Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@20:46:44 GMT

خواص آلو قطره طلا

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۴۳۷۳۸

خواص آلو قطره طلا

خبرگزاری آریا -

درمان سردردهای گرم از خواص آلو قطره طلا می باشد
از خواص آلو قطره طلا می توان به رفع تشنگی و گرما زدگی در فصل تابستان توصیه کرد. در ادامه به مقداری از خواص آلو قطره طلا اشاره کرده ایم.
آلوها دارای انواع مختلفی نظیر آلوزرد یا قطره طلا، سیاه، سرخ و آلوی ترش جنگلی هستند که تقریباً خواص مشابهی دارند ولی آلو زرد یا طلایی ارزش داروئی بیشتری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نوع آلو از نظر دارویی و ترکیبات شیمیایی سرشار از انواع مواد معدنی از جمله آهن، کلسیم، فسفر، منیزیم، منگنز، فلور، گوگرد، پتاسیم و قند و همچنین دارای ویتامین های A، گروه ویتامین های B و C است. آلو به دلیل داشتن پتاسیم زیاد از افزایش فشارخون جلوگیری می کند و احتمال بروز بیمار یهای قلبی - عروقی را کاهش می دهد.
آلو آبدار و شیرین است و طبیعتی سرد دارد. دقیقا به دلیل همین طبعش است که به گرم مزاج ها توصیه می شود آلوی قطره طلا بیشتر مصرف کنند.
برای درمان سردردهای گرم، قبل از غذا آلوی تازه یا خشک میل کنند.
ویتامین C موجود در آلو به جذب آهن کمک می کند و موجب سلامت بافت بدن مادر و جنین می شود و مصرف آن به سبب سرشار بودن از ویتامین ها و املاح فراوان، در دوره شیردهی هم توصیه می شود.
ویتامین C موجود در آلو قطره طلا، برای پیشگیری از عفونت های مجاری تنفسی مفید است.
آلو قطره طلا، به دلیل وجود ویتامین A برای قوه ی بینایی، پوست و دستگاه ایمنی بدن مفید است.
وجود ویتامین A، ویتامین C، مس باعث اثرات ضد پیری می شود.

آلو، دردهای فصلی را تسکین می دهد و درد مفاصل را برطرف می کند
آلو زرد برای دفع سموم بدن، فشارخون بالا، چربی خون و دیابت توصیه می شود و بهتر است هر روز قبل از صبحانه آن را میل کنید.
آلو، دردهای فصلی را تسکین می دهد و درد مفاصل را برطرف می کند.
برای درمان ضعف عمومی بدن مناسب است، خوب است که از خیس کرده آلو صبح ناشتا استفاده کنند.
فیبرها سبب می شوند که زودتر احساس سیری کنید و از آنجا كه دیرهضم هستند و مدت زمان طولانی در معده می مانند احساس گرسنگی را به تأخیر می ‌اندازند. از این گذشته فیبرها به ویژه به دلیل دفع چربی غذاهای مصرف شده از طریق مدفوع، ذخیره سازی كالری ها را محدودتر می كنند. توصیه می شود مصرف آلو خشک را در وعده های غذایی تان بگنجانید. البته می ‌توانید در مواقعی كه میل شدیدی به خوردن دارید، آلو خشک میل كنید.

آلو قطره طلا، منبع بسیار خوبی از آهن است
در روزهای گرم تابستان به دلیل کاهش میزان زیادی از آب بدن، فرد به خشکی مزاج مبتلا می شود که در نهایت عمل دفع بسیار سخت می شود که یکی از شناخته شده ترین خواص آلو، پیشگیری از یبوست است. این اثر هم به واسطه وجود فیبر است.
آلو قطره طلا برای مبتلایان به انگل، گلودرد، سردرد، ورم و سنگ کلیه، کم خونی، نقرس، سوء هاضمه، ترک، تلخی و بدبویی دهان، خارش پوست، جوش سیاه و اسید اوریک بسیار مفید است.
آلوی خشک منبع بسیار خوبی از آهن است و برای جلوگیری از كم خونی بسیار مفید است. افرادی كه مقادیر كمی گوشت قرمز استفاده می كنند و گیاهخوار هستند در معرض خطر دریافت ناكافی آهن هستند. فقدان آهن در نهایت به كم خونی منجر می شود كه خستگی مفرط و عدم تمركز از عوارض آن است.
غذاهایی نظیر آش آلو بخارا برای درمان اختلال حواس و دیابت، شربت آلو زرد برای بهبود مننژیت و خورشت آلو اسفناج برای برای افراد مبتلا به کم خونی، کم اشتهایی و ناراحتی های پوستی بسیار مفید است.

