Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه در صورت تصویب شورای مدرسه، امکان برگزاری امتحانات از خردادماه وجود دارد، گفت: تصمیم‌گیری در خصوص استمرار آموزش یا توقف آن، برگزاری کلاس‌های رفع اشکال اختیاری و زمان برگزاری امتحانات بر عهده شورای مدرسه است.

محمدعلی واقعی در گفت‌وگو با ایسنا  اظهار کرد: با توجه به شرایط متفاوت مدارس از نظر کمیت و کیفیت آموزش‌های ارائه شده در ایام تعطیلات کرونایی، مدیران باید به شیوه ای برنامه‌ریزی کنند که علاوه بر تسریع در تکمیل فرایند آموزشی، دانش‌آموزان آموزش های لازم را فرا بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اجرای دقیق شیوه نامه ستاد ملی مبارزه با کرونا، تصریح کرد: مدیران بر اساس اختیارات تفویض شده به شورای مدارس، زمینه ارزشیابی پایانی اعم از روش حضوری و غیر حضوری مبتنی بر رعایت عدالت آموزشی را فراهم کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه امتحانات در پایه‌های هفتم، هشتم، دهم و یازدهم به شیوه غیرحضوری است، خاطرنشان کرد: دبیران بر اساس شاخص‌های ارزشیابی مستمر و پایانی نوبت اول، آزمون‌های به عمل آمده قبل از تعطیلات در بهمن ماه و آزمون‌های غیرحضوری، تکالیف، فعالیت‌ها و ابتکارات دانش‌آموزان در دوره تعطیلات کرونایی، ارزشیابی پایانی را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به برگزاری حضوری آزمون‌ها در پایه نهم و دوازدهم، تصریح کرد: آزمون تمام دروس پایه دوازدهم شاخه نظری اعم از نهایی و غیرنهایی حضوری است، اما برنامه‌ریزی آزمون دروس پایه نهم و همچنین دروس غیرنهایی پایه دوازدهم به صورت مدرسه‌ای است.

واقعی بیان کرد: آزمون دروس عمومی، شایستگی‌های غیر فنی و پایه در کل پایه‌ها غیرحضوری و با نظر معلم خواهد بود، اما در مورد  دروس شایستگی‌های فنی و استاندارد مهارت باید برای هر پایه سه هفته آموزش حضوری و ارزشیابی به صورت همزمان برنامه‌ریزی شود و زمان آن می‌تواند در طول بازه زمانی ۲۷ اردیبهشت تا ۱۵ مردادماه ۹۹ باشد.

وی ادامه داد: تصمیم‌گیری در خصوص استمرار آموزش یا توقف آن، برگزاری کلاس‌های رفع اشکال اختیاری و زمان برگزاری امتحانات بر عهده شورای مدرسه است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار کرد: آموزش همه دانش‌آموزان باید حداکثر تا تاریخ ۲۷ خرداد پایان یابد، اما اگر شورای مدرسه‌ای قبل از تاریخ ذکر شده به این نتیجه برسد که فرایند آموزش تکمیل شده، می‌تواند به مدرسه اجازه دهد فرایند ارزشیابی زودتر انجام شود.

واقعی در مورد حضور دانش‌آموزان در مدارس شبانه‌روزی خاطرنشان کرد: با توجه به تعطیلی خوابگاه‌های دانش‌آموزی، مدیران این مدارس باید با پرداخت هزینه ایاب و ذهاب، زمینه حضور دانش‌آموزان در کلاس‌ها و آزمون‌ها را فراهم کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی یادآور شد: آزمون‌های تغییر رشته، مدارس بزرگسالان، ایثارگران، راه دور و جامع پایه نهم در خرداد و شهریور ۹۹ به صورت حضوری برگزار می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی آموزش و پرورش مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی برگزاری امتحانات شورای مدرسه دانش آموزان آزمون ها کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۴۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۲ مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد

به گزارش خبرنگار مهر، مجید فدوی عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طی یک سال گذشته ۴۲ مدرسه در مناطق شهری و روستایی شهرستان گناباد با اعتبارات نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس و مشارکت خیران بازسازی شدند اظهار کرد: در همین مدت علاوه بر ساماندهی ۶۵ ملک مازاد آموزش و پرورش، شش چمن مصنوعی هم نصب شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد با بیان اینکه از آغاز سال تحصیلی تا کنون ۳۸ کلاس درس با صرف اعتبار ۱۲ میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال در شهرستان گناباد هوشمندسازی شد، افزود: برای هوشمند سازی هر کلاس درس به طور متوسط ۳۲۰ میلیون ریال هزینه شده است.

وی کلاس‌های هوشمند را در ارتقا بهره وری آموزشی و مشارکت پذیری دانش آموزان مؤثر دانست و تصریح کرد: این کلاس‌ها فرصت‌های یادگیری بیشتری را برای دانش آموزان فراهم، فرآیند یادگیری را سرگرم کننده و به دانش آموزان کمک می‌کند فناوری‌های جدید را بهتر فرا بگیرند.

فدوی با اشاره به تحصیل ۱۷ هزار و ۶۱۴ دانش‌آموز در مدارس مناطق شهری و روستایی گناباد خاطرنشان کرد: از این تعداد ۹ هزار و ۵۶۵ نفر در دوره ابتدایی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در دوره اول متوسطه و ۲ هزار و ۲۸۸ نفر در دوره دوم متوسطه مشغول به تحصیل هستند.

کد خبر 6088736

دیگر خبرها

  • ۴۲ مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد
  • ۸۸ مدرسه شهرستان بیرجند دو نوبته است/نیاز به ۱۰۹ کلاس درس
  • رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان
  • آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان آزمون‌آموزگاری از امروز/پایان «ارزیابی تکمیلی»؛ آخر اردیبهشت‌
  • تأکید بر آگاه سازی دانش آموزان از نحوه برگزاری امتحانات نهایی
  • شرایط مناسب برای برگزاری امتحانات‌نهایی در مهاباد مهیا شود
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف
  • تمهیدات لازم جهت برگزاری کنکور در شهرستان دیلم اندیشیده شود