Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@08:07:01 GMT

آزادی خرمشهر زمینه ساز پیروزهای بزرگ انقلاب است

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۴۳۹۹۲

آزادی خرمشهر زمینه ساز پیروزهای بزرگ انقلاب است

در پیام بهمن مرادنیا آمده است:

سوم خرداد مصادف با روز آزادسازی خرمشهر در عملیات غرور آفرین بیت‌المقدس، نماد شجاعت، استقامت و از خودگذشتگی جوانان ایران اسلامی در دفاع از تمامیت ارضی و پاسداشت ارزش های والای انقلاب است.

این رویداد بزرگ تاریخی منشا و سرآغاز تحولات بنیادین و اساسی در معادلە جنگ تحمیلی، و زمینە ساز پیروزی‌های بزرگ در برابر دشمنان انقلاب اسلامی در سال‌های آیندە شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز اگر کشور عزیز ما در برابر سخت‌ترین تحریم‌های استکبار جهانی تاب آوردە و همچنان شاداب و پرغرور در راە توسعە و پیشرفت قرار دارد حاصل همان رشادت‌ها و توانمندی‌هایی است کە در جنگ تحمیلی و آزاد سازی خرمشهر بە نمایش گذاشتە شد.

اینجانب سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر را به همه مردم کردستان و خصوصا خانواده معظم شهدا، تبریک و تهنیت عرض کرده و از خدای عزوجل اعتلای ایران اسلامی و کردستان سربلند و شهید پرور را مسئلت دارم.

مقاومت خرمشهر، مقاومت تمام مردم ایران بود

حسین خوش اقبال معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان نیز در پیامی جداگانه نوشته است:

حمله حزب بعث به خرمشهر آنچنان ناجوانمردانه و غیر منتظره صورت گرفت که در روزهای نخستین اگر مقاومت مردم قهرمان خرمشهر نبود شهر به سرعت سقوط میکرد.

سوم خرداد را باید یکی از نشانه های بی نظیر وعده الهی در تاریخ انقلاب شکوهمند جمهوری اسلامی برابر ظلم و ستم و دسیسه دشمنان قسم خورده این آب و خاک  دانست که خرمشهر پس از ۵۷۸ روز اسارت توسط حزب بعث عراق یعنی از روز چهار آبان ۱۳۵۹ تا سوم خرداد ۱۳۶۱ آزاد شد.

اساسا در موضوع آزاد سازی خرمشهر نکته ای که بیش از هر مورد دیگری به ذهن خطور می‌کند مشارکت جانانه نیروهای انقلابی اعم از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش پر افتخار و غیرتمند ایران کمیته‌های انقلاب اسلامی، ژانرامری و شهربانی است که در تمامی مراحل آزاد سازی، به همراه بسیج مردمی، دوشادوش یکدیگر جنگیدند و شهید دادند اما اجازه ندادند تا حتی یک وجب از خاک کشور به بیگانگان داده شود.

عملیات آزاد سازی خرمشهر که به عملیات بیت المقدس مشهور است دو فرمانده میدانی شامل شهید صیادشیرازی از طرف ارتش و برادرمحسن رضایی از طرف سپاه پاسداران داشت که همین موضوع که دو فرمانده در یک میدان جنگی در کنار یکدیگر به خوبی یک عملیات را فرماندهی و هدایت کردند از جمله بزرگترین دستاوردهای این  جنگ به حساب می‌آید و همین امر نشانگر آن است که هرگاه در کشور همدلی و کنار یکدیگر را تجربه کرده‌ایم به پیروزی‌های بزرگی دست پیدا کرده‌ایم.

تجربه آن سال‌ها به خوبی نشان می‌دهد که این روزها هم که کشور تحت شدیدترین و ناجوانمردانه ترین تحریم های دشمنان قسم خورده و دولت متخاصم امریکا قرار دارد میتوانیم در کنار یکدیگر و با وحدت و همدلی از تمامی تنگناهای موجود به سلامت عبور کنیم و باور داشته باشیم همان گونه که در مبارزه تمام قد و همه جانبه در برابر کرونا ویروس نیز شاهد هستیم؛ تنها رمز پیروزی ملت قهرمان ایران وحدت و همدلی در عرصه های بین المللی و تحکیم گفتگوهای داخلی زیر نظر منویات رهبر معظم انقلاب به منظور برون رفت از مشکلات است.

