Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@04:34:22 GMT

آمادگی برای مقابله با ملخ‌های صحرایی در جهرم

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۴۴۴۹۵

آمادگی برای مقابله با ملخ‌های صحرایی در جهرم

علی جوکار شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به مشاهده و ظهور حشرات کامل نسل جدید در جنوب استان فارس و استان‌های همجوار، دسته‌های پروازی ممکن است به سمت سایر شهرستان‌های استان دارای پوشش سبز، دما و رطوبت مناسب، پرواز کنند.

وی بیان کرد: براساس گزارش های دریافتی از مدیریت حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان فارس، دسته‌های پروازی ملخ صحرایی بسیار فعال و با ارتفاع بالا در مناطق جنوبی استان فارس مشاهده شده و احتمال می‌رود در مناطق مختلف شهرستان جهرم نیز ریزش داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پایش مستمر مراتع جهرم برای کنترل و مبارزه با ملخ

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جهرم  اظهار کرد: در اردیبهشت ماه پایش ملخ صحرایی در ۷۰ هکتار از اراضی بخش مرکزی شهرستان جهرم واقع در حاشیه رودخانه میل‌خانی توسط مدیران این مناطق انجام شد.

به  گفته وی پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته و دستگاه‌های سم‌پاش علیه آفت ملخ صحرایی آماده شده تا در صورت ورود دسته های ملخ سم‌پاشی صورت بگیرد تا خسارات جبران‌ناپذیری به اراضی کشاورزی وارد نشود.

جوکار بیان کرد: به این منظور یکصد هکتار از مراتع روستای قلات و کناردان در بخش مرکزی جهرم پایش و رصد شده است.

 وی ابراز کرد: همچنین رصد پایش ۵۰ هکتار در منطقه اقبال‌آباد و ۷۰ هکتار از مراتع منطقه شمس‌آباد انجام شده است.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جهرم ادامه داد: رصد و پایش ملخ های صحرایی در مراتع بخش سیمکان شهرستان جهرم نیز در روزهای اخیر در مراتع روستای اسفل و شهر دوزه صورت گرفته است.

وی بیان کرد: در زمینه مبارزه علیه ملخ ها تاکنون اراضی روستای جامغان و جدید بخش مرکزی، و باغ عوض، حسین آباد قبله، سد چمران که محل تخم‌ریزی و ریزش ملخ در سال گذشته بوده، منطقه دیده نو گلک، قلعه نرگسی، حاشیه رودخانه قره آغاج، سه چاه، حاشیه رودخانه شور، حاشیه رودخانه سیمکان حوالی روستای اسفل و... تا کنون پایش شده است.

ملخ صحرایی جدید تاکنون در جهرم دیده نشده است

 جوکار بیان  کرد: ملخ‌های پروازی اخیر زردرنگ و شفاف‌تر از ملخ‌های آبان و اسفندماه ۹۸ هستند.

وی گفت: براساس رفتار ملخ صحرایی اصولاً این ملخ‌ها باید در طول شب در بالای درختان، درختچه‌ها و بوته ها بیتوته، استراحت و تغذیه کنند و بهترین زمان مبارزه در طول شب به ویژه صبح زود قبل از طلوع آفتاب است.

 جوکار اضافه کرد: ملخ‌های صحرایی که از اواخر بهمن ماه ۹۸ در شهرستان‌های جنوبی استان فارس وارد شده تا کنون در جهرم دیده نشده‌اند.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جهرم از کشاورزان و بهره‌برداران جهرم خواست در صورت مشاهده هرگونه ملخ صحرایی به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جهرم از طریق تلفن‌های ۰۷۱۵۴۲۲۶۰۱۱ یا ۰۷۱-۵۴۲۲۸۰۱۱ و یا از طریق شماره تلفن ۱۵۰۴ اطلاع‌رسانی کنند.

 شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی سازمان حفظ نباتات کشور جهرم ملخ صحرایی فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی سازمان حفظ نباتات کشور جهرم ملخ صحرایی فارس وزارت جهاد کشاورزی سازمان حفظ نباتات کشور جهرم ملخ صحