Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-19@03:02:51 GMT

طرز تهیه شربت گل محمدی

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۴۳۸۳۷

در این مطلب دستورالعمل تهیه شربت گل محمدی را به شما عزیزان آموزش داده‌ایم. ناطقان: اوایل فصل بهار، فصل گل های محمدی هست و راحت می توان این گل را تهیه کرد و در منزل به راحتی شربت گل محمدی را تهیه کنید و در تابستان از خوردن آن لذت ببرید.

مواد لازم برای تهیه شربت گل محمدی تازه :

گل تازه محمدی ۵۰۰ گرم
شکر ۲ کیلو (حدود ۷ پیمانه)
آب ۲ لیتر (حدود ۸ پیمانه)
جوهر لیمو ۱ قاشق مرباخوری

طرزتهیه شربت گل محمدی

طرز تهیه شربت گل محمدی :

برای طرز تهیه شربت گل سرخ، ابتدا گلبرگ ها را از گل ها جدا کنید، و آن ها را بشویید اجازه بدهید تا آب آن ها برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سپس گلبرگ ها را داخل قابلمه ای بریزید و بعد از آن آب جوش داخل کتری را سریع روی گلبرگ ها بریزید، و در قابلمه دمکنی قرار بدهید.

و بگذارید به مدت 24 ساعت بماند، تا عطر گل ها به خوبی داخل آب جوش برود. بعد از 24 ساعت یک عدد آبکش روی در قابلمه ای قرار بدهید و آب و گل را داخل سبد بریزید تا آب گل ها داخل قابلمه بریزد. (دقت کنید در این مرحله اصلا گل ها را فشار ندهید زیرا باعث بد رنگ شدن رنگ شربت می شود).

در این هنگام شکر را به آب گل ها اضافه کنید و کمی هم بزنید و بعد روی شعله ی گاز قرار بدهید. تا شربت غلیظ شود.

در مرحله آخر جوهر لیمو را اضافه کنید و بعد از یکی دو جوش از روی حرارت بردارید اگر خواستید رنگ مربا اضافه کنید در مرحله آخر همراه جوهر لیمو اضافه کنید.

نکاتی برای تهیه شربت گل سرخ :

این شربت همراه با آبلیموی تازه خیلی خوش طعم می شود کافیست برای یک قاشق غذاخوری شربت یک قاشق مرباخوری آبلیمو درون آب سرد بریزید. در مرحله ریختن آب جوش عجله کنید چون باعث از بین رفتن عطر و بوی گل می شود.

طرزتهیه شربت گل محمدی

طرز تهیه شربت گل محمدی خشک شده :

طرز تهیه شربت گل سرخ خشک شده، از ۱۵۰ گرم گل محمدی خشک استفاده کنید. جوهر لیمو را در یک لیتر آب داغ حل کرده روی گلبرگ‌ها بریزید. درب ظرف را ببندید به مدت ۱۲ ساعت خیس کنید و سپس در صافی ریخته و آب گل و شکر را با هم مخلوط کنید و ۲ پیمانه گلاب اضافه کنید و روی حرارت بالا قرار دهید تا شربت قوام آید. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: طرز تهیه ، شبت ، گل محمدی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: طرز تهیه شبت گل محمدی تهیه شربت گل محمدی طرز تهیه شربت گل اضافه کنید جوهر لیمو گلبرگ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۳۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌سوزی در مجیدیه جان مردی را گرفت

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی در رابطه با حادثه‌ای که ظهر امروز در شرق تهران رخ داد گفت: ساعت ۱۱:۱۳ دقیقه ظهر امروز یک مورد آتش سوزی در خیابان مجیدیه شمالی اعلام شد که دو ایستگاه برای اتفاء حریق به آنجا اعزام شدند.

ملکی افزود: این حادثه در یک ساختمان چهار طبقه مسکونی ۱۲ واحدی رخ داد که آتش سوزی مربوط به یکی از واحد‌ها در طبقه سوم بود و زمانی که نیرو‌های آتش‌نشانی به محل حادثه رسیدند و عملیات را آغاز کردند، آتش کاملا شعله‌ور بود. 


سخنگوی سازمان آتش نشانی ابراز داشت: گویا داخل این منزل مقدار زیادی لوازم مستعمل و ضایعات بود که دچار آتش‌سوزی شد. یکی دو ظرف کوچک حاوی بنزین، افشانه و حشره کش که قابلیت انفجار داشتند نیز در واحد وجود داشت که باعث رخ دادن انفجار‌های خفیف در زمان آتش‌سوزی شد.

وی در خاتمه متذکر شد: در حین عملیات نیرو‌های آتش‌نشانی با وضعیت مردی حدودا ۶۰ ساله مواجه شدند که در این سانحه سوختگی فراوانی داشت. پس از خارج کردن این فرد از داخل ساختمان با تایید عوامل اورژانس مشخص شد این فرد به دلیل شدت سوختگی جان خود را از دست داده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قیمت خودروی تولید داخل به یک میلیارد تومان رسید!
  • عکس پیام تهدیدآمیز دانش آموز به معلم در برگه امتحانی
  • کودک میاندوآبی در کانال آب غرق شد
  • طرز تهیه کباب لاهماجون ، خوشمزه‌ترین کباب ترکی
  • آتش‌سوزی در مجیدیه جان مردی را گرفت
  • منع واردات کالاهای تولید داخلی/ حمایت بیشتر از تولید داخل با مشارکت ذینفغان 
  • بهترین و ساده ترین روش پاک کردن کنگر کوهی
  • طرز تهیه کباب لاهماجون، خوشمزه‌ترین کباب ترکی
  • اسرائیل احتمالاً به داخل خاک ایران حمله نمی‌کند
  • بومی‌سازی کیت‌های قرائت از راه دور مصرف گاز و آب در داخل کشور