Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رییس دادگستری شهرستان سلماس از آزادی ۷۹ زندانی این شهرستان با تلاش اعضای شعبه ویژه زندان این شهرستان خبر داد. تاریخ انتشار: 08:00 - 03 خرداد 1399 - کد خبر: ۶۲۲۷۹۸

علی الهوردیان در گفت‌وگو با میزان، با اعلام خبر آزادی ۷۹ زندانی این شهرستان با تلاش اعضای شعبه ویژه زندان این شهرستان گفت: با تلاش اعضای شورای حل اختلاف ویژه زندان شهرستان سلماس ۱۰۰% پرونده‌های ارجاعی به این شعبه به صلح و سازش و اخذ رضایت از شکات منجر گردیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دادگستری شهرستان سلماس افزود: در پی این سازش‌ها تعداد ۷۹ نفر از محکومین جرائم عمدی، غیر عمدی و مالی شهرستان سلماس از زندان آزاد گردیدند که در بین این آزاد شدگان دو نفر محکوم به قصاص نفس بودند که با اخذ رضایت اولیای دم از پای چوبه دار‌هایی و فرصت زندگی دوباره پیدا کردند.

بیشتر بخوانید: آزادی ۴۳ زندانی با كمك دو میلیاردی خیر قزوینی

وی با بیان اینکه شورای حل اختلاف به عنوان یک نهاد تاثیر گذار در اصلاح ذات البین نقش بسزایی در جلوگیری از ورودی پرونده‌ها به محاکم و نیز کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها دارند گفت: اعضای شورای حل اختلاف در انجام رسالت اصلی خود یعنی ایجاد صلح و سازش فی مابین طرفین دعوی از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند و لازم است مسئولین به این نهاد توجه ویزه‌ای داشته و در تقویت آن تمام تلاش خود را بکار ببندند تا بدین طریق شاهد ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه باشیم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آزادی زندانی سازش شهرستان سلماس تلاش اعضای ویژه زندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۴۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان‌غربی تا پایان اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد؛ رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی در مراسم تجلیل از خیرین جشن گلریزان میاندوآب گفت: با کمکهای خیرین بزرگوار که با نگاهی دقیق و درست به یک موضوع اجتماعی به نام زندان ورود کردند در سه سال گذشته کمکهای خیرین به جشنهای گلریزان رشد ۵۵ برابری داشته که نشان از اعتماد مردم به مجموعه دستگاه قضایی استان است.

ناصر عتباتی افزود: از محل کمکهای مردمی جمع آوری شده در سال گذشته ۷۷۵ محکوم مالی و جرایم غیر عمد از زندانهای استان آزاد شدند و امید است با کمکهای مردمی به ستاد دیه در جشنهای گلریزان امسال در مرحله نخست ۲۵۰ نفر از ۶۰۰ زندانی جرایم غیر عمد و مالی استان تا پایان اردیبهشت ماه از زندان آزاد و به کانون گرم خانواده بازگردند.

عتباتی، با اشاره به اینکه شهرستان میاندوآب در سازش پرونده ها بویژه در پرونده های قصاص نفس دارای رتبه های برتر استان است، گفت: این امر نشان از بزرگواری و قلب های بخشنده و مهربانی است که خدا نصیب مردم این خطه از استان نموده، لذا از خیرین انتظار داریم به مانند همیشه نگاه ویژه ای به این فرهنگ حسنه داشته باشند.

وی، در پایان از انجمن حمایت از زندانیان نیز خواست تا اقدامات خود را در راستای حرکت به سمت درآمدزایی مستمر و پایدار برای خانواده های زندانیان نیازمند سوق دهند.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام گل حسینی، رئیس دادگستری شهرستان میاندوآب از خیرین این شهرستان قدردانی کرد.

دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان هم در این مراسم با ارائه گزارشی از عملکرد ستاد دیه و انجمن حمایت از زندانیان میاندوآب گفت: ۳۲۰ خانواده زندانی نیازمند تحت پوشش انجمن هستند و خدماتی همچون بسته های معیشتی، خدمات پزشکی، دارویی و روانپزشکی از سوی خیرین و پزشکان خیر به خانواده های زندانیان نیازمند ارائه می شود.

مسعودی افزود: در جشن گلریزان امسال خیرین بزرگوار میاندوآب مبلغ هفت میلیارد و 280 میلیون تومان به صورت نقد به حساب ستاد دیه واریز نمودند و شاکیان نیک سیرت هم به میزان سه میلیارد و 840 میلیون تومان در ماه مبارک رمضان از حق خود گذشت کردند.

فتحی، مدیرکل زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان هم در این مراسم از حضور فعال خیرین در جشنهای گلریزان قدردانی کرد.

در پایان این مراسم از خیرین نیک سیرت با اهدای لوح تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • مصالحه ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول
  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان‌غربی تا پایان اردیبهشت
  • پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول به صلح و سازش ختم شد
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل در پی اختلاف خانوادگی
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل درپی اختلاف خانوادگی
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل اختلاف خانوادگی با همت شورای حل اختلاف دزفول
  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان غربی تا آخر اردیبهشت
  • هزینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد گرمسار چقدر است