Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید کمال سجادی سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری  در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح چهره و وظایف مجلس یازدهم گفت: اکثریت مجلس یازدهم را اصولگرایان و عقلیت آنها را مستقل‌ها و اصلاح طلبان تشکیل می دهند.

او افزود: ترکیب مجلس به ویژه هیئت رئیسه و نایب رئیس‌ها در حل مشکلات کشور تاثیر زیادی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیئت رئیسه به خصوص رئیس مجلس می‌توانند مجلس را به سمت وظایف و مسیر اصلی سوق دهد که نتیجه آن رفع برخی مشکلات از کشور است.

سجادی در ادامه گفت: مجلس دو وظیفه عمده دارد؛ نخست قانون گذاری است که خلا قانونی کشور پر شود، و دیگری نظارت است که  بخش نظارتی آن  اهمیت بیشتری دارد. بر اساس قانون، نمایندگان مجلس حق دارند که از هر چیزی که مربوط به اداره کشور می‌شود تحقیق و تفحص کنند؛ بنابراین بُعد نظارتی مجلس اهمیت زیادی دارد، چراکه مردم نمایندگان را انتخاب کردند که بر اداره درست کشور نظارت داشته باشند.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری تصریح کرد: بحث نظارتی مجلس به مراتب از قانون گذاری مهم‌تر است، لذا ممکن است قوانین زیادی داشته باشیم، اما بدون نظارت چه کسی آن را اجرا می‌کند.

او افزود: اکنون اصولگرایان در حال رایزنی هستند که شاکله هیئت رئیسه طراحی شود و به راحتی رئیس، نواب رئیس و سایرین را انتخاب کنند، بنابراین یکی از قدم‌های مهمی که نمایندگان مجلس باید بردارند این است که یک هیئت رئیسه کارآمد، دلسوز و هیئت رئیسه‌ای که به آن رسالت اصلی مجلس عمل کنند، انتخاب شود، لذا این اولین آزمون نمایندگان مجلس است.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم انتخابات مجلس یازدهم نمایندگان مجلس هیئت رئیسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۳۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب رئیس جدید هیئت کارگری استان اصفهان

در مجمع انتخاباتی هیات ورزش‌های کارگری استان اصفهان پس از پایان رای گیری علیرضا تیغ ساز ۹ رای، قاسم ستاری فرید ۲ رای، عبدالله شاطری ۳ رای و عبدالرسول یزدی زاده ۲ رای کسب کردند. 


این مجمع انتخاباتی با کاندیدایی علیرضا تیغ‌ساز، قاسم ستاری فرید، عبدالله شاطری و عبدالرسول یزدی زاده و ۱۷ رأی مأخوذه برگزار شد.


با توجه به نیاز کسب نیم به علاوه یک عدد از آرای ماخوذه، تیغ‌ساز و شاطری با توجه به کسب بیشترین آرا راهی مرحله دوم رای‌گیری شدند.


در مرحله دوم از ۱۷ رای کسب شده، عبدالله شاطری ۵ رای و علیرضا تیغ ساز ۱۱ رای را به خود اختصاص دادندکه در نهایت علیرضا تیغ‌ساز با کسب بیشترین رای به عنوان رئیس هیات ورزش کارگری برای چهار سال آینده انتخاب شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • راهیابی نمایندگان اتاق بازرگانی ارومیه به هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و ترکیه
  • قانون مهریه 2 الی 3 سال است که معطل مانده/ نماینده مجلس: منتظر هستیم؛ فعلا دست هیئت رئیسه است
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود
  • ماجرای عجیب رای به مصوبه جنجالی مجلس یازدهم
  • کارنامه ۴ساله مجلس یازدهم؛ از جهش تولید مسکن تا واردات خودرو
  • نیازمند تشکیل مجلس قدرتمند و کارآمد هستیم
  • انتخاب رئیس جدید هیئت کارگری استان اصفهان
  • اظهارات معاون رئیسی درباره تعطیلات آخر هفته، بودجه ۱۴۰۳ و لوایح بررسی نشده در مجلس یازدهم
  • ممکن است چهره جدیدی رئیس مجلس شود/ هیات رئیسه ترکیبی از دو جریان اصولگرا خواهد داشت