Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرویس بین الملل- فاطمه صالحی: مقام معظم رهبری در سخنرانی بی نظیر خود به مناسبت روز جهانی قدس به مهم‌ترین مسأله جهان عرب و اسلام که همان مسأله فلسطین وآزاد سازی قدس است اشاره کردند.

سخنرانی مقام معظم رهبری در روز جهانی قدس مورد توجه تحلیلگران و کارشناسان بین المللی به ویژه جهان عرب قرارگرفته است چرا که از لحاظ زمانی در سایه تشدید اقدامات رژیم صهیونیستی برای یهودی‌سازی قدس اشغالی و توسعه شهرک سازی‌ها و تلاش‌ها برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در همین راستا خبرنگار مهر مصاحبه‌ای انجام داده است با «ابراهیم العرادی» مدیر دفتر سیاسی ائتلاف جوانان انقلاب ۱۴ فوریه بحرین که مشروح آن در ادامه می‌آید.

*رهبر انقلاب اسلامی در سخنرانی خود به مناسبت روز جهانی قدس توجه ویژه به نقش قدرت‌های استکباری در تشکیل رژیم صهیونیستی برای تأمین منافع آن‌ها در منطقه داشتند. منافع عمدهاین قدرت‌ها در منطقه چیست؟

رژیم صهیونیستی نتیجه قیمومیت انگلیسی است که بر اساس سیاست‌های وحشیانه خود که در تاریخ بی سابقه بوده اقدام به اشغال کشور‌های منطقه به صورت مستقیم کرده و یک رژیم اشغالگر را در قلب امت عربی و اسلامی کاشته تا این رژیم در برابر تمام ارزش‌های عربی اسلامی و انسانی از زمان آغاز اشغالگری و گرفتن قدس شریف و دیگر اراضی فلسطین طی ۷۲ سال گذشته بایستد. این مدت تا به امروز برای همگان دردناک گذشته است. تمام این اقدامات با هدف اجرای سیاست‌های استعمار گرایانه انگلیس با همکاری برخی ابرقدرت‌ها صورت گرفته تا اسلام و اصول عربی نتوانند پایدار باشند و مسلمانان از لحاظ روحی و معنوی شکست بخورند. همچنین فلسطینی‌ها در مناطق مختلف جهان آواره شده و هویت آن‌ها ربوده شود.

*ایشان همچنین در این سخنرانی بر درست بودن راه مقاومت برای آزادی فلسطین تاکید کردند و گفتند مذاکره با آمریکا و دیگر دولت‌های غربی تجربه تلخ و ناموفق فلسطین از چرا مذاکره پیرامون مسئله فلسطین راه به جایی نبرده است؟

شکست تمام مذاکرات که در دوره‌های گذشته صورت گرفته به چند دلیل بر می‌گردد یکی از این دلایل شرایط نا متناسب میان دو طرف است. طرف صهیونیستی اشغالگر و غاصب به شمار می‌آید و طرف فلسطینی مظلومی است که علیه وی اشغالگری صورت گرفته و سرزمین او به سرقت رفته و تمام روستا‌ها و شهرهایش ویران شده است. تمام این مذاکرات در راستای منافع رژیم صهیونیستی و با حمایت آمریکا و کشور‌های غربی صورت گرفته تا اشغالگری ریشه دار‌تر شده و از طریق یک حمایت سیاسی بین المللی ظالمانه مشروعیت پیدا کند. علاوه بر این تمام راه‌های مقاومت مشروع در برابر این اشغالگران صهیونیست هدف قرار گرفته است. دولت‌های صهیونیست طی دوره‌های گذشته چراغ سبز برای هدف قرار دادن هر انتفاضه از سوی ملت فلسطین دریافت کرده‌اند. رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اصول ثابت تاکید کرده و توجه‌ها را به سمت درست خود برای رویارویی با اشغالگران با مقاومت مشروع معطوف کرده است. دشمن صهیونیستی زبانی جز زبان زور و مقاومت نمی‌فهمد.

*مقام معظم رهبری در این سخنرانی تأکید کردند که طلوع انقلاب اسلامی در ایران، فصل جدیدی در مبارزه برای فلسطین گشود. به نظر شما انقلاب اسلامی بر چه بخش‌هایی در این خصوص تأثیر گذاشت؟

انقلاب اسلامی ایران تأثیرگذاری به سزایی بر ملت‌های آزادیخواه جهان با شکست دادن یاس و ناامیدی و عدم تسلیم شدن در برابر اشغالگران گذاشته است. ایران پیروزی شکوهمندی علیه رژیم شاه که دست نشانده آمریکا و صهیونیست‌ها در منطقه و خاورمیانه محسوب می‌شد کسب کردند. این پیروزی امام خمینی آگاهی جدید در میان آزادگان و ملت‌های مستضعف در جهان ایجاد کرده و آغاز آن پایین کشیدن پرچم رژیم صهیونیستی از سفارت این رژیم در تهران و بالا بردن پرچم فلسطین به شمار می‌آید.

