Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه، نگران تاثیر آزادسازی سهام عدالت بر بورس نیستیم، گفت: شرکتهای سرمایه گذاری استانی نهایتا طی یک ماه تعیین تکلیف می‌شوند. ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۹ اقتصادی اقتصاد ایران نظرات - اخبار اقتصادی -

حسن علایی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،‌ با بیان اینکه پرتفوی سهام عدالت بسیار با ارزش است،‌ گفت: با توجه به روند مثبت بازار سرمایه ایران مشمولان سهام عدالت میتوانند نسبت به نگهداری بلند مدت این سبد سهام اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سازمان خصوصی سازی گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی بورس هم کسانی که روش مستقیم را انتخاب کردهاند و هم کسانی که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده‌اند می‌توانند به بانکها مراجعه کنند اما باید این نکته را توجه داشت که اساسا این دو روش با هم متفاوت بوده و در روش غیر مستقیم بایستی وضعیت افزایش سرمایه شرکتهای سرمایهگذاری استانی سهام عدالت مشخص شود.

فرایند درج نماد شرکتهای سرمایه گذری استانی در بازار سرمایه

به گفته علایی، کسانی که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده‌اند بایستی منتظر تعیین تکلیف وضعیت شرکتهای سرمایه گذاری استانی باشند. چراکه بعد از انتقال اطلاعات از سازمان خصوصی سازی به شرکت سپرده گذاری مرکزی و مشخص شدن وضعیت تعداد  سهامداران در استانها بایستی فرایند افزایش سرمایه شرکتها و درج نماد آنها در بورس یا فرابورس انجام شود.

7میلیون نفر تحت پوشش نهادهای حماینی مشمول سهام عالت هستند

معاون واگذاری سهام و بنگاههای سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه، فرایند پذیرش شرکتهای سرمایه گذاری استانی سهام عدالت حدود یک ماه طول خواهد کشید، گفت: آزاد سازی سهام عدالت منافع بسیار زیادی برای مردم ایران به همراه خواهد داشت، توجه داشته باشید که 6 تا7 میلیون نفر از مستمری بگیران نهادهای حمایتی کشور از مشمولان سهام عدالت هستند و این آزادسازی کمک قابل توجهی به مردم خواهد کرد.

وی افزود، تا روز 10 خرداد ماه اطلاعات نهایی مشمولان به شرکت سپرده گذاری مرکزی ارسال خواهد شد تا فرایند افزایش سرمایه شرکتها طبق برنامه ریزی انجام شده صورت گیرد.

این مقام مسئول گفت: با توجه به روند بازار سرمایه پیش بینی می‌شود تعداد قابل توجهی به سمت فروش سهام عدالت خود نخواهند رفت. توجه داشته باشید که NAV شرکتها، وضعیت افزایش سرمایه‌های پیش رو و شرایط کلی بازار سرمایه نشان می‌دهد که پرتفوی سهام عدالت بسیار ارزشمند است و به نظر می‌رسد، تنها کسانی که نیاز فوری دارند اقدام به فروش خواهند کرد.

علایی گفت: برای کنترل اثر تقاضا از سوی مشمولان سهام عدالت، ساعتها در مجموعه وزارت اقتصاد جلسه برگزار شده است و جوانب مختلف این موضوع سنجیده و تدبیر لازم را در نظر گرفته‌ایم.

تفاوتی بین فعالان بازار سرمایه و افرادی که به سیستم بانکی مراجعه میکنند وجود ندارد

وی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص تفاوت وضعیت فعالان بازار سرمایه مشمول سهام عدالت و سایر مردم گفت: سهام عدالت در سبد فعالان بازار سرمایه نیز قرار میگیرد اما نکته مهم این است که طبق برنامه ریزی صورت گرفته تنها 30 درصد این پرتفو برای این افراد نیز قابل فروش بوده و از این حیث هیچ گونه تفاوتی وجود ندارد.

جزئیات نحوه فروش سهام عدالت در شبکه بانکی/10 میلیون نفر روش مستقیم آزادسازی را انتخاب کردندفروش 30 درصد سهام عدالت از طریق شعب بانکها/تکمیل تعهدنامه فروش از 6 خرداد ماهوزارت اقتصاد جزئیات دستور العمل17 بندی آزادسازی سهام عدالت را شفاف کند

انتهای پیام/

R1389/P/S7,77,84/CT2 واژه های کاربردی مرتبط سهام عدالت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سهام عدالت سهام عدالت سازمان خصوصی سازی سازی سهام عدالت شرکتهای سرمایه افزایش سرمایه گذاری استانی بازار سرمایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۴۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد اندک بورس در سومین روز اردیبهشت

فرارو، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۳ هزار و ۹۲۱ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۱۶ هزار و ۷۴۰ واحدی قرار گرفت و برای سومین روز متوالی در هفته جاری، صعودی شد.

به گزارش فرارو، در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل هم‌وزن بورس، نیز با رشد ۴ هزار و ۳۲۱ واحدی در ارتفاع ۷۵۷ هزار و ۷۰۹ واحدی قرار گرفت.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، ارزش بورس تهران به ۸۰ همت و ۳۹ میلیارد تومان رسید و تعداد ۳۶۴ هزار و ۱۵۹ معامله مورد دادوستد قرار گرفت.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، نماد‌های بوعلی، فملی و نوری بیشترین تاثیر بر رشد و نماد‌های فولاد، وغدیر، وبملت و شستا بیشترین تاثیر بر ریزش شاخص کل بورس تهران، داشتند.

شاخص کل فرابورس ایران در پایان معاملات امروز بازار سرمایه با ۳۹ رشد واحدی در ارتفاع ۲۵ هزار و ۵۳۶ واحدی قرار گرفت؛ ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به ۱۴ همت و ۱۰۱ میلیارد تومان رسید و تعداد ۱۹۹ هزار و ۴۲۵ معامله مورد دادوستد قرار گرفت.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، نماد‌های آریان، ارفع، فصبا و سپیدار بیشترین تاثیر بر رشد و نماد‌های آریا، هرمز و شگویا بیشترین تاثیر بر ریزش شاخص کل فرابورس ایران، داشتند.

دیگر خبرها

  • بورس تغییر جهت داد
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/ افت بازار سهام، سیگنال فرصت خرید است؟
  • سهامداران عدالت بخوانند؛ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • سهامداران عدالت بخوانند/ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • افت بازار سرمایه پس از ۴ روز رشد
  • سقف معافیت مالی؛ داغ همیشگی بر پیشانی بورس!
  • ورود ۴۲ میلیارد تومانی نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سهام در روز سبز شاخص کل بورس
  • رشد اندک بورس در سومین روز اردیبهشت