Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-18@12:37:01 GMT

شب عید فطر برای اجابت دعا کم‌تر از شب قدر نیست +فیلم

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۴۳۶۱۹

شب عید فطر برای اجابت دعا کم‌تر از شب قدر نیست +فیلم

‍‍‍‍‍‍

آیت‌الله حاج آقا مجتبی تهرانی (ره) در نطقی می‌گوید: روز و شب عید فطر زمانی است که مدخلیت و تاثیر روی دعا دارد؛ یعنی هنوز که هنوز است، فرصت از دست نرفته است و امشب و فردا از زمان‌های موثر برای اجابت دعاست.

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، ‌آیت‌‌الله حاج آقا مجتبی تهرانی (ره) در یکی از سخنرانی‌های خود به موضوع وداع با ماه مبارک رمضان پرداخت که در ادامه می‌خوانید:

در روایت داریم شب عید فطر کمتر از شب قدر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در دعای ۴۶ صحیفه سجادیه داریم: « یامَنْ یَرْحَمُ مَنْ لا یَرْحَمُهُ‌‏الْعِبادُ؛ اى آن که رحم می‌کنى بر آن که بندگان بر او رحم نمی‌‏کنند» این به چه معناست؟ چه بسا اشاره به این دارد که تو آن موجودی هستی که اگر با تو بد کردند، تو به آن‌ها خوبی می‌کنی. 

این تعبیر «یامَنْ یَرْحَمُ مَنْ لا یَرْحَمُهُ‌‏الْعِبادُ» برای فرد زشتکاری است که بندگان خداوند حاضر نیستند به او کمک کنند یعنی مطرود است اما هیچ بنده‌ای از درگاه خداوند مطرود نمی‌شود. عید فطر روزی است که حتی بدکاران نعوذبالله اگر حاجت‌مند به خدا باشند و به او روی آورند از درگاهش محروم نمی‌شوند.

روز و شب عید فطر زمانی است که مدخلیت و تاثیر برروی دعا دارد یعنی هنوز که هنوز است، فرصت از دست نرفته است و امشب و فردا از زمان‌های موثر برای اجابت دعاست.

فیلم این سخنان را اینجا بشنوید:

 

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: عید فطر ماه مبارک رمضان صحیفه سجادیه مسجد آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی شب قدر شب عید فطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۳۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری 9 کارمند گوگل به دلیل اعتراض به قرارداد با رژیم اسرائیل + عکس

به گزارش جماران؛ پلیس فدرال آمریکا (اف. بی. آی) ۹ نفر از کارمندان و کارکنان گوگل که در سازماندهی اعتراضات کارکنان آن به همکاری گوگل با ارتش رژیم صهیونیستی شرکت داشتند را روز گذشته (سه شنبه) بازداشت کرده است.

ایلنا به نقل از روزنامه واشنگتن پست نوشت: چند تن از کارمندان گوگل عصر سه شنبه در دفاتر اصلی این شرکت در ایالات نیویورک و کالیفرنیا، پس از برپایی تحصن افشاگرانه در اعتراض به کار این غول فناوری اطلاعات با دولت و ارتش رژیم صهیونیستی، در جریان جنگ غزه دستگیر شدند. 

آنان می‌گفتند چرا باید شرکت‌های آمریکایی فناوری خود را خدمت کمک به نسل کشی و جنگ افروزی بکار ببرند؟ این کارمندان از شرایط پلیسی و امنیتی شرکت به شدت انتقاد کرده بودند.

به گفته جین چانگ، کارمند چینی الاصل گوگل و سخنگوی معترضان، ۹ کارمند در هر دو دفتر اصلی این شرکت دستگیر شدند. ویدئویی که توسط یکی از معترضان گرفته شده و با واشنگتن پست به اشتراک گذاشته شده است، نشان می‌دهد که افسران اداره پلیس نیویورک و پلیس فدرال وارد دفتر گوگل می‌شوند و با آسودگی خاطر به معترضان به دستگیری‌ها می‌گویند که اگر متفرق نشوند، آنان را نیز دستگیر می‌کنند. 

بیلی تامسون (سخنگوی گوگل) در توجیه این اقدام گفت: ممانعت فیزیکی در کار سایر کارمندان و جلوگیری از دسترسی آن‌ها به امکانات ما، نقض آشکار خط‌مشی‌های ما است و ما بررسی و اقدام خواهیم کرد.

برخی از کارکنان و نیروهای خارجی گوگل از زمان امضای قرارداد ۱ و نیم میلیارد دلاری نیمباس با رژیم صهیونیستی و وزارت دفاع اسرائیل در سال ۲۰۲۲ به شرکت معترض شدند که این اعتراضات در سال ۲۰۲۴ با توسعه و تمدید این قرارداد افزایش یافت. 

گوگل و آمازون که هر دو در این پروژه با این رژیم همکاری می‌کنند، تاکنون چندین کارمند معترض خود به این قرارداد را اخراج کرده‌اند.

دیگر خبرها