، رسانه‌های پاکستانی شامگاه روز پنجشنبه اعلام کردند: برخورد پرنده با موتور هواپیما که فاصله کمی تا باند فرودگاه بین المللی کراچی داشت، باعث از کار افتادن آن و سپس برهم خوردن تعادل هواپیما شد که متعاقب آن منجر به سقوط هواپیما در منطقه مسکونی نزدیک فرودگاه شد. 

منابع خبری به نقل از مقامات سازمان هواپیمایی در کراچی و تیم‌های امداد و نجات در محل حادثه گزارش دادند: تاکنون جسد ۳۰ نفر از محل سقوط هواپیما به بیمارستان منتقل شد و بیم آن می‌رود که شمار کشته‌ها بیش از ۹۰ باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

براساس این گزارش، ۳نفر از سرنشینان هواپیمای حادثه دیده از جمله رئیس کل بانک ایالت پنجاب نیز به طور معجزه آسا نجات یافته و تنها در این سانحه دچار جراحات شدند. 

هواپیمای مسافربری ایرباس ۳۲۰ با شماره پرواز ۸۳۰۳ که از شهر لاهور راهی کراچی در جنوب این کشور شده بود، عصر امروز تنها در فاصله یک دقیقه‌ای از باند فرودگاه دچار آتش سوزی شده و در شهرک مسکونی نزدیک فرودگاه سقوط کرد.

«عمران خان» نخست وزیر پاکستان با ابراز تاسف عمیق نسبت به سقوط هواپیمای مسافربری این کشور در کراچی، دستور فوری بررسی و دریافت علل این حادثه را به مدیراجرایی سازمان هواپیمایی کشوری ابلاغ کرد. 

چهاردهم آذرماه ۱۳۹۵ یک فروند هواپیمای مسافربری‌ای تی آر پاکستان با بیش از ۴۰ سرنشین و خدمه در منطقه چیترال در شمال غرب این کشور سقوط کرد و تمامی سرنشینان آن کشته شدند. 

دوم اردیبهشت ۱۳۹۱ نیز یک فروند هواپیمای مسافربری کراچی را به مقصد اسلام آباد ترک کرد اما تنها در ۲۵ کیلومتری فرودگاه بین المللی شهید بی‌نظیر بوتو اسلام آباد به همراه ۱۲۷ سرنشین سقوط کرد. 

تیرماه ۱۳۸۹ هواپیمای شرکت خصوصی ایر بلو پاکستان در منطقه مارگالا اسلام آباد سقوط کرد که در این سانحه نیز ۱۲۱ سرنشین و خدمه این هواپیما کشته شدند. 

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بیمارستان پاکستان سازمان هواپیمایی کشوری سقوط هواپیما هواپیما هواپیمای مسافربری سقوط هواپیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۲۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر به ایران قدیم؛ اولین هواپیمای ایران و سفر استانی احمدشاه (+عکس)

این عکس‌ها را می‌توان بارها و بارها تماشا کرد و هر بار چیزهای تازه‌ای در آن‌ها دید؛ از جزییات لباس‌ها و چهره‌ها گرفته تا شکل و شمایل خانه‌ها و خیابان‌ها و هر چیز دیگری که در طول این یک قرن و اندی دچار تغییرات فراوان شده است.

به گزارش فرادید، عکس نخست مربوط به اولین هواپیمایی است که بر فراز آسمان ایران پرواز کرد. این هواپیما یک فروند بلریو ۱۱ بود که در دی ماه ۱۲۹۲ با خلبانی کاپیتان کوزمینسکی در آسمان تهران پرواز کرد. احمدشاه قاجار در آن زمان به همراه خلبان با هواپیما عکس یادگاری گرفت.

عکس دوم تصویری از سفر احمد شاه قاجار در سال 1289 شمسی به شهر ارومیه نشان می‌دهد. مردم در اطراف کوچه، روی دیوارها و بالای پشت‌بام‌ها جمع شده‌اند و عبور کاروان سلطنتی را تماشا می‌کنند.

عکس سوم تصویری از قوای نظامی قزاق را در موقع صرف ناهار نشان می‌دهد. نیروی قزاق در زمان ناصرالدین‌شاه و به تقلید از واحدهای قزاق ارتش روسیه تشکیل شده بود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • لحظه ترسناک کنده شدن چرخ هواپیمای مسافربری هنگام برخاستن از روی باند فرودگاه (فیلم)
  • ببینید | لحظه ترسناک کنده شدن چرخ هواپیمای مسافربری هنگام برخاستن از روی باند فرودگاه
  • قیمت جت شخصی چند؟
  • قیمت جت‌ های شخصی در ایران چند تومان است ؟
  • قیمت هواپیما‌های شخصی در ایران چقدر است؟
  • قیمت هواپیما‌های شخصی در ایران چقدر است ؟
  • سرعت هواپیما‌های مسافربری در هر مرحله از پرواز چقدر است؟
  • (ویدئو) بازداشت فردی که در هواپیمای مسافربری نماز خواند
  • آسمان در اختیار متمولین؛ از بلیت هواپیمای نجومی تا خرید جت شخصی
  • سفر به ایران قدیم؛ اولین هواپیمای ایران و سفر استانی احمدشاه (+عکس)