*ایشان در جایی بر ضعف ارتش رژیم صهیونیستی و قدرتمند‌تر شدن جبهه مقاومت تاکید کردند و نشانه آن را عقب نشینی از غزه نام بردند. دلیل ضعف این ارتش با وجود امکانات و تجهیزات پیشرفته نظامی چیست؟

مهمترین دلایل ضعف رژیم صهیونیستی با وجود حمایت آمریکا و کشور‌های غربی از آن این است که آن‌ها در واقع اشغالگر بوده و صاحب حق نیستند. آن‌ها سرزمینی را اشغال کردند که مانند غریبه‌ها و اشغالگران در آن زندگی می‌کنند. پایداری ملت فلسطین با وجود توطئه چینی‌های رسمی اعراب و اقدامات رسانه‌های آن‌ها و محاصره مردم فلسطین طی دهه‌های گذشته مانع آن نشده است که آن‌ها با تقدیم کردن ده‌ها هزار شهید و اسیر دست از سرزمین خود بردارند. افزایش دایره محور مقاومت در منطقه نیز یکی دیگر از این عوامل است چرا که فلسطین امروزه مسئله مرکزی تمام آزادگان جهان به شمار می‌رود.

*رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین به مسأله عادی سازی روابط رژیم‌های عربی با رژیم صهیونیستی اشاره کردند. ایشان تأکید کردند که برخی رژیم‌های عربی به تحقق اهداف آمریکا در منطقه از رهگذر عادی سازی روابط با تل‌آویو کمک می‌کنند. ارزیابی شما در این خصوص چیست؟

هر انسان آزاده و شریفی باید از فلسطین آرمان فلسطین با تمام امکانات و لوازم خود حمایت کند و این مسئله نیازمند اتحاد در برابر تمام سیاست‌ها و اقدامات عادی سازی روابط و این روند ننگین با رژیم صهیونیستی در کنار آگاهی دادن و اقدامات فرهنگی از طریق یک جبهه رسانه‌ای متحد است. دولت‌های عربی برای باقی ماندن بر کرسی دیکتاتوری خود دست به عادی‌سازی روابط می‌زنند، اما پیروزی خداوند با مستضعفان و آزادگان جهان است.


منبع: پارسینه

کلیدواژه: رهبر انقلاب بحرین ایران روز قدس عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۳۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهبر انقلاب در دیدار با زیاد النَخاله: غزه تا این لحظه پیروز اصلی میدان است | رژیم صهیونیستی قادر به شکست نیروهای مقاومت نیست

به گزارش همشهری آنلاین، «زیاد النَخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه، عصر امروز پنج‌شنبه با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز پنج‌شنبه در دیدار آقای «زیاد النَّخالة» دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین و هیأت همراه، نیروهای مقاومت و مردم غزه را تا این لحظه پیروز میدان خواندند و تاکید کردند: اوج عزت و ایستادگی مردم غزه و فلسطین و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی در این جنگ شش ماهه، یک حادثه و پدیده‌ای الهی است.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در کشتار مردم غزه گفتند: اینکه رژیم صهیونیستی با آن همه ساز و برگ نظامی و پشتیبانی‌های قدرت‌های ظالم دنیا، اقدام به کشتار زنان و کودکان می‌کند، نشان می‌دهد این رژیم قادر به مقابله با نیروهای مقاومت و شکست آنها نیست.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خطاب به دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین خاطر نشان کردند: به‌فضل الهی شما پیروزی نهایی مردم غزه را خواهید دید.

در این دیدار آقای «زیاد النَّخالة» دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین با قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از موضوع فلسطین، یاد و خاطره شهید سردار سلیمانی را گرامی داشت و گفت: آنچه که امروز در غزه در جریان است، درواقع تکرار حادثه کربلا است و به‌رغم همه سختی‌ها و توطئه‌ها، مردم غزه در کنار نیروهای مقاومت توانسته‌اند با ایستادگی کم‌نظیر خود، طراحی آمریکا و رژیم صهیونیستی و حامیان آنها را برای نابودی مقاومت با شکست مواجه کنند.
وی با تاکید بر هماهنگی کامل میان نیروهای مقاومت به‌ویژه حماس و جهاد اسلامی، خاطر نشان کرد: مردم غزه و نیروهای مقاومت بر استمرار ایستادگی تا پیروزی نهایی مصمم هستند و به لطف خداوند پیروزی نهایی در آینده نه چندان دور محقق خواهد شد.

کد خبر 841044 برچسب‌ها خبر ویژه رهبر معظم انقلاب فلسطین

دیگر خبرها

  • رهبر معظم انقلاب اسلامی: رژیم صهیونیستی قادر به شکست نیرو‌های مقاومت نیست
  • رهبر انقلاب: رژیم صهیونیستی قادر به شکست نیروهای مقاومت نیست
  • رهبر انقلاب: غزه تا این لحظه پیروز اصلی میدان است / رژیم صهیونیستی قادر به شکست نیروهای مقاومت نیست
  • رهبر انقلاب: غزه، تا این لحظه پیروز اصلی میدان است
  • رهبر انقلاب: غزه، تا این لحظه پیروز اصلی میدان است/ رژیم صهیونیستی قادر به مقابله با نیروهای مقاومت و شکست آنها نیست
  • رهبر انقلاب در دیدار با زیاد النَخاله: غزه تا این لحظه پیروز اصلی میدان است | رژیم صهیونیستی قادر به شکست نیروهای مقاومت نیست
  • رهبر انقلاب خطاب به زیاد النَّخالة: غزه، تا این لحظه پیروز اصلی میدان است
  • رهبر انقلاب: ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد
  • رهبر انقلاب: جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد
  • رهبر انقلاب به اسماعیل هنیه: مقاومت بی‌نظیر نیروی مقاومت و مردم غزه به اسلام عزت بخشیده است