Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

یک کارشناس حمل و نقل معتقد است راه‌آهن قزوین-رشت-آستارا با توجه به این‌که موجب اتصال شبکه ریلی ایران به روسیه و اروپا می‌شود از اهمیت زیادی برخوردار است.

به گزارش تین نیوز، محمد سعید نژاد درباره این که آیا لزوماً این مسیر ریلی باید به انزلی هم متصل شود به خبرنگار ما گفت: وضعیت بندر و شهر انزلی به‌گونه ایست که به نظر نمی‌رسد احداث راه آهن در این بندر از نظر فنی و اقتصادی امکان پذیر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تاکید کرد: ضمن اینکه متاسفانه راه‌آهن در بنادر متصل هم سهم زیادی ندارد تا عدم اتصال به این بندر رقابت پذیری آن‌را کاهش دهد.

مدیرعامل سابق  سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: باید در نظر داشت در شمال کشور بندر امیرآباد به راه‌آهن متصل است ولی در سال‌های طولانی میزان حمل بار از این بندر توسط راه‌آهن با وجود تلاش‌های که شده زیر 10 درصد بوده است که باید این موضوع بررسی و عارضه‌یابی شود.

سعید نژاد عنوان کرد: ولی با این وجود مخالفتی با اتصال بندر انزلی به شبکه ریلی وجود ندارد گرچه به نظر می‌آید اتصال آن با توجه به شرایط، سخت یا غیر ممکن باشد به همین دلیل باید راهکارهایی مورد توجه قرارگیرد.

وی در پاسخ به شایعاتی که در مورد درخواست کشور آذربایجان در مذاکرات خود با ایران‌ برای عدم اتصال بندر انزلی به شبکه ریلی، مطرح است، گفت: تا آنجایی که به یاد دارم در مذاکرات 2 کشور ایران و آذربایجان این موضوع مطرح نشده و آنها مانع اتصال انزلی به ریل نشده‌اند.

 

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: ترانزیت راه آهن قزوین رشت راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۴۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای روابط تجاری با افتتاح یک مسیر ریلی جدید + فیلم

سخنگوی اداره راه آهن افغانستان می گوید: افغانستان 4 خط ریلی برای صادرات و واردات به کشورهای دیگر دارد که راه آهن هرات - خواف یکی از آن هاست.

خط‌آهن خواف-هرات خط راه‌آهنی استاندارد است که قرار است خواف در ایران را به شهر هرات در غرب افغانستان متصل کند.

این راه‌آهن در چهار بخش ساخته می‌شود که دو بخش آن در خاک ایران و دو بخش در خاک افغانستان قرار دارد.

 جمهوری اسلامی ایران ساخت سه قطعه اول این پروژه را از محل کمک‌های خود به افغانستان تقبل نموده‌است.

از این مسیر ریلی به عنوان احیاگر جاده ابریشم ریلی یاد شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • چرا سفر با قطار؟ ۵ دلیل برای انتخاب این نوع سفر
  • ارتقای روابط تجاری با افتتاح یک مسیر ریلی جدید + فیلم
  • فیلم| تصاویری از مسیر ریلی راه آهن لرستان
  • اهمیت و ضرورت های راه آهن ایران ارمنستان
  • ملوان بدون مصدوم و محروم مقابل سایپا
  • بندر انزلی، میزبان کشتی ساحلی کارگران قهرمانی کشور
  • اعلام آمادگی چین برای ساخت بندر خشک ریلی در قرقیزستان
  • پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصدی تصفیه خانه شرقی بندرانزلی
  • دستورات ویژه برای ترخیص اقلام ضروری وکالاهای وارداتی از بندر لنگه
  • اتصال ریلی چین و ویتنام از طریق دو خط سریع السیر تا سال ۲۰۳۰