Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر، سرویس بین الملل- فاطمه صالحی: مقام معظم رهبری در سخنرانی بی نظیر خود به مناسبت روز جهانی قدس به مهم‌ترین مسأله جهان عرب و اسلام که همان مسأله فلسطین وآزاد سازی قدس است اشاره کردند.

سخنرانی مقام معظم رهبری در روز جهانی قدس مورد توجه تحلیلگران و کارشناسان بین المللی به ویژه جهان عرب قرارگرفته است چرا که از لحاظ زمانی در سایه تشدید اقدامات رژیم صهیونیستی برای یهودی‌سازی قدس اشغالی و توسعه شهرک سازی ها و تلاش‌ها برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا خبرنگار مهر مصاحبه‌ای انجام داده است با «ابراهیم العرادی» مدیر دفتر سیاسی ائتلاف جوانان انقلاب ۱۴ فوریه بحرین که مشروح آن در ادامه می‌آید.

*رهبر انقلاب اسلامی در سخنرانی خود به مناسبت روز جهانی قدس توجه ویژه به نقش قدرت‌های استکباری در تشکیل رژیم صهیونیستی برای تأمین منافع آنها در منطقه داشتند. منافع عمدهاین قدرت‌ها در منطقه چیست؟

رژیم صهیونیستی نتیجه قیمومیت انگلیسی است که بر اساس سیاست‌های وحشیانه خود که در تاریخ بی سابقه بوده اقدام به اشغال کشورهای منطقه به صورت مستقیم کرده و یک رژیم اشغالگر را در قلب امت عربی و اسلامی کاشته تا این رژیم در برابر تمام ارزش‌های عربی اسلامی و انسانی از زمان آغاز اشغالگری و گرفتن قدس شریف و دیگر اراضی فلسطین طی ۷۲ سال گذشته بایستد. این مدت تا به امروز برای همگان دردناک گذشته است. تمام این اقدامات با هدف اجرای سیاست‌های استعمار گرایانه انگلیس با همکاری برخی ابرقدرت‌ها صورت گرفته تا اسلام و اصول عربی نتوانند پایدار باشند و مسلمانان از لحاظ روحی و معنوی شکست بخورند. همچنین فلسطینی‌ها در مناطق مختلف جهان آواره شده و هویت آنها ربوده شود.

*ایشان همچنین در این سخنرانی بر درست بودن راه مقاومت برای آزادی فلسطین تاکید کردند و گفتند مذاکره با آمریکا و دیگر دولت‌های غربی تجربه تلخ و ناموفق فلسطین از چرا مذاکره پیرامون مسئله فلسطین راه به جایی نبرده است؟

شکست تمام مذاکرات که در دوره‌های گذشته صورت گرفته به چند دلیل بر می‌گردد یکی از این دلایل شرایط نا متناسب میان دو طرف است. طرف صهیونیستی اشغالگر و غاصب به شمار می‌آید و طرف فلسطینی مظلومی است که علیه وی اشغالگری صورت گرفته و سرزمین او به سرقت رفته و تمام روستاها و شهرهایش ویران شده است. تمام این مذاکرات در راستای منافع رژیم صهیونیستی و با حمایت آمریکا و کشورهای غربی صورت گرفته تا اشغالگری ریشه دار تر شده و از طریق یک حمایت سیاسی بین المللی ظالمانه مشروعیت پیدا کند. علاوه بر این تمام راه‌های مقاومت مشروع در برابر این اشغالگران صهیونیست هدف قرار گرفته است. دولت‌های صهیونیست طی دوره‌های گذشته چراغ سبز برای هدف قرار دادن هر انتفاضه از سوی ملت فلسطین دریافت کرده‌اند. رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اصول ثابت تاکید کرده و توجه‌ها را به سمت درست خود برای رویارویی با اشغالگران با مقاومت مشروع معطوف کرده است. دشمن صهیونیستی زبانی جز زبان زور و مقاومت نمی فهمد.

