Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  چندی پیش در فضای مجاری کلیپی از یک کودک آلمانی و پدرش دست به دست شد. در این کیلیپ پسری از پدر خود می‌پرسید: «کرونا که دارد دنیا را به آخر می‌رساند چرا باید درس بخوانم؟» پدر جواب داد: «به این علت که احمق نمیریم». این ادبیات شاید با روان و درک همه کودکان مناسب نباشد، ولی در واقع همه‌ی ما باید بخوانیم و بدانیم تا در جهل و نادانی عمر خود را هدر نکنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر کودک شما در خواندن درس‌هایش کاهلی می‌کند یا در کل دیگر مانند قبل مسئولیت‌پذیر نیست عامل اصلی خود شما هستید. در ادامه با این موضوعات آشنا می‌شویم:

۱. چه کار‌هایی را باید جلوی چشم کودک انجام دهیم؟

۲. چگونه برنامه‌ریزی صحیح را به آن‌ها بیاموزیم؟

۳. حس مسولیت را به آن‌ها بازگردانیم

در ادامه درباره این سه موضوع توضیح خواهیم داد:

۱) چه کار‌هایی را باید جلوی چشم کودک انجام دهیم؟

کودکان می‌بینند و تقلید می‌کنند، به مرور زمان و بر اثر تکرار جزو عادات رفتاری‌شان می‌شود و در نهایت طبق دیده‌هایشان عمل می‌کنند. پس بهتر است در جلوی چشمان کودکان چند کار را از قصد انجام دهید. کار‌هایی مانند کتاب خواندن، یادداشت‌بردای کردن، برنامه ریزی کردن، طبق برنامه عمل کردن و تیک زدن کار‌هایی که انجام می‌دهیم. اگر کودک شما نمی‌تواند کار‌هایی را که می‌خواهد انجام دهد بهتر است نقاشی‌های آن‌ها را بکشد، از برنامه‌ریزی برای درس و مشق گرفته تا ساعت‌های بازی و کارتون. دفترچه‌ی مورد علاقه‌اش را تهیه کنید و به او بیاموزید بعد از انجام دادن کاری و تیک زدن آن می‌تواند به کار بعدی برسد. با این ترفند «اهمیت موضوعی» را نیز در برنامه ریزی به آن‌ها آموزش خواهید داد. ساعت‌های خواب خود را تنظیم کنید؛ زیرا که اگر شما زود بخوابید و زود بیدار شوید کودک نیز از شما پیروی می‌کند.

۲) چگونه برنامه‌ریزی صحیح را به آن‌ها بیاموزیم؟

بهتر است ابتدا اهمیت برنامه‌ریزی و آرامش خاطر را به آن‌ها بیاموزیم سپس چند روز اول کمکش کنیم تا بتواند ذهنش را طبقه بندی کند. بعد از این مراحل دست او را کم کم رها کنیم؛ یعنی به او اجازه دهیم برای اوقات فراغت خود برنامه‌ریزی کند تا اگر این کار را خوب انجام داد به مرحله‌ی بعدی، برنامه‌ریزی درسی خود نیز مسلط شود. در همه‌ی این موارد مانند یک همراه و مشاور، کنارشان باشید نه به عنوان ایرادگیر. مراقب ادبیات صحبتی خود با کودک باشید و همواره او را در این راه تشویق کنید.

۳) حس مسئولیت را به آن‌ها بازگردانیم

با رعایت نکات قبلی کودکان تا حدودی به زندگی با برنامه‌ریزی مناسب آشنا می‌شوند. حالا بهتر است کم کم مسئولیت‌هایشان را مشخص و به عهده‌ی خودشان بگذارید. بدین معنا نیست که دیگر نظارت و راهنمایی به آن‌ها نداشته باشید بلکه بهتر است دورا دور این کار را انجام دهید تا اعتماد به نفس کودک در مهارت برنامه‌ریزی آسیب نبیند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانش آموزان درس خواندن برنامه ریزی کار هایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۳۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق 100درصدی جوجه ریزی در استان همدان

به گزارش جام جم آنلاین همدان، رضا بهراملو در دومین جلسه قرارگاه امنیت غذائی در سال ۱۴۰۳ با بیان اینکه طی ۷ روز نخست سال جاری، ۷۰۸ هزارقطعه جوجه‌ریزی انجام شده از تحقق ۱۰۰ درصدی جوجه ریزی استان بر اساس برنامه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی خبر داد. 

وی با اشاره به اینکه این مهم نشان از افزایش تولید گوشت مرغ در استان دارد افزود: طی ماه‌های اخیر رکورد جوجه‌ریزی در استان شکسته شده است.

بهراملو ضمن اعلام رتبه برتر کشوری در این زمینه یادآور شد: سهم استان همدان از جوجه ریزی کشور معادل ۲/۱ درصد است و بر اساس این سهمیه بندی بایستی ماهانه ۳۰۲۴ هزار قطعه جوجه ریزی در استان انجام شود که خوشبختانه با برنامه ریزی مدون ابلاغی تا این تاریخ ۷۰۸ هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری های استان انجام شده که معادل صد در صد برنامه ابلاغی است.

وی در پایان تاکید کرد: با برنامه ریزی دقیق منطبق با نقشه راه تولیدات کشاورزی استان در ماههای آینده طبق جدول زمانبندی جوجه ریزی ها انجام خواهد شد و مشکلی در تامین گوشت مرغ استان نخواهیم داشت.

دیگر خبرها

  • انجام بیش از ۷۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های همدان
  • ۷۰۸ هزار قطعه جوجه‌ریزی در همدان انجام شده است
  • راهیابی ۱۵۷ دانش‌آموز کردستانی به مرحله دوم المپیاد علمی و نانو
  • تحقق 100درصدی جوجه ریزی در استان همدان
  • ساخت مستند زندگی دانش‌آموزان و فرهنگیان شهید حادثه تروریستی کرمان
  • نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش بهاباد برگزار شد
  • کلنگ زنی ۳ مدرسه در شهرستان کهگیلویه انجام شد
  • سازمان دانش‌آموزی، بستری برای حضور اجتماعی ومسئولیت‌پذیری دانش آموزان
  • اعتکاف ۷۰۰ نفری دانش آموزان در قزوین برگزار می‌شود
  • اعتکاف ۷۰۰ نفری ویژه دانش آموزان برگزار می‌شود