Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-16@21:19:05 GMT

پیشروی ارتش لیبی در جنوب طرابلس

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۴۲۷۶۲

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، دفتر اطلاع‌رسانی عملیات «برکان الغضب» لیبی در صفحه فیسبوک خود اعلام کرد که نیروهای ارتش لیبی برخی مواضع در محور «صلاح الدین» و «المشروع» در جنوب طرابلس را از سیطره شبه نظامیان خلیفه حفتر آزاد کردند.

در همین راستا، دفتر اطلاع‌رسانی ارتش لیبی اعلام کرد که نیروهای دولتی ساختمان اداره گذرنامه و پایگاه نظامی «التکبالی» در محور صلاح الدین را از کنترل شبه نظامیان حفتر آزاد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 دولت لیبی ۱۸ ماه می از آزادسازی کامل پایگاه «الوطیه» مرکز شبه‌ظامیان حفتر در جنوب غرب طرابلس خبر داد. نیروهای ارتش لیبی طی عملیات «طوفان صلح» که در ۲۵ ماه مارس آغاز شد، تمام مناطق اطراف پایگاه الوطیه را محاصره کرده بودند.

شبه نظامیان حفتر که توسط امارات متحده عربی، عربستان سعودی، روسیه، مصر و اردن حمایت می‌شوند، از چهارم آوریل ۲۰۱۹ حملات خود به طرابلس را آغاز و از ۱۲ دسامبر همان سال به منظور تصرف این شهر حملات خود را تشدید کردند.

نیروهای ارتش دولت لیبی که توسط سازمان ملل به رسمیت شناخته می‌شود، در واکنش به تحرکات نظامی حفتر در طرابلس عملیات «برکان الغضب» را آغاز کرده‌اند.

به تازگی کمیته تحریم لیبی شورای امنیت سازمان ملل متحد طی گزارشی، اعلام کرد که دو شرکت اماراتی ده‌ها مزدور نظامی غربی را به منظور کمک به نیروهای تحت فرمان ژنرال خلیفه حفتر به لیبی اعزام کرده‌اند. این مزدوران نظامی غربی در ماه ژوئن ۲۰۱۹ به لیبی اعزام شده‌اند. این دو شرکت همچنین متهم به تامین هلی‌کوپتر، پهپاد و پشتیبانی اینترنتی از خلیفه حفتر هستند.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: خلیفه حفتر ارتش لیبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۲۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: ۲۷۰ پهپاد ارتش اوکراین منهدم شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در نتیجه درگیری ها در شبانه روز گذشته، بسیاری از تجهیزات نظامی ارتش اوکراین منهدم شد.

وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که در درگیری میان نیروهای روسی و اوکراینی در محور دونتسک، ارتش اوکراین ۴۲۰ نظامی خود را از دست داد. علاوه بر این یک تانک و یک هویتزر ارتش اوکراین هم منهدم شد. نیروهای روسیه موفق شدند مواضع خود را در این محور بهبود بخشند.

بنا به این گزارش، نیروهای مسلح روسیه همچنین مواضع خود را در محور آودیوکا بهبود بخشیدند. در این محور نیروهای روسی ۷ حمله اوکراین را دفع کردند.

در نتیجه درگیری در این محور ۲۹۵ نیروی نظامی اوکراینی کشته شدند. یک تانک ارتش اوکراین هم منهدم شد. در درگیری در محور دونتسک جنوبی تلفات ارتش اوکراین به بیش از ۹۰ نیروی نظامی رسید.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که سامانه های پدافند هوایی روسیه در ۲۴ ساعت گذشته ۲۷۰ پهپاد و ۶ موشک هیمارس ارتش اوکراین را سرنگون کردند.

کد خبر 6079106

دیگر خبرها

  • انسجام نیروهای مسلح محاسبات دشمنان را به چالش کشید
  • روسیه: ۲۷۰ پهپاد ارتش اوکراین منهدم شد
  • قاضی آمریکایی شکایت‌ها علیه «حفتر» را رد کرد
  • روسیه: اوکراین بیش از هزار و ۲۰۰ نظامی دیگر را از دست داد
  • اتمام حجت فرمانده کل ارتش ایران با آمریکا و اسرائیل | تمام پایگاه‌ها و منافع‌تان اهداف عملیاتی ما محسوب می‌شود
  • امیرعبداللهیان:«چشم رژیم صهیونیستی» یکی از نقاط عملیات بود/ هیچ هدف غیرنظامی تعریف نکرده بودیم
  • هوافضای سپاه حمله به کدام پایگاه نظامی اسرائیل را شبیه سازی کرده بود؟
  • بلومبرگ: ارتش اوکراین در آستانه فروپاشی است
  • اعتراف تل‌آویو به هدف قرار گرفتن یک پایگاه ارتش در پاسخ ایران
  • اعتراف تل‌آویو به هدف قرار گرفتن یک پایگاه ارتش اسرائیل در پاسخ ایران