Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@08:53:41 GMT

آخرین وضعیت ساخت پارکینگ طبقاتی دانشگاه صنعتی شریف

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۴۳۸۶۸

آخرین وضعیت ساخت پارکینگ طبقاتی دانشگاه صنعتی شریف

معاون اداری و مالی دانشگاه صنعتی شریف آخرین وضعیت ساخت و بهره‌برداری از پارکینگ طبقاتی این دانشگاه را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر سید فرشاد فاطمی معاون اداری و مالی دانشگاه صنعتی شریف به تاریخچه پارکینگ اشاره کرد و گفت: با توجه به توافقی که سال 90 بین دانشگاه صنعتی شریف و شهرداری منطقه 2 منعقد شد قرار بود زمینی جهت احداث پارکینگ به مدت 30 سال و با گنجایش 500 خودرو به صورت اجاره در اختیار شهرداری قرار بگیرد و در قبال آن مبلغی را به دانشگاه پرداخت نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اداری و مالی دانشگاه صنعتی شریف تاکید کرد: قرارداد مذکور با همان کیفیت توسط یک پیمانکار از سوی شهرداری کلید خورد و کار گودبرداری در اسفند سال 90 آغاز شد و گودی به عمق 12 متر انجام شد اما ادامه کار به دلیل مشکلات مالی و عدم تامین بودجه ازسوی شهرداری در سال بعد متوقف گردید.

وی افزود: پس از چند سال که این گود رها شده بود و در یک مقطع خاک ناشی از گودبرداری از پروژه دیگری از سوی شهرداری بخشی از گود را پر کرد و با گذشت بیش از 8 سال از شروع گودبرداری عملا گود در شرایط نا ایمن قرار داشت.

دکتر فاطمی گفت: سرانجام از زمستان سال 97 به صورت جدی پیگیر قضیه شدیم و به کمک مهندس غلامرضا بهاری یکی از فارغ‌التحصیلان و خیرین دانشگاه پروژه پارکینگ مجددا کلید خورد و مطالعات اولیه شروع شد. در طرح حاضر بجای 500 خودرو، گنجایش این پارکینگ به 1000 خورو افزایش یافت و طرح ساخت پارکینگ 5 طبقه هوشمند رقم خورد.

وی افزود: برای اجرای این طرح می بایست ابتدا قرارداد قبلی ما با شهرداری تعیین تکلیف می شد، لذا یک موافقت‌نامه با شهرداری منطقه 2 امضا شد و به دلیل ملاحظات ویژه اجرایی شدن موافقت‌نامه منوط به تایید شهردار تهران گردید و با دستور شهردار تهران طرح پارکینگ به کمسیون ماده 5 ارجاع شد. به این ترتیب مسیر دشوار اخذ تاییدیه کمیسیون مقابل دانشگاه قرار گرفت و در نهایت با پیگیری‌های مستمر در 15 اردیبهشت امسال رای کمیسیون مبنی بر موافقت با طرح پارکینگ صادر شد و از همان روز ، قرارداد ساخت و بهره‌برداری با سرمایه‌گذار آغاز شد و در طرح جدید علاوه بر افزایش گنجایش پارکینگ فضای محدودی هم به صورت یک بنای یک طبقه به صورت تجاری در ضلع شمالی پروژه پیش‌بینی شد.

معاون اداری و مالی دانشگاه صنعتی شریف در مورد پیشرفت پروژه پارکینگ طبقاتی گفت: با توجه به ناایمن بودن گود عملیات ایمن‌سازی گود از اواخر پاییز سال گذشته رقم خورد و تاکنون گودبرداری مجدد و ایمن‌سازی آن پایان یافته است و بتون‌ریزی فونداسیون تا سطح 95 درصد و سقف طبقه منفی 5 تا سطح 80 درصد و سقف طبقه منفی 4 تا حدود 50 درصد پیشرفت داشته است.

وی در مورد نحوه سرمایه‌گذاری این طرح گفت: قرار است پس از اتمام مراحل ساخت طی مدت 30 سال سرمایه گذار از پارکینگ و فضای تجاری بهره‌برداری کند البته طرح های پارکینگ در سطح شهر بازگشت مالی قابل توجهی ندارند و در بهترین حالت سرمایه‌گذار تنها اصل سرمایه خود را با لحاظ تورم برداشت خواهد کرد و نیت خیرخواهانه سرمایه گذار عامل اصلی همکاری ایشان در این طرح بوده است.

معاون اداری و مالی دانشگاه صنعتی شریف در مورد موقعیت قرارگیری پارکینگ گفت: با توجه به اینکه پارکینگ مذکور در ضلع شمالی دانشگاه قرار دارد و با تعیین تکلیف کوچه قاسمی و پیوستن کوچه گلستان در آینده احتمالا در مجاورت این پارکینگ یکی از درب‌های اصلی دانشگاه واقع خواهد شد و با اضافه شدن 4 هکتار بخش شمالی به پردیس اصلی، مساحت دانشگاه به 18 هکتار افزایش خواهد یافت.

دکتر فاطمی در پاسخ به سوالی در خصوص طول مدت قرارداد با پیمانکار گفت: مدت قرارداد ما برای ساخت پارکینگ دو سال است اما اگر با همین سرعت کار پیش برود پارکینگ تا سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید و یک سال زودتر از موعد پارکینگ را تحویل خواهیم گرفت.

وی در ادامه گفت: طی این قرارداد بخشی از درآمد پارکینگ طی 30 سال نیز به دانشگاه اختصاص پیدا می کند و بعد از 30 سال کلیه تجهیزات و فضای تجاری و پارکینگ متعلق به دانشگاه خواهد بود.

معاون اداری و مالی دانشگاه صنعتی شریف گفت: با بهره‌برداری از پارکینگ طبقاتی تردد خوردو به داخل دانشگاه بسیار محدود خواهد شد و به‌جز موارد خاص مثل آمبولانس و اداره پست و اتومبیل‌های خدماتی و همکاران یا دانشجویان دارای محدودیت حرکتی سایر خودروها اجازه ورود به داخل دانشگاه را نخواهند داشت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف، وی در پایان گفت: با افزایش گنجایش این پارکینگ از این پس علاوه بر اساتید و کارکنان، دانشجویان نیز امکان استفاده از پارکینگ را خواهند داشت البته با توجه به نحوه تامین مالی استفاده از پارکینگ منوط به پرداخت هزینه خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه صنعتی شریف پارکینگ طبقاتی سرمایه گذار بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۳۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار مقاله استاد دانشگاه شریف در مجله معتبر انجمن فیزیک آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه صنعتی شریف، مقاله مصطفی کرمی، استادیار دانشکده مهندسی و علم‌ مواد دانشگاه صنعتی شریف و تیم تحقیقاتی همراهش، با عنوان"استحاله فازی مارتنزیتی بدون اتلاف انرژی پس از چندین میلیون سیکل سوپرالاستیک " در مجله معتبر فیزیکال ریویو لترز PRL به صاحب امتیازی انجمن فیزیک آمریکا منتشر شد.

در این پژوهش که با همکاری پژوهشگرانی در دانشگاه علم و صنعت هنگ کنگ (HKUST) و آزمایشگاه ملی لارنس برکلی (Lawrence Berkeley National Lab) به انجام رسیده است؛ آلیاژ حافظه‌داری فرآوری شده که قابلیت تغییرشکل استثنایی را حتی پس از تحمل ۱۰ میلیون سیکل سوپرالاستیک از خود نشان می‌دهد. این دستاورد دریچه جدیدی را درباره طبیعت بنیادین استحاله‌های مارتنزیتی فعال شونده با تنش باز می‌کند و یکی از چالش‌های مهم در دستیابی به عمر خستگی بالا تحت تنش‌های کششی چند میلیون سیکلی را برطرف می‌کند.

چنین مواد حافظه‌داری با عمر خستگی بالا می‌توانند به طور گسترده در کاربردهای مختلفی مانند استنت‌ها، ایمپلنت‌های پزشکی، میکرونوسانگرها و دستگاه‌های خنک کننده حالت جامد مورد استفاده قرار گیرند.

این گروه پژوهشی دریافته‌اند که استحاله مارتنزیتی بروز کرده در این آلیاژ حافظه‌دار حتی پس از تحمل چندین میلیون سیکل مینیمم هیسترزیس را بدون لغزش یا عیوب ساختاریِ مشخص از خود نشان می‌دهد. همچنین‌ در این پژوهش از شرایط فوق سازگاری (supercompatibility conditions) به عنوان مکانیزم حاکم بر چنین رفتار ایده‌آلی یاد شده است.

کرمی و همکارانش با تشریح مکانیزم حاکم بر این رفتار حائز مینیمم هیسترزیس، توانستند مسیر نوینی را در طراحی آلیاژهای مارتنزیتی پیشرفته با عمر خستگی بالا باز کنند. در نتیجه، کاربرد این آلیاژهای حافظه‌دار به عنوان مواد با عمر خستگی بالا می‌تواند در دستگاه‌های مورد استفاده در علوم پزشکی و انرژی گسترش یابد.

گفتنی است، مجله Physical Review Letters (PRL) یکی از معتبرترین مجلات جهان با شاخص اچ-ایندکس ۷۰۰ (رتبه دهم در میان مجلات در تمام حوزه‌های علمی در نظام رتبه بندی SJR) است.

کد خبر 6080877 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • دستگیری ۳ نفر دیگر در پرونده فساد شهرک صنعتی و شرکت عمران پرند
  • بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا پایان بهار ۱۴۰۳
  • پذیرش طرح تغییر اقلیم و تاب آوری انرژی دانشگاه صنعتی شریف در "یونسکو"
  • انتقاد شدید از وضعیت نابسامان پارکینگ‌های شهر کرمانشاه
  • ساخت ۳۰ پارکینگ جدید در تهران و اخطار سازمان هواپیمایی به دفاتر متخلف
  • ساخت کامپوزیت‌های پلیمری خودروانکار دردانشگاه صنعتی
  • ساخت کامپوزیت‌های پلیمری خودروانکار دردانشگاه صنعتی اصفهان
  • انتشار مقاله استاد دانشگاه شریف در مجله معتبر انجمن فیزیک آمریکا
  • حمایت شهرداری کرمانشاه از احداث پارکینگ طبقاتی در معابر پرتردد شهر
  • افزایش جای پارک موتورسیکلت در اطراف حرم حضرت معصومه (س)