Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-19@00:34:27 GMT

کاهش ۸۵درصدی پروازهای عبوری از آسمان کشور

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۴۴۳۲۹

کاهش ۸۵درصدی پروازهای عبوری از آسمان کشور

ساعت24 - شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از کاهش ۸۵ درصدی پروازهای عبوری طی فروردین ماه امسال خبر داد.

شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از کاهش ۸۵ درصدی پروازهای عبوری طی فروردین ماه امسال خبر داد.

بر اساس اعلام شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران طی فررودین امسال 5162 پرواز عبوری از فضای کشور انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رقم در مقایسه با تعداد پروازهای عبوری از فضای کشور طی فروردین سال 98 حکایت از کاهش 85 درصدی دارد. در فروردین سال گذشته 33 هزار و 189 پرواز از فضای کشور عبور کرده بود.

پیش بینی می‌شود با گذر از دوره قرنطینه ناشی از شیوع ویروس کرونا (کووید 19) تعداد پروازهای عبوری از فضای کشور افزایش یابد.

همچنین بر اساس شرکت فرودگاه‌ها طی فروردین ماه امسال متوسط زمان تاخیر پروازهای تاخیردار 16 ایرلاین داخلی در پروازهای برنامه‌ای 87 دقیقه بوده است.

بر این اساس در اولین ماه امسال 5221 پرواز توسط شرکت‌های هواپیمایی داخلی انجام شده که از این تعداد 835 پرواز خروجی تاخیر بیش از 30 دقیقه‌ای داشته‌اند. میزان تاخیر پرواز خروجی تاخیردار 30 دقیقه و بیشتر نیز 72 هزار و 859 دقیقه بوده است.

در این بین بیشترین تاخیر پرواز با 15 هزار و 413 دقیقه مربوط به هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (ایران ایر) است. پس از این شرکت، هواپیمایی ماهان با 14 هزار و 106 دقیقه و ایرتور با 10 هزار و 66 دقیقه در رتبه‌های دوم و سوم بیشترین تاخیر پروازهای تاخیردار 30 دققه و بیشتر قرار گرفته‌‌اند.

همچنین هواپیمایی آسمان در فروردین ماه امسال 9 هزار و 148 دقیقه، هواپیمایی کارون 7 هزار و 265 دقیقه، کاسپین 4 هزار و 627 دقیقه و هواپیمایی قشم ایر نیز 4 هزار و 347 دقیقه تاخیر پروازی را در پروازهای برنامه‌ای ثبت کرده‌اند.

در ماه مورد اشاره هواپیمایی زاگرس فقط یک پرواز و پویا ایر نیز 4 پرواز را انجام داده‌اند. هما با 1011 پرواز بیشترین پرواز خروجی را در بین ایرلاین‌های داخلی داشته است.

منبع:تسنیم

منبع: ساعت24

کلیدواژه: پرواز فروردین ماه امسال شرکت فرودگاه ها پروازهای عبوری فضای کشور تاخیر پرواز طی فروردین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۴۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هواپیمایی لوفت‌هانزا لغو پرواز‌ها به تهران و بیروت را تمدید کرد

شرکت هواپیمایی آلمانی «لوفت هانزا» که پیش از این نیز پرواز‌های خود به تهران و بیروت را به حالت تعلیق درآورده بود، امروز (پنجشنبه) این تعلیق را تا آخر ۳۰ آوریل (۱۱ اردیبهشت) تمدید کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سخنگوی این شرکت تصریح کرد: «پرواز‌های ما به تهران و بیروت تا ۳۰ آوریل لغو شده است و ما همچنان از حریم هوایی ایران تا این تاریخ استفاده نخواهیم کرد».

این شرکت روز یکشنبه اعلام کرده بود که پرواز‌های خود به شهر‌های امان، بیروت، اربیل و تل‌آویو را دست کم تا روز دوشنبه لغو می‌کند.

نگرانی از تشدید تنش‌ها در غرب آسیا سبب شده که برخی از شرکت‌ها پرواز‌های خود را لغو کرده یا تغییر دهند. شرکت هواپیمایی هلندی «کی ال ام» و شرکت هواپیمایی استرالیایی «کانتاس» نیز هر دو پیش‌تر اعلام کردند که مسیر‌های پرواز خود را تغییر داده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • توقف پروازهای دبی؛ مسافر پیش‌از عزیمت به فروگاه پروازها را چک کند
  • هواپیمایی لوفت‌هانزا لغو پرواز‌ها به تهران و بیروت را تمدید کرد
  • پروازهای شارجه و دبی از سر گرفته شد
  • امکان پرواز به کشور‌های حاشیه خلیج فارس تا اطلاع ثانوی وجود ندارد
  • تدوین طرح جامع فرودگاه پارس آباد
  • ترکش‌‌ جنگ بر تن شرکت‌ های گردشگری
  • ترکش‏ جنگ بر تن شرکت‌های گردشگری
  • اخطار سازمان هواپیمایی کشوری به تمامی شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی
  • هواپیمایی قطر پرواز هایش را به ایران از سر گرفت
  • همه مسیرهای هوایی کشور باز است