آلو قطره طلا برای مبتلایان به انگل، بسیار مفید است
ارزش غذایی آلو قطره طلا :
هر صد گرم از بخش خوراکی (میوه های) آلو دارای حدود:
192 کیلوژول (46 کیلوکالری) انرژی
11.42 گرم کربوهیدرات ها
9.92 گرم قندها
1.4 گرم فیبر
0.28 گرم چربی
0.7 گرم پروتئین
17 میکروگرم ویتامین آ
190 میکروگرم بتاکاروتن
73 میکروگرم زآزانتین و لوتئین
0.028 میلی گرم تیامین (ویتامین ب1)
0.026 میلی گرم ریبوفلاوین (ویتامین ب2)
0.417 میلی گرم نیاسین (ویتامین ب3)
0.135 میلی گرم ویتامین ب5
0.029 میلی گرم ویتامین ب6
5 میکروگرم اسید فولیک (ویتامین ب9)
9.5 میلی گرم ویتامین ث
0.26 میلی گرم ویتامین ای
6.4 میکروگرم ویتامین کا
6 میلی گرم کلسیم
0.17 میلی گرم آهن
7 میلی گرم منیزیوم
0.052 میلی گرم منگنز
16 میلی گرم فسفر
157 میلی گرم پتاسیم
0.1 میلیگرم روی
2 میکروگرم فلوراید
مضرات آلو قطره طلا :
زیاده روی در مصرف آلو زرد سبب ایجاد اسید اوریک، سنگ اگزالیک و تولید نفخ می شود و توصیه می شود افراد سرد مزاج و مبتلایان به سکته مغزی، زخم معده و اثنی عشر و آرتروز در مصرف آن زیاده روی نکنند.
گردآوری: بخش آشپزی بیتوته

حرفه‌ای ترین آکادمی آنلاین کنکور کشور
ثبت نام کلاسهای آموزشی و رفع اشکال کنکور
کلاسهای رفع اشکال همه‌ی دروس کنکور
خرید شمع های مناسب برای تزئین میز شام
بزرگترین آکادمی کنکور
کاملترین وارزان ترین بلیطهای زمینی وهوایی
برای نظافت خونه‌ دنبال نظافتچی کاربلدی؟
جامع ترین پکیج آموزش،تست ورفع اشکال کنکور
پیراهن زنانه با طرح های متنوع و زیبا
هر آنچه برای سئوی حرفه ای سایت نیاز دارید!
قطعات یدکی جاروبرقی،چرخ گوشت،سماور و...
تخمین قیمت خانه با کد پستی

تازه های آشپزی(آموزش انواع غذاها، خواص مواد غذایی، غذاهای رژیمی، مربا و ترشیجات، شیرینی پزی و...) سایر مطالب آشپزی
طرز تهیه انواع ترشی چغاله بادام

طرز تهیه انواع املت کالباس

مربای بهار نارنج

کباب کوبیده مرغ

طرز تهیه یتیمچه نیشابوری

طرز تهیه سس مایونز

آشنایی با خواص پنیر آبی

طرز تهیه آش کشک

طرز تهیه انواع رولت کالباس

ته چین مرغ در فر

طرز تهیه قیمه پلو + نکات مهمی که باید بدانید

طرز تهیه 3 نوع آش محلی همدان
سایر مطالب آشپزی

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: میلی گرم ویتامین بسیار مفید توصیه می شود آلو زرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۳۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواص عجیب این دانه‌ها که دور می‌ریزیم!

