Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت بازرگانی ایالات متحده آمریکا روز جمعه با ادعایِ نقض حقوق بشر در منطقه خودمختار اویغور سین کیانگ چین اعلام کرد که قصد دارد نام ۹ نهاد جدید چین را به فهرست سیاه اقتصادی این وزارتخانه بیافزاید.

وزارت بازرگانی آمریکا همچنین در اقدامی جداگانه خواستار افزوده شدن نام ۲۴ شرکت چینی به اتهام «ارتباط با تسلیحات کشتار جمعی» به فهرست مذکور شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزودن نام نهادها و شرکت‌های چینی به فهرست سیاه اقتصادی آمریکا را می‌توان دنباله جنگ لفظی و تهدیدات واشنگتن علیه پکن تلقی کرد که در روزهای اخیر بخصوص بر سر وضعیت حاکمیت هنگ کنگ میان دو کشور بالا گرفته است.

در این جدال دیپلماتیک، دولت پکن روز گذشته (پنجشنبه) «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا را به «باج خواهی» از هنگ کنگ متهم کرد و گفت که اظهارات اخیر این دیپلمات بلندپایه واشنگتن مبنی بر نوع رفتار چین با فعالان سیاسی هنگ کنگ و زیر سوال بردن میزان خودمختاری این منطقه مداخله آشکار در امور داخلی چین است.

حال روشن است که مقامات کاخ سفید با هدف تحت فشار گذاردن پکن در تلاشند تا این بار نوک پیکان این جدال‌های دیپلماتیک را به شمال غرب چین و منطقه خودمختار سین کیانگ بچرخانند.

کد خبر 4932336

منبع: مهر

کلیدواژه: چین ایالات متحده آمریکا سین کیانگ مایک پمپئو وزارت بازرگانی هنگ کنگ ایالات متحده آمریکا ویروس کرونا رژیم صهیونیستی عراق فلسطین عربستان سعودی روسیه سوریه افغانستان ایران شیوع کرونا دونالد ترامپ امارات متحده عربی لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۳۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گربه سیاه حسن یزدانی در حال واگذاری المپیک ۲۰۲۴ + فیلم

دریافت 1 MB

به گزارش همشهری آنلاین، قهرمان سه دوره مسابقات جهانی کشتی آزاد و همچنین قهرمان وزن ۸۶ کیلوگرم المپیک توکیو که گربه سیاه حسن یزدانی، قهرمان بزرگ کشتی ایران محسوب می‌شود، با قوانینی که فدراسیون کشتی آمریکا وضع کرده، فقط باید در فینال ایکس یا همان فینال انتخابی تیم ملی کشتی آزاد آمریکا برای حضور در المپیک مبارزه می‌کرد.

شب گذشته در مرحله نخست انتخابی تیم ملی کشتی آزاد آمریکا در وزن ۸۶ کیلوگرم چند کشتی‌گیر به رقابت پرداختند و در نهایت حتی زاهید والنسیا که در جهانی ۲۰۲۳ در ۹۲ کیلوگرم کشتی گرفته بود، شکست خورد و آرون بروکس به فینال رسید.

اما دیوید تیلور که مستقیما در فینال حاضر بود، عصر امروز برابر این رقیب نه چندان شناخته شده و تقریبا بدون عنوان قرار گرفت. در حالی که به نظر می‌رسید تیلور کار راحتی برای به دست آوردن دوبنده تیم ملی آمریکا در المپیک ۲۰۲۴ پاریس داشته باشد، در مبارزه اول اتفاق عجیب و دور از انتظاری رخ داد. در این مبارزه تیلور ۴ بر یک شکست خورد و شوک بزرگی را متحمل شد!

تیلور باید دو بار حریف خود را در فینال شکست دهد تا حضور خود در پاریس را نهایی کند، اما حالا بروکس فقط یک گام تا ملی پوش شدن فاصله دارد.

کد خبر 845880 منبع: فرهیختگان برچسب‌ها ویژه ورزشی دیوید تیلور- کشتی گیر آمریکا ورزش کشتی

دیگر خبرها

  • ایران نقش کلیدی در تأمین امنیت ایران و منطقه دارد
  • دولت بایدن ملتمسانه به‌دنبال منصرف کردن ایران از حمله به اسرائیل بود | انتظار عذاب‌آور بایدن در مدت حمله ایران
  • تعطیلی شنبه ۲۵ درصد به فرصت‌های اقتصادی خارجی می‌افزاید
  • آغاز عملیات جمع آوری فاضلاب سیاه اسطلخ رشت
  • کدام شرکت‌ها از لیست فعالان مجاز گمرک تعلیق شدند؟
  • آغاز عملیات جمع آوری فاضلاب منطقه سیاه اسطلخ رشت
  • تیلور باخت؛ گربه سیاه حسن یزدانی در حال حذف از المپیک ۲۰۲۴ + فیلم
  • گربه سیاه حسن یزدانی در حال واگذاری المپیک ۲۰۲۴ + فیلم
  • محمود عباس: در روابط خود با آمریکا بازنگری می‌کنیم
  • سیاه نمایی‌ها در فضای مجازی به نوسانات بیشتر بازار ارز دامن می‌زند