Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-29@12:28:28 GMT

افزایش تقوا باید از نتایج روزه داری باشد

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۴۴۳۹۸

افزایش تقوا باید از نتایج روزه داری باشد

حجت الاسلام خضری با بیان اینکه افزایش تقوا باید از آثار و نتایج روزه داری باشد گفت: ترمز و عامل توقف مومن در برابر گناه و بدی ها، تقوا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام «سید مهدی خضری» در مراسم وداع با ماه مبارک رمضان که شب گذشته ( جمعه ۲ خرداد) در جوار گلزار شهدای قزوین برگزار شد، بیان کرد: این مراسم را افرادی برای نخستین بار تجربه می کنند و آنها کسانی هستند که برای اولین بار در ماه مبارک رمضان روزه گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کارشناس و مبلغ دینی ادامه داد: در شب پایانی ماه مبارک رمضان قرار داریم و امشب یک حقیقت عظیم تکرار نشدنی از دست ما می رود و از جمله ویژگی های بسیار مهم در ماه مبارک رمضان، بسته بودن دست های شیاطین بود.

 

وی اضافه کرد: امشب، شب حساب و کتاب است و در این شب باید با خود خلوت کرده و از نفس خود را مانند شریک محاسبه کنید و باید توجه داشته باشیم که خداوند متعال در این شب به اندازه تمام کسانی که در ماه مبارک رمضان بخشیده است، می بخشد.

 

حجت الاسلام خضری افزایش تقوا را از نتایج روزه داری دانست و عنوان کرد: ترمز و عامل توقف مومن در برابر گناه و بدی ها، تقوا است و باید امشب بررسی کنیم چقدر این امر در ما قوی تر شده است چقدر توانستیم چشمان خود را از گناه بازداریم و چقدر توانستیم جلو خشم خود را بگیریم.

 

وی اعلام کرد: بر اساس روایات کلید همه بدی ها همین عصبانیت های بی مورد است و چقدر خانواده ها که برای همین عصبانیت های بی مورد از هم پاشیده شده است.

 

کارشناس و مبلغ دینی تأکید کرد: ما باید این تقوا را در خود تقویت کنیم، مومن باید خود را به آب و آتش بزند تا خداوند سبحان او را ببخشد و راه جلب توجه خدا این است که خود را شبیه صفات الهی کنیم که یکی از این صفات الهی کریم بودن است.

 

وی خاطر نشان کرد: رزمایش مواسات و همدلی مومنانه تمرین زیبای این ویژگی بود و باید توجه داشته باشیم که پایان ماه رمضان، اختتامیه رزمایش مومنانه نیست بلکه باید به این مهم بیش از پیش توجه کنیم.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: روزه داری ماه رمضان تقوا ماه مبارک رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۴۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پهن شدن سفره افطاری در مسجد بقیه الله (عج) محله شهرقائم قم + تصاویر

یکی از آیین‌های معنوی و بسیار با ارزش و با اهمیت ماه مبارک رمضان دادن افطاری و پذیرایی از روزه داران است. همزمان با ماه مبارک رمضان به همت پایگاه مقاومت بسیج بقیه الله (عج) در مسجد بقیه الله (عج) واقع در محله شهر قائم شهرستان قم برای چندمین بار پهن شد و از روزه داران پذیرایی به عمل آمد.

شهروند خبرنگار ما تصاویری ارسال کرده است که می‌توانید مشاهده کنید.

منبع: شهروند خبرنگار - قم

بیشتر بخوانید:

ضیافت افطاری در خیابان امام رضا (ع) به مناسبت میلاد امام حسن (ع) + فیلم

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان و اوقات شرعی
  • ماه مبارک رمضان می تواند مسلمانان را حول محوری واحد گردهم آورد
  • پهن شدن سفره افطاری در مسجد بقیه الله (عج) محله شهرقائم قم + تصاویر
  • حرمت ماه مبارک رمضان باید حفظ شود/ با روزه خواری در ملاء عام برخورد می‌شود 
  • حرمت ماه مبارک رمضان باید حفظ شود/ با روزه‌خواری در ملاء عام برخورد می‌شود
  • هم افزایی و تحکیم وحدت مسلمانان در ماه مبارک رمضان، دشمنان اسلام را تضعیف می کند
  • مقاصد گردشگری ماه رمضانی شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه شمالی معرفی می‌شود
  • روزه باعث به وجود آمدن تقوا و پرورش روح می‌شود
  • قصه های به زبان ساده برای بچه ها در ماه رمضان
  • افطار روزه‌داران روی پل طبیعت