*مقام معظم رهبری در این سخنرانی تأکید کردند که طلوع انقلاب اسلامی در ایران، فصل جدیدی در مبارزه برای فلسطین گشود. به نظر شما انقلاب اسلامی بر چه بخش‌هایی در این خصوص تأثیر گذاشت؟

انقلاب اسلامی ایران تاثیرگذاری به سزایی بر ملت‌های آزادیخواه جهان با شکست دادن یاس و ناامیدی و عدم تسلیم شدن در برابر اشغالگران گذاشته است. ایران پیروزی شکوهمندی علیه رژیم شاه که دست نشانده آمریکا و صهیونیست‌ها در منطقه و خاورمیانه محسوب می‌شد کسب کردند. این پیروزی امام خمینی آگاهی جدید در میان آزادگان و ملت‌های مستضعف در جهان ایجاد کرده و آغاز آن پایین کشیدن پرچم رژیم صهیونیستی از سفارت این رژیم در تهران و بالا بردن پرچم فلسطین به شمار می‌آید.

*ایشان در جایی بر ضعف ارتش رژیم صهیونیستی و قدرتمند تر شدن جبهه مقاومت تاکید کردند و نشانه آن را عقب نشینی از غزه نام بردند. دلیل ضعف این ارتش با وجود امکانات و تجهیزات پیشرفته نظامی چیست؟

مهمترین دلایل ضعف رژیم صهیونیستی با وجود حمایت آمریکا و کشورهای غربی از آن این است که آنها در واقع اشغالگر بوده و صاحب حق نیستند. آنها سرزمینی را اشغال کردند که مانند غریبه‌ها و اشغالگران در آن زندگی می‌کنند. پایداری ملت فلسطین با وجود توطئه چینی‌های رسمی اعراب و اقدامات رسانه‌های آنها و محاصره مردم فلسطین طی دهه‌های گذشته مانع آن نشده است که آنها با تقدیم کردن ده‌ها هزار شهید و اسیر دست از سرزمین خود بردارند. افزایش دایره محور مقاومت در منطقه نیز یکی دیگر از این عوامل است چرا که فلسطین امروزه مسئله مرکزی تمام آزادگان جهان به شمار می‌رود.

*رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین به مسأله عادی سازی روابط رژیم‌های عربی با رژیم صهیونیستی اشاره کردند. ایشان تأکید کردند که برخی رژیم‌های عربی به تحقق اهداف آمریکا در منطقه از رهگذر عادی سازی روابط با تل‌آویو کمک می‌کنند. ارزیابی شما در این خصوص چیست؟

هر انسان آزاده و شریفی باید از فلسطین آرمان فلسطین با تمام امکانات و لوازم خود حمایت کند و این مسئله نیازمند اتحاد در برابر تمام سیاست‌ها و اقدامات عادی سازی روابط و این روند ننگین با رژیم صهیونیستی در کنار آگاهی دادن و اقدامات فرهنگی از طریق یک جبهه رسانه‌ای متحد است. دولت‌های عربی برای باقی ماندن بر کرسی دیکتاتوری خود دست به عادی‌سازی روابط می‌زنند اما پیروزی خداوند با مستضعفان و آزادگان جهان است.

کد خبر 4932326 فاطمه صالحی

منبع: مهر

کلیدواژه: بحرین روز قدس 99 ایران ایالات متحده آمریکا ویروس کرونا رژیم صهیونیستی عراق فلسطین عربستان سعودی روسیه افغانستان ایران شیوع کرونا سوریه دونالد ترامپ امارات متحده عربی لبنان عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۳۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جانشین سپاه درباره احتمال ورود به خودروسازی : هرجا معظم له صلاح بدانند، ورود پیدا می‌کند

به گزارش صدای ایران،سردار علی فدوی شامگاه چهارشنبه در آیین نخستین سالگرد شهید غیرت، حمیدرضا الداغی در گلزار شهدای سبزوار افزود: با اراده حیدری رهبر معظم انقلاب و قوت سپاه اقدام کردیم و ننگ برای قدرت‌های شیطانی به بار آمد؛ آنها همان طور که در رسانه‌ها می‌بینید، مضحکه همه دنیا شدند و این قدرت انقلاب اسلامی است.

جانشین فرمانده سپاه در پاسخ به پرسشی در مورد احتمال ورود این نیرو به صنعت خودروسازی، گفت: سپاه تکلیف مدار است و بر این اساس خود تکلیف خود را مشخص نمی‌کند، بلکه زیر نظر مستقیم ولی فقیه عمل می‌کند و هرجا معظم له صلاح بدانند، ورود پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: عملیات وعده صادق، صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است چنانکه هم اینک در فضای رسانه‌ای و اعتراف سران این رژیم نمایان است.

سردار فدوی: صهیونیست‌ها با حمله به کنسولگری حماقت کردند و باید تنبیه اساسی می‌شدند

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: آنان بنا بر محاسبات مادی و دنیایی، بالاترین قدرت‌های جهان محسوب می‌شوند، اما قدرت انقلاب اسلامی بالاترین است، چون به قدرت خدا متصل است و پیروزی حزب خدا را خود پروردگار ضمانت کرده است.

سردار فدوی افزود: با وجود اینکه دشمنان از هر راهی التماس کردند جمهوری اسلامی اقدامی نکند، اما در این عملیات تصمیم حیدری گرفته شد و سپاه پاسداران به مثابه یاوران و سربازان حیدر عمل کرد و آنها را به خفت نشاند.

وی اظهار کرد: هر وقت خبیثان صهیونیست بخواهند فرزندان انقلاب اسلامی را تهدید کنند، تنبیه می‌شوند، این قاعده جدید است که برقرار شده و دیگر نمی‌توانند از دست آن سالم به در بروند.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: شهید محمدرضا زاهدی در کنار همرزمان خود بار‌ها تا پای شهادت رفته و مجروح شده بود، ولی باز ایستاده و در همه جبهه‌ها سرافرازانه فرماندهی می‌کرد؛ شهادت او کولاک به پا کرد و دشمن با اقتدار تنبیه شد.

سردار فدوی افزود: یکی از مقاطع ویژه انقلاب اسلامی سال گذشته رخ داد، خبیثان عالم و شیاطین در طول سال‌ها پس از پیروزی انقلاب از هر راهی وارد شدند، شکست خوردند، اما سال گذشته بر روالی دیگر گام برداشتند، اما باز هم شکست خوردند، چون وقتی قدرت انقلاب تجلی کند آنها همچون کف روی آب محو می‌شوند.


وی با بیان اینکه چرا همواره در این اتفاقات دشمن شکست می‌خورد پاسخ داد:، چون دلدادگان پای حق و انقلاب ایستاده‌اند و جمهوری اسلامی متکی به محبت و دوستی اهل بیت (ع)، به عنوان مقتدرترین حکومت در برابر شیطان بزرگ ایستاده و آمریکا را به خاک ذلت کشانده و می‌کشاند.

تجلی بی‌نظیر شهید الداغی تمام کشور را به حرکت آورد

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تجلی بی‌نظیر شهید الداغی تمام کشور را به حرکت آورد، در یک لحظه خاص بصیرت و غیرت وی به حرکت درآمد و با آنکه می‌دانست پای جان در میان است، اما جان خود را تقدیم کرد تا الگویی در این راه شود.


 اجرای سرود، سخنرانی، مرثیه‌سرایی و مداحی از دیگر بخش‌های آیین نخستین سالگرد شهادت شهید الداغی در سبزوار بود.
 

 

دیگر خبرها

  • اینفوگرافیک/ تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح اتمی
  • جانشین سپاه درباره احتمال ورود به خودروسازی : هرجا معظم له صلاح بدانند، ورود پیدا می‌کند
  • نگاه ویژه رهبر انقلاب به فرهنگ کار
  • تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح اتمی + عکس
  • (اینفوگرافیک) تمام «نه»‌های رهبر انقلاب به سلاح اتمی
  • فیلم| رهبر معظم انقلاب: نظام اسلامی محال است که تسلیم زورگویی شود
  • رهبر انقلاب در دیدار کارگران سراسر کشور: تحریم ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • جایگاه ویژه‌ مردم ایران در بسط تفکر مهدوی در جهان امروز
  • کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند
  • «خاستگاه خود» و «آرمان‌های نظام اسلامی» را نباید فراموش کنیم