این دانه‌ها شامل حدود ۳.۶ درصد پروتئین، ۴ درصد چربی و ۲.۵ درصد کربوهیدرات هستند. طبق تحقیقات منتشر شده در مجله World Applied Sciences، محتوای تغذیه‌ای خاص تخم خربزه شباهت زیادی به شیر سویا دارد و از این رو می‌تواند روش خوبی برای به دست آوردن پروتئین مورد نیاز بدن به شمار رود.

به گزارش عصرایران، با افزایش دمای هوا و آغاز تابستان، خربزه تبدیل به یکی از محبوب‌ترین میوه‌های این فصل می‌شود. چرا که این میوه آبدار نه تنها شما را سیر نگه می‌دارد، بلکه هیدراته می‌کند، فیبر کافی را اختیارتان قرار می‌دهد، انواع ویتامین‌های مورد نیاز بدن را تامین می‌کند و به افزایش قدرت بینایی یاری می‌رساند. به طور خلاصه زمانی که حرف از سلامتی به میان می‌آید، خربزه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

اما تمام موارد مذکور تنها به پالپ این میوه جادویی محدود نیستند. هسته‌های خربزه نیز که به سادگی در سطل زباله انداخته می‌شوند، مزایای سلامتی بیشماری دارند!

در ادامه به چندین فایده منحصر به فرد و کمتر شناخته شده تخم خربزه خواهیم پرداخت. همچنین گفتنی است که علاقه مندان می‌توانند با مراجعه به وب سایت مرکز ملی اطلاعات زیست فناوری آمریکا به یافته‌های علمی کامل در این خصوص دست یابند.

تخم خربزه: منبع عالی پروتئین به روش گیاهی

همواره دریافت مقادیر قابل توجه پروتئین از هرآنچه که به صورت گوشت یا حتی لبنیات دسته بندی نمی‌شود، بسیار دشوار بوده است. با این حال، تخم خربزه به راستی گزینه‌ای ویژه جهت پاسخگویی به این نیاز بدن محسوب می‌شود، زیرا منبعی غنی از پروتئین گیاهی است.

این دانه‌ها شامل حدود ۳.۶ درصد پروتئین، ۴ درصد چربی و ۲.۵ درصد کربوهیدرات هستند. طبق تحقیقات منتشر شده در مجله World Applied Sciences، محتوای تغذیه‌ای خاص تخم خربزه شباهت زیادی به شیر سویا دارد و از این رو می‌تواند روش خوبی برای به دست آوردن پروتئین مورد نیاز بدن به شمار رود.

تخم خربزه: منبعی غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی

دانه‌های خربزه به طور باورنکردنی سرشار از انواع آنتی اکسیدان‌ها و همچنین ویتامین‌های A، C و E هستند. این محتوا در واقع برای بینایی ما عالی است، زیرا ویتامین‌های A، C و همچنین E به جلوگیری از دژنراسیون ماکولا در چشم کمک می‌کنند. آنتی اکسیدان‌های موجود در دانه‌ها نیز سطح کلسترول خون را کنترل کرده و علاوه بر آن احتمال ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهند. محتوای ویتامین C تخم خربزه هم با افزایش قدرت مکانیسم‌های دفاعی بدن، در از بین بردن سرماخوردگی و آنفلوانزا بسیار موثر است.

دانه‌ها در عین حال می‌توانند منبع خوبی از مواد معدنی مانند منیزیم، فسفر و پتاسیم باشند، بنابراین به کنترل سطح فشار خون کمک می‌کنند. مصرف دانه‌های خربزه ممکن است استحکام و تراکم استخوان را افزایش داده و احتمال ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش دهد. از تخم خربزه می‌توان برای مقابله با میگرن، بی خوابی و اختلالاتی نظیر افسردگی نیز استفاده کرد.

تخم خربزه: مبارزه با بیماری‌های قلبی عروقی

اسید‌های چرب امگا ۳ که در مقادیر قابل ملاحظه‌ای در دانه‌های خربزه یافت می‌شوند، از عملکرد قلبی عروقی شما مراقبت می‌کنند و همچنین نقش حیاتی در از بین بردن بیماری‌های قلبی عروقی دارند. علاوه بر این، آن‌ها منبع عالی چربی غیراشباع هستند (بدن ما به مقادیری از این چربی نیاز دارد).

تخم خربزه: کمک به رشد مو و ناخن

آیا اخیرا رشد سالم مو‌های خود را از دست داده اید؟ و یا ناخن‌های شما ضعیف شده و اغلب به راحتی می‌شکنند؟ مشاهده شده که مصرف تخم خربزه به لطف محتوای پروتئینی بالا می‌تواند رشد مو و ناخن‌های سالم را تضمین کند. این ترکیب همچنین ممکن است به حفظ بافت‌های بدن ما کمک کند و از این طریق نیز فواید بی نظیر خود را در اختیار علاقه‌مندان قرار دهد.

تخم خربزه: سرشار از فایده برای روده‌ها

چندین مطالعه معتبر نشان داده اند که تخم خربزه می‌تواند به تخلیه و نابودی کرم‌های روده کمک کند. مصرف دانه‌های خرد شده راهی فوق العاده برای از بین بردن این عوامل آسیب رسان در نظر گرفته می‌شود.

تخم خربزه: کمک به کاهش وزن

دانه‌های خربزه و همچنین بافت اطراف آن‌ها منبع بسیار خوبی از فیبر محسوب می‌شوند. مشخص شده که این ترکیبات می‌توانند به مصرف کنندگان خود در راستای کاهش وزن کمک کنند.

روش‌های مصرف تخم خربزه

روش‌های زیادی برای مصرف دانه‌های خربزه وجود دارد. با این حال، پرکاربردترین و ساده‌ترین متد گنجاندن آن‌ها در وعده‌های غذایی مختلف است. در ادامه نگاهی اجمالی به ۶ روش مصرف دانه‌های خربزه خواهیم داشت:

- دانه‌های خربزه را می‌توان به صورت خام مصرف کرد یا آن‌ها را به سالاد و انواع تکه‌های میوه افزود. این ترکیبات نه تنها ارزش تغذیه‌ای غذا را افزایش می‌دهند، بلکه طعم آن را نیز دگرگون می‌کنند.

- علاقه مندان می‌توانند دانه‌های خربزه را شسته، خشک کرده و سپس آن‌ها را در فر یا روی اجاق گاز برشته کنند تا در نهایت یک میان وعده ترد و سالم داشته باشند.

- این دانه‌ها را همچنین می‌توان به انواع اسموتی‌ها اضافه کرد و طعم آن‌ها را تغییر داد.

- امکان افزودن تخم خربزه به مدل‌های مختلف نان نیز وجود دارد.

- این دانه‌ها همچنین ممکن است با انواع سوپ ها، غذا‌ها و سس‌ها هم ایده آل شوند.

- می‌توان تخم خربزه را به پای سیب و شیرینی‌های دیگر اضافه کرد.

دیگر خبرها

  • خواص عجیب این دانه‌ها که دور می‌ریزیم!
  • جمع‌آوری قطره قطره آب برای خانواده | ببینید
  • ببینید | خواص گیاه رازیانه
  • خواص گیاه رازیانه + فیلم
  • فواید یک ویتامین برای زنان
  • این میوه کمبود‌های بدن را جبران می‌کند
  • مصرف این صیفی همه کمبودهای بدن و ویتامین ها را جبران می کند/ تنظیم آنی فشار و قند خون
  • افزایش ۳۵ درصدی بهره وری آب در سطح مزرعه با سامانه آبیاری قطره‌ای
  • تداوم بارش‌های پراکنده در چهارمحال و بختیاری
  • این تخمه ها منبع بزرگ پروتئین و خواص گوناگون هستند