Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلام حیدر زورقی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان از افتتاح 807 پروژه بخش کشاورزی با حضور کاظم خاوازی، وزیر جهاد کشاورزی در شمال استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، بیش از 800 طرح کشاورزی  در شمال سیستان وبلوچستان به بهره برداری رسید. 803 طرح به حوزه آب و خاک و  چهار طرح دیگر به حوزه منابع طبیعی و آبخیز داری اختصاص دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مرحله نخست طرح انتقال آب به 46 هزارهکتار از اراضی کشاورزی دشت سیستان از شاخص ترین طرح هایی است که  به بهره برداری رسید.

دشت سیستان سرزمینی است که کشاورزانش با بیش از 20 سال خشکسالی سخت دست و پنجه نرم می کنند و حالا طرح ملی انتقال آب با لوله به اراضی آن، گامی بلند برای امید به رونق، تولید و کشاورزی است.

برای اجرای این طرح ملی تاکنون با حمایت ویژه مقام معظم رهبری تاکنون بیش از سه هزار و 400 میلیارد تومان اعتبار صرف شده است.

طرح انتقال آب به 46 هزارهکتار از اراضی کشاورزی دشت سیستان از شاخص ترین طرح ها

غلام حیدر زورقی در این خصوص گفت: 807 پروژه بخش کشاورزی به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور کاظم خاوازی، وزیر جهاد کشاورزی در شمال سیستان و بلوچستان افتتاح شد.

وی بیان کرد: در این دوره از سفر وزیر جهاد کشاورزی 32 هزار هکتار از طرح انتقال آب با لوله و آبیاری 46 هزار هکتار اراضی دشت سیستان به بهر برداری رسید که زمینه اشتغال 45 هزار نفر ار نیز فراهم می کند.

این مقام مسئول در ادامه به مرمت و بازسازی 230 رشته قنات در استان اشاره کرد و گفت: با اجرای این پروژه نیز اشتغال 690 نفر  مهیا می شود.
 
ویگفت: اجرای چهار هزار و 562 هکتار سیستم نوین آبیاری به تعداد199 مورد و اشتغال 6 هزار و 543 نفر اشتغالزایی، اجرای سه پروژه عملیات آب و خاک تعاونی های تولید، مالچ اشی سه هزار و 200 هکتار در شهرهای ایرانشهر، بمپور، زهک و میرجاوه و اجرای 14 هزار هکتار پخش آب در منطقه سیستان را از دیگر طرح ها بیان کرد.

زورقی اجرای یکصد هزار متر مکعب عملیات آبخیز داری در منطقه خاش را دیگر طرح عنوان کرد و گفت: نهالکاری در سه هزار و 500 هکتار  نیز یکی دیگر از پروژه های افتتاح شده امروز در بخش کشاورزی می باشد.

گفتنی است با افتتاح 807 پروژه بخش کشاورزی زمینه اشتغال برای 53 هزار و 441 نفر فراهم خواهد شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اشتغال افتتاح کشاورزان پروژه بخش کشاورزی جهاد کشاورزی دشت سیستان انتقال آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۴۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور همزمان با هفته سلامت افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، سید ابوالفضل هاشمی‌اصل ضمن گرامیداشت هفته سلامت، با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در زمینه جهاد تبیین، این ایام را فرصتی مناسب در راستای معرفی دستاوردهای حوزه سلامت دانست.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام آمادگی افتتاح ۳۶ پروژه بهداشتی، درمانی، به متراژ ۱۱ هزار و ۱۳۰ متر مربع با اعتبار بالغ بر ۲۸۰ میلیارد تومان در هفته سلامت امسال گفت: رفع چالش‌های پروژه‌های عمرانی سلامت محور، از مهمترین دغدغه‌های مسؤولان دانشگاه است که با هدف توسعه زمینه‌های دسترسی عمومی به خدمات این حوزه به صورت ویژه در حال پیگیری است.

سید ابوالفضل هاشمی‌اصل با اشاره به نقش تأثیرگذار توسعه، ارتقا و نوسازی زیرساخت‌های حوزه بهداشت و درمان در ارائه هر چه بهتر خدمات بهداشتی درمانی به مراجعان گفت: امید است با بهره برداری از این پروژه‌ها در هفته سلامت، بتوانیم گام‌های مؤثری در پیشبرد اهداف حوزه سلامت فارس برداریم.

کد خبر 6086319

دیگر خبرها

  • اشتغال بیش از ۶۴ هزار نفر در پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان
  • خودکفایی درتولید بذرگندم درسیستان وبلوچستان،اولویت جهادکشاورزی
  • برگزاری همایش روز ملی گندم و نان در نظرآباد
  • مبادله ۸۴ هزارو ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی درمرز‌های رسمی سیستان وبلوچستان
  • خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • اجرای بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده شش شهرستان سیستان وبلوچستان
  • زمینه لازم برای حمایت از تولید در استان اردبیل فراهم شد
  • زمینه مشارکت مردم برای سرمایه‌گذاری در لرستان فراهم شود
  • ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور همزمان با هفته سلامت افتتاح می‌شود
  • سهم ۳۲.۶ درصدی بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان