Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-20@02:56:39 GMT

آمادگی کمیته امداد استان اصفهان برای جمع آوری فطریه

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۴۴۳۱۱

آمادگی کمیته امداد استان اصفهان برای جمع آوری فطریه

کمیته امداد اصفهان با فراهم کردن زیرساخت‌های الکترونیکی و برپایی پایگاه در روز عید سعید فطر آماده جمع‌آوری فطریه همشهریان اصفهانی است.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، کریم زارع، با بیان اینکه جمع آوری فطریه امسال با توجه به شرایط خاص ناشی از همه گیری ویروس کرونا با تاکید بر روش‌های پرداخت نوین و غیر حضوری انجام می‌شود، گفت: کد دستوری #۵*۰۳۱*۸۸۷۷*، پایگاه اینترنتی emdad.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ir و شماره کارت ۶۰۶۳۷۳۷۰۰۰۰۰۲۵۰۹ (ویژه وجوه زکات عام) در اختیار همشهریان عزیز اصفهانی است.

وی افزود: سادات بزرگوار استان نیز می‌توانند جهت واریز وجوه فطریه علاوه بر پایگاه اینترنتی و کد دستوری اعلام شده از شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۶۳۰۶۴ استفاده کنند.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) و دبیر شورای زکات استان اصفهان تصریح کرد: علاوه بر روش‌های غیرحضوری، پایگاه‌های فیزیکی جمع آوری زکات فطره و کفارات نیز در مساجد و کلیه محل‌های برگزاری نماز عید فطر برپا خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس مصوبات شورای زکات استان، راه اندازی پایگاه جمع‌آوری فطریه نیاز به اخذ مجوز از این شورا دارد، گفت: این شورا به ریاست امام‌جمعه و نماینده ولی‌فقیه در استان و با حضور استاندار و سایر مسئولان مرتبط به شکل منظم برگزار می‌شود و دبیرخانه آن نیز در کمیته امداد استان قرار دارد.

زارع اظهار کرد: این تصمیم برای جلوگیری از سوءاستفاده احتمالی بعضی سودجویان و همچنین نظارت بر حسن هزینه کرد وجوهات شرعی مردم اخذ شده است.

دبیر شورای زکات استان تعداد کل مجوزهای صادرشده برای ایجاد پایگاه و قرار دادن صندوق جمع‌آوری زکات فطریه در سراسر استان اصفهان را سه هزار مجوز اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۱۶۰۰ پایگاه توسط کمیته امداد در معابر، مساجد و مراکز نیکوکاری و مابقی توسط موسسات خیریه و دیگر نهادها و سازمان‌های حمایتی برپا خواهند شد.

زارع درباره نحوه هزینه کرد زکات فطریه و سایر وجوهات، گفت: مبالغ جمع‌آوری شده در هر منطقه به مددجویان و نیازمندان همان منطقه، در کمترین زمان ممکن پرداخت خواهد شد.

کد خبر 425202

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کمیته امداد امام خمینی زكات فطريه فطریه سال ۹۹ ایتام و نیازمندان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق جمع آوری فطریه کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۴۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولویت کمیته امداد، توانمندسازی مددجویان در حوزه اشتغال و مسکن است

قائم مقام مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان گفت: اولویت کمیته امداد استان توانمندسازی مددجویان در حوزه‌های متفاوت نظیر مسکن و اشتغال است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، نبی الله الله دادی امروز _پنج شنبه سی‌ام فروردین_ در جلسه تکریم و معارفه رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان نائین اظهار کرد: ما در کمیته امداد استان اصفهان در خدمت حدود ۶۰۰۰ ایتام و حدود ۲۶۰۰۰ از محسنین هستیم که طرح اکرام ایتام و حمایت معنوی از این افراد یکی از دغدغه‌های ما در سطح استان اصفهان است.

وی افزود: به لطف خدا حدود ۱۲۲۰۰۰ حامی از این فرزندان محسنین حمایت می‌کنند و در بحث مشارکت شاید در برخی حرف‌ها و اذهان عمومی گفته شود که میزان کاهش یافته اما در عمل حمایت‌هایی که این ۱۲۲ هزار حامی به صورت مستقیم واریز می‌کنند در سال گذشته ۳۸ درصد از نظر مبلغ و تعدادی رشد داشته است.

قائم مقام مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان ادامه داد: فرهنگ نوع‌دوستی و کمک به هم‌نوع از بزرگان دینی و قومیتی نسل به نسل در مردم در حال چرخش است و مردم به این نکته توجه ویژه دارند.

الله‌دادی تصریح کرد: اولویت کمیته امداد استان اصفهان توانمندسازی مددجویان در حوزه‌های متفاوت نظیر مسکن و اشتغال است و با توجه به تفاهم‌نامه‌های کمیته امداد با بنیاد مسکن و سپاه، هیچ محدودیتی برای احداث مسکن نداریم.

وی با بیان اینکه کمیته امداد برای هر مددجوی تحت حمایت که زمین داشته باشد احداث مسکن را انجام می‌دهد، گفت: از شورای مسکن شهرستان درخواست داریم که از هرجایی که زمین در اختیار مددجویان قرار دهند تا ما سریع برای آن‌ها احداث مسکن را انجام می‌دهیم.

قائم مقام مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان اضافه کرد: در سه روز گذشته در حدود ۸۳۶ واحد در استان و ۳۳۰۰۰ کمیته امداد در کل کشور شاهد افتتاح مسکن بودیم؛ کمیته امداد در بحث اشتغال به مددجویان آموزش‌های لازم را ارائه می‌دهد و در بحث تسهیلات به ۵ دهک اول که تحت حمایت باشند یا نباشند خدمات ارائه می‌کند.

الله دادی خاطرنشان کرد: فرماندار و عاملان بانک‌های نائین در سال گذشته همکاری بسیار خوبی با کمیته امداد داشتند و از این رو توانستیم نزدیک به ۸۰ درصد اعتبار تخصیصی را به شهرستان نائین جذب کنیم و درخواست داریم در سال جدید نیز که سهمیه در مرکز استان افزایش یافته، برای نائین بتوانیم اعتبار بیشتری جذب کنیم.

وی ادامه داد: با افزایش جذب اعتبار می‌توانیم تعداد بسیاری از مددجویان را در حوزه اشتغال به درآمد مفید و پایدار برسانیم و از چرخه حمایت خارج کنیم‌.

به گزارش ایمنا، در این آئین که با حضور معاون اشتغال و خودکفایی و مدیر حراست کمیته امداد استان اصفهان در فرمانداری نائین برگزار شد، علیرضا حسین زاده به عنوان مدیر جدید کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان نائین معرفی و از زحمات محمد جواد شفیعی تجلیل شد. شفیعی روز گذشته به عنوان مدیر کمیته امداد اردستان معارفه شد.

کد خبر 745886

دیگر خبرها

  • اولویت کمیته امداد، توانمندسازی مددجویان در حوزه اشتغال و مسکن است
  • جمع آوری ۴۴ میلیارد تومان زکات فطریه در لرستان
  • جمع‌آوری یک میلیارد ریال زکات فطریه در خلیل‌آباد
  • نیروهای مسلح با اتحاد و آمادگی کامل مقابل دشمنان ایستادند
  • ۳۵۰ میلیارد ریال زکات فطریه در خوزستان پرداخت شد
  • پرداخت تسهیلات ۵۵۰میلیاردی به مددجویان اردستان
  • پرداخت ۳۵۰ میلیارد ریال زکات فطریه در خوزستان
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان زکات در فارس
  • ‌پرداخت ۱۵ میلیارد تومان زکات توسط مردم فارس
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان زکات توسط مردم استان فارس