اینجانب بر خود لازم می‌دانم تا ضمن تبریک و تهنیت به تمامی رزمندگان سرداران و سربازان و جانبازان و شهدای هشت سال دفاع مقدس سالگرد این پیروزی بزرگ را به تمامی احاد مردم ایران سرافراز تبریک عرض کنم و از خداوند منان برای شهدای این عملیات بزرگ و غرور آفرین علو درجات را آرزومندم.

برچسب‌ها کردستان خرمشهر سنندج استانداری کردستان بهمن مرادنیا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان خرمشهر سنندج استانداری کردستان بهمن مرادنیا کردستان خرمشهر سنندج استانداری کردستان بهمن مرادنیا سازی خرمشهر آزاد سازی سوم خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۳۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق آغاز کاری بزرگ در عرصه دفاعی است

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به عملیات غرورآفرین وعده صادق گفت: عملیات وعده صادق آغاز کاری بزرگ در عرصه دفاعی ایران است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح امروز _چهارشنبه، بیست‌ونهم فروردین_ در مراسم رژه نیروهای مسلح به مناسبت روز ارتش اظهار کرد: تمامی نیروهای نظامی و امنیتی منظومه‌ای از قدرت ملی و اقتدار فراملی برای ایران اسلامی آفریده‌اند و چنان در عرصه مدیریت و دانش نظامی و دفاعی و قدرت بالای عملیات صف و میدان در جغرافیای کلان ایران با هدایت فرماندهی کل قوا پیشرفت حاصل شده که نیروی جمهوری اسلامی ایران از محبوب‌ترین نیروهای مسلح جهان است.

وی افزود: طراحی نرم‌افرازی دانش بنیان عرصه مدیریت و همچنین تولید سخت افزاری نظامی و دفاعی در بردهای مختلف موجب این شده که دیگر، کشوری اجازه فکر تعرض به مرزهای ایران را به خود ندهد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به عملیات غرورآفرین وعده صادق گفت: عملیات اقتدار آفرین پهپادی و موشکی ایران بر ضد رژیم جعلی و جنایتکار صهیونیستی نشان از قدرت بالای دانش نظامی و دفاعی و توانمندی در عرصه عملیات در جغرافیای وسیع فراملی بود و همگان دیدند که نیروهای اسلامی ایران این چنین توانمند است و این آغاز کاری بزرگ در عرصه دفاعی ایران است و نشان از اقتدار روز افزون نیروهای جمهوری اسلامی ایران دارد.

صفایی بوشهری با تشکر از نیروهای مسلح مستقر در استان و تلاش گران عرصه امنیت گفت: استان بوشهر خط مقدم مقاومت در تمامی عرصه‌ها است.

منبع: فارس

کد خبر 745546

دیگر خبرها

  • تجمع بزرگ مهاجران ساکن در یزد در حمایت از عملیات وعده‌ی صادق
  • اقدام قاطع جمهوری اسلامی زمینه‌ساز پیروزی‌های بزرگ
  • راهپیمایی مردم آبادان و خرمشهر در حمایت از اقدام مقتدرانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
  • اقدام قاطع جمهوری اسلامی زمینه ساز پیروزی‌های بزرگ
  • قدردانی کشتی‌گیران تیم ملی از رهبر انقلاب
  • عملیات وعده صادق آغاز کاری بزرگ در عرصه دفاعی است
  • بیانیه اصحاب همدان در پی عملیات غرورآفرین علیه رژیم صهیونیستی
  • ملت ایران ‌از حمله سپاه به اسرائیل خوشحال شدند
  • پیام‌ تبریک فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی به مناسبت ۲۹ فروردین روز ارتش
  • پیام دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در پی عملیات «وعده صادق»