Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پیشنهادی به مجلس یازدهم گفت: مجلس یازدهم در سال ۱۴۰۰ با دولت تدبیر و امید تعامل کند. همچنین نمایندگان مجلس یازدهم بر اساس خرد جمعی جامعه تصمیم بگیرند نه بر اساس خرد رأی‌دهندگان‌شان.

علی ساری در گفت‌وگو با ایسنا در مورد عملکرد مجلس دهم گفت: مجلس دهم، مجلسی بود که مطابق با واقعیت‌های داخل و خارج جامعه تصمیم می‌گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بحران‌های مختلف سعی کرد در کنار مردم باشد. ما در فضای فعلی کشورمان از یک طرف دولت مجری و از طرف دیگر مردمی را داریم که انتظار دارند مشکلات حل شود. مجلس در این بین ابزار نظارتی دارد و باید به نوعی به خواسته‌های مردم پاسخ دهد. مجلس دهم علاوه‌ بر نظارت فوق، واقعیت‌های دولت را درک کرد.

ساری با بیان اینکه «مجلس دهم سعی کرد به جای اینکه چوب لای چرخ دولت بگذارد، به دولت کمک کند» گفت: برای نمونه مجلس در مورد مسئله سیاست خارجی و به طور مشخص برجام و لوایح چهارگانه کار می‌کرد. مجلس به نوعی این طرح‌ها را تسهیل کرد. عده‌ای اما مقاومت می‌کردند و می‌گفتند که این لوایح به درد نمی‌خورد. نکته اینجاست که چهار سال مجلس تمام نشده بود که همین افراد گفتند آمریکا باید به برجام برگردد تا ما با او مذاکره کنیم. منطق حکم می‌کند که اگر برجام چیز بدی بوده، به آن برنگردیم. پس برجام خوب بود.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درباره عملکرد مجلس دهم در بحران مؤسسات مالی و اعتباری گفت: چندین و چند نهاد مثل بانک‌ مرکزی، دولت و قوه قضائیه در این موضوع درگیر بودند و موضوع را به نوعی پاسکاری می‌کردند اما به نوعی می‌توان گفت ورود مجلس به این موضوع مشکلات زیادی را حل کرد.

نماینده مردم‌ اهواز در پاسخ به این پرسش که «مجلس دهم، چه فرصت‌هایی را از دست داد؟» گفت: موارد بسیاری وجود دارد که مجلس دهم می‌توانست بهتر به آنها ورود کند. به نظرم مجلس دهم در سه مورد آب‌های سرزمینی، آب‌های بین حوزه‌ای و مشکلات با همسایگان مثل ترکیه و افغانستان ورود خوبی نداشت. ما نمایندگان استان خوزستان سعی کردیم این موضوعات را برجسته کنیم اما تا زمانی که اراده کلیت مجموعه نباشد، اتفاقی نمی‌افتد.

نماینده مردم اهواز در مجلس با بیان اینکه «بیشتر توان مجلس دهم در حوزه سیاست خارجی، روی برجام بود» اظهار کرد: دولت طرح‌هایی به اسم «صلح هرمز» داشت که ضعیف نوشته شده بود. مجلس در حوزه سیاست خارجی و امنیت ملی می‌توانست به خوبی به این ماجرا ورود کند. علت این بود که عده‌ای در مجلس دهم آنقدر چوب لای چرخ برجام می‌کردند که تصویب صلح هرمز به تأخیر افتاد و ترامپ رئیس جمهور شد.

ساری ادامه داد: مثلا ما روی موضوعی به اسم ریزگردها کار کردیم اما ابزار نظارتی مجلس به خوبی ورود نکرد. پروژه‌ ریزگردها تأمین اعتبار شده و باید بالای ۶۰ درصد اجرایی می‌شد اما کمتر از ۲۰ درصد اجرا شده است. ریزگردها روی بسیاری از استان‌های دیگر تأثیر می‌گذارد و ابزار نظارتی مجلس در این مورد بسیار ضعیف بود.

نماینده مردم اهواز در مجلس  در پایان با استناد به میزان مشارکت مردم در یازدهمین دوره انتخابات مجلس گفت: مجلس یازدهم با مشارکت حداقلی شکل گرفت، پیشنهاد من به نمایندگان مجلس یازدهم این است که در موضوعات مختلف بر اساس خرد جمعی کل جامعه تصمیم بگیرند نه بر اساس خرد رأی‌دهندگان‌شان.

این عضو فراکسیون امید مجلس در پایان گفت: همچنین به مجلس یازدهم پیشنهاد می‌کنم در سال پایانی دولت، با آقای روحانی و وزراء بیشتر تعامل کنند تا تقابل. مجلس یازدهم برای روی کار آوردن دولت مورد نظر خود، عجله نکند. برای این مجلس آرزوی موفقیت می‌کنم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عملکرد مجلس دهم اولویت های مجلس یازدهم مجلس یازدهم بر اساس خرد مجلس دهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۳۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه تجارت پس از ۲۰ سال در مجلس یازدهم تعیین تکلیف شد

به گزارش «نماینده»، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۸ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی با اشاره به اتمام بررسی لایحه جامع تجارت در مجلس یازدهم اظهار داشت: این لایحه در ۵ دوره مجلس و حدود ۲۰ سال بلاتکلیف مانده بود ولی به همت نمایندگان مجلس یازدهم تعیین تکلیف شد.

وی افزود: متن آن، متن غنی و قوی است و حقوقدانان زیادی روی آن کار کرده اند و قانون جامع و قوی به تصویب رسید و از کمیسیون حقوقی و قضایی، رئیس کمیسیون، معاونت قوانین و نمایندگان بابت همراهی و همکاری خود و تعیین تکلیف این لایحه قدردانی می کنم.

وی تاکید کرد: لایحه مذکور می تواند گام موثری در بحث تجارت و تعیین تکلیف شرکت ها داشته باشد و از دولت نیز بابت همکاری در این موضوع تشکر می کنیم و امیدواریم این گام مبارک در مسیر رونق اقتصادی موثر باشد.

دیگر خبرها

  • ضرورت تشکیل وزارت بازرگانی برای تنظیم بازار
  • نظر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص تعطیلی پنجشنبه و کاهش ساعت کار بخش خصوصی
  • هیچ رفتاری را که سبب خدشه به تعامل ما با آژانس شود نمی‌پذیریم/ مدیرکل بین برجام و پامان تفکیک قائل شود
  • کیهان: عامل اصلی مشکلات اقتصادی کشور، پدرخوانده‌ های حامی برجام هستند!
  • ضرورت تعامل و همکاری شهرداری و بنیاد ایران‌شناسی در راستای احیا هویت تاریخی شهر ارومیه
  • لایحه تجارت پس از ۲۰ سال در مجلس یازدهم تعیین تکلیف شد
  • پورابراهیمی: ضرورت تشکیل جلسه فوق‌العاده برای بررسی مسائل ارزی/ قالیباف: این جلسه هفته آینده برگزار می‌شود
  • دستور کار مجلس برای بررسی وضعیت بازار ارز
  • منابع و مصارف بودجه تبدیل به قانون شده است
  • دلیل طرح سوال از وزیر کار نحوه افزایش حقوق کارگران است