Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-25@08:19:49 GMT

پورشیب: امیدوارم از شانس کسب‌سهمیه استفاده کنم

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۴۳۳۶۲

پورشیب: امیدوارم از شانس کسب‌سهمیه استفاده کنم

کاپیتان تیم ملی کاراته گفت: امیدوارم بعد از لغو مسابقات کاراته وان مراکش و تصمیم به برگزاری دوباره آن در اسفندماه سال جاری، از این شانس مجدد استفاده کنم.

به گزارش "ورزش سه" از تسنیم، ذبیح‌الله پورشیب  در خصوص بازنگری فدراسیون جهانی کاراته در مسیر کسب سهمیه المپیک و اصلاح تصمیم خود در اعلام نفرات المپیکی که باعث زنده شدن شانس مجدد او برای کسب سهمیه المپیک شده است، اظهار داشت: ابتدا امیدوارم هر چه زودتر شرایط دنیا بهتر شود و شاهد از بین رفتن ویروس کرونا باشیم تا دوباره مردم جهان  با خیال راحت به زندگی بازگردند و ترس، استرس و وحشت آنها از بین برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی عنوان کرد: فدراسیون جهانی با تصمیم اخیر خود، شرایط را به قبل از شیوع ویروس کرونا و لغو مسابقات کاراته وان مراکش بازگرداند. در تصمیم جدید مسئولان فدراسیون جهانی قرار است شرایط طبق روال سال گذشته و تنها با یک سال تاخیر ادامه پیدا کند. امیدوارم بعد از لغو مسابقات کاراته وان مراکش و تصمیم به برگزاری دوباره آن در اسفندماه سال جاری، از این شانس مجدد استفاده کنم. به عنوان یک ورزشکار همیشه تلاش خود را کردم و مجددا برای ادامه مسیر به این تلاش ادامه خواهم داد تا در پایان از نتایج راضی باشم.

 

کاپیتان تیم ملی کاراته با تاکید بر بی‌تجربگی فدراسیون جهانی در تصمیم قبلی که منجر به لغو مسابقات و اعلام نفرات المپیکی شد، گفت: فدراسیون جهانی بعد از لغو رقابت‌های المپیک توکیو متوجه شد که در اعلام سرنوشت نفرات المپیکی خیلی زود قضاوت کرده است. کاراته برای اولین بار قرار است در المپیک حضور داشته باشد و بعد از شیوع ویروس کرونا با استرس زیاد تلاش کرد هر چه زودتر سرنوشت نفرات المپیکی را مشخص کند.

پورشیب افزود: هیچ رشته‌ای با این سرعت در خصوص نفرات المپیکی تصمیم گیری نکرد و تنها فدراسیون جهانی کاراته که قرار بود اولین المپیک خود را تجربه کند با این سرعت و با بی‌تجربگی به تصمیم‌گیری پرداخت. در نهایت نیز به این نتیجه رسید دوباره مسابقات را طبق تاریخ گذشته و تنها با یک سال تاخیر برگزار کند. اتفاقی که آن را مانند سایر ورزشکاران و کاراته‌کاهای حرفه‌ای دنیا به فال نیک می‌گیرم.

 

وی در خصوص شرایط تمرینی‌اش گفت: تا زمان برگزاری کاراته وان مراکش زمان زیاد است، اما باید از این فرصت درست استفاده کرد. با توجه به شرایطی فعلی تا جایی که امکان و شرایط وجود داشته باشد، تلاش می‌کنم آمادگی خود را حفظ کنم تا شرایط برای برگزاری اردوهای تیم ملی مهیا شود.

 

دارنده مدال برنز جهان در خصوص صحبت‌های باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک و احتمال لغو کامل المپیک توکیو در صورت ساخته نشدن واکسن کرونا گفت:  مانند سایر ورزشکاران دوست دارم المپیک برگزار شد تا حسرت آن به دل کاراته و خیلی ورزشکارانی که سن‌شان به این المپیک می‌خورد باقی نماند. ورزشکاران جوان نیز شاید در سالیان آینده شرایط حضور در المپیک را نداشته باشند. در صورت لغو المپیک کاراته بیشتر از همه رشته‌ها ضربه می‌خورد. امیدوارم شرایط به گونه‌ای پیش برود که مسابقات المپیک برگزار شود. به این اتفاق امیدوار هستم و اعتقاد دارم اگر امیدی وجود نداشته باشد زندگی معنایی ندارد.

 

ذبیح الله پورشیب کاراته المپیک 2020 ژاپن

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: ذبیح الله پورشیب کاراته المپیک 2020 ژاپن کاراته وان مراکش فدراسیون جهانی نفرات المپیکی لغو مسابقات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۳۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازتاب موفقیت شاگردان رنگرز در UWW؛ ایران اولین تیم کامل

 اتحادیه جهانی کشتی در پایان مسابقات گزینشی قاره‌ای که پایان بخش آن رقابت‌های بیشکک بود، ایران را اولین تیمِ کامل حاضر در المپیک دانست.

به گزارش تسنیم، مسابقات گزینشی قاره آسیا، آخرین مسابقه گزینشی قاره‌ای اتحادیه جهانی کشتی بود که طی روزهای 31 فروردین تا 2 اردیبهشت در بیشکک برگزار شد.

تیم ملی فرنگی کشورمان که با دو نماینده در این رقابت‌ها شرکت کرده بود، توانست هر دو سهمیه باقیمانده‌اش را در همین گزینشی گرفته و از حالا تمام تمرکزش روی المپیک باشد.

اتحادیه جهانی کشتی طی گزارشی در مورد مسابقات کسب سهمیه قاره آسیا، اشاره‌ای نیز به کامل شدن تیم رنگرز برای المپیک داشته و نوشته است: ایران اولین تیمی است که هر شش سهمیه کشتی فرنگی بازی‌های المپیک پاریس را به دست آورد.

مهدی محسن‌نژاد در 60 کیلو، محمدرضا گرایی در 67 کیلو، محمدهادی ساروی در 97 کیلو و امین میرزازاده در 130 کیلوگرم سهمیه المپیک را در اولین گزینشی که مسابقات جهانی 2023 بلگراد بود به دست آوردند و امین کاویانی‌نژاد در 77 کیلو و علیرضا مُهمدی در 87 کیلو نیز در دومین مسابقه کسب سهمیه که پیکارهای گزینشی آسیایی بود، موفق به ثبت این مهم شدند.

به این ترتیب کشتی فرنگی ایران که در دوره قبلی المپیک در وزن 87 کیلوگرم بدون سهمیه مانده بود، دیگر در مسابقات گزینشی جهانی شرکت نخواهد کرد.

مسابقات گزینشی جهانی آخرین رویداد کشتی برای کسب سهمیه است که دهه سوم اردیبهشت ماه در ترکیه برگزار می‌شود و فینالیست‌ها همراه با نفر سوم حقیقی سهمیه المپیک خواهند گرفت.

رقابت‌های کشتی المپیک 15 تا 21 مرداد ماه امسال در فرانسه برگزار می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ابعاد سیاسی مدیریتی جام جهانی کشتی (فتوکاتور) زارع کاندیدای برترین کشتی گیر جهان شد (+فیلم)

دیگر خبرها

  • وضعیت اضطراری؛ شرایط خیلی امیدوار کننده نیست / سر بی کلاه دو و میدانی در المپیک
  • سر بی کلاه دو و میدانی در المپیک؛وضعیت اضطراری
  • بررسی وضعیت دوومیدانی‌کاران ایران برای رسیدن به سهمیه المپیک
  • دختران تنیس روی‌میز ایران چقدر شانس کسب سهمیه المپیک را دارند؟
  • رسولی: به اندازه فوتسالیست‌ها به ورزش‌های دیگر که پرچم ایران را بالا می‌برند توجه شود +فیلم
  • حسین رسولی: در رنکینگ المپیک از سهمیه دور می‌شوم
  • حسین رسولی: در رنکینگ المپیک از سهمیه دور می‌شوم 
  • خیرخواه:اینچه درگاهی برای ژیمناستیک ایران کم نگذاشت
  • کسی فکر نمی‌کرد به سهمیه المپیک برسیم/ ژیمناستیک به خودباوری رسید
  • بازتاب موفقیت شاگردان رنگرز در UWW؛ ایران اولین تیم کامل