Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/بوشهر کارفرمایان و خویش‌فرمایانی که پیامک دریافت کرده اند، می‌توانند برای دریافت تسهیلات خود به سامانه "کارا" مراجعه و فرایند ثبت‌نام را آغاز کنند.

حمیدرضا پناه با اعلام این خبر بیان کرد: بنگاه‌هایی که در زمان شیوع بیماری کرونا کسب و کار خود را فعال نگه داشته و نیروی کارشان را حفظ کنند، از سوی دولت حمایت می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: کلیه صاحبان واحدهای کسب و کار خصوصی و تعاونی مشمول طرح (کارفرمایی و خویش فرمایی) که در رسته های 13 گانه مصوب کارگروه اقتصادی مقابله شیوع کرونا فعال بوده و دارای کد بیمه نزد سازمان تامین اجتماعی هستند، و اقدام به حفظ اشتغال موجود داشته اند، مشمول این تسهیلات هستند.

این مسئول اظهار کرد: صاحبان کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا که پیامک دریافت کرده انددر سامانه کارا به نشانی kara.mcls.gov.ir ثبت نام کنند. پناه اضافه کرد: پرداخت تسهیلات منوط به ارائه لیست بیمه و پرداخت آن تا پایان فروردین ماه 99 به سازمان تامین اجتماعی می باشد و در صورتی که نیروی شاغل بنگاه از مقرری بیمه بیکاری در ماه های فروردین، اردیبهشت و خرداد 99 استفاده نماید مشمول بهره مندی از این تسهیلات نخواهد شد. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر تصریح کرد: میزان پرداخت تسهیلات برای واحدهایی که به اجبار تعطیل شده اند مبلغ ۱۶ میلیون تومان وام و برای واحدهای کسب و کاری که فعال بوده و تعطیل نشده اند به ازای هر فرد شاغل ۱۲ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

وی تاکید کرد: همچنین برای بنگاه‌های با نیروی شاغل کمتر از ۵۰ نفر، ۷۰ درصد از تسهیلات برای پرداخت دستمزد خواهد بود و ۳۰ درصد به‌ عنوان سرمایه در گردش در نظر گرفته شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوشهر، حمیدرضا پناه عنوان کرد: برای بنگاه‌های بزرگ‌تر نیز ۵۰ درصد برای دستمزد و ۵۰ درصد به‌عنوان سرمایه در گردش منظور شده است.

وی توضیح داد: کسب و کارهای آسیب دیده شامل مراکز تولید و توزیع غذاهای آماده اعم از رستوران‌ ها، بوفه ‌ها، طباخی‌ ها، تالارهای پذیرایی، قهوه‌ خانه‌ ها، اغذیه فروشی‌ ها و موارد مشابه، مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل ‌ها، هتل آپارتمان ‌ها، مجتمع‌ های جهانگردی و گردشگری، مهمان‌ پذیرها، مهمانسراها، مسافرخانه ها، مراکز بوم گردی، مراکز اقامتی، پذیرایی، تفریحی، خدماتی بین راهی، موزه ها و زائرسراها، حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری و برون شهری اعم از هوایی، جاده‌ ای، ریلی و دریایی، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، واحد تولید و توزیع پوشاک، تولید و توزیع کیف و کفش، مراکز توزیع آجیل، خشکبار، قنادی، بستنی و آبمیوه، مراکز و مجتمع‌ های ورزشی و تفریحی، مراکز و مجتمع‌ های فرهنگی، آموزشی، هنری و رسانه ای، مراکز تولید، توزیع و فروش صنایع دستی، موسسات خصوصی دارای پروانه بهره برداری از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که در حوزه های درمانی، تشخیصی، آزمانیشگاهی و پاراکلینیکی فعال هستند و آموزشگاه های رانندگی، آرایشگاه ها، سالن های زیبایی و گرمابه می شود.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سامانه استانی اقتصادی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کروناویروس بیکاری تسهيلات سامانه کارا کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۳۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز توزیع تخم نوغان در مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران از آغاز توزیع تخم نوغان برای پرورش بهاره در استان خبر داد.


محمدمهدی عباس زاده با اشاره به فرارسیدن زمان توزیع تخم نوغان هیبرید برای پرورش بهاره کرم ابریشم از سوم اردیبهشت ماه امسال در استان مازندران، گفت: تعهد سازمان جهاد کشاورزی استان، تحویل ۳ هزار و ۴۰۰ جعبه تخم نوغان است.


وی با توجه به محدودیت زمان و شرایط پرورش در فصل بهار، بر ضرورت اطلاع رسانی سریع و مستمر این موضوع از طریق شوراها، دهیاری ها، مسوولین مراکز جهاد کشاورزی و کارشناسان پهنه برای تحویل و توزیع بموقع تخم نوغان به بهره برداران و علاقمندان این بخش تاکید کرد.


معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران مرکز توسعه نوغانداری استان در شهرستان قائم شهر، مزرعه آهنگرکلا بیشه سر و مراکز جهاد کشاورزی شهرستان بابل (بندپی شرقی ۲ کارگزار و بابلکنار ۳ کارگزار) را از مراکز تحویل تخم نوغان در استان اعلام کرد.

دیگر خبرها

  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مراکز آموزش شهروندی
  • چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم
  • آغاز توزیع تخم نوغان در مازندران
  • فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان
  • واریزبخشی از مطالبات مراکزدرمانی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • چتر حمایتی پزشکان یزدی برای درمان بیماران صعب العلاج
  • امام جمعه بوشهر: پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری تسریع شود
  • ساماندهی بیش از ۷ هزار آسیب‌دیده اجتماعی در تهران
  • ساماندهی ۷ هزار و ۲۹۸ آسیب‌دیده اجتماعی
  • جزییات طرح ۱۵ روزه ساماندهی افراد آسیب دیده اجتماعی در سطح شهر | کدام مناطق تهران بیشتر معتاد و متکدی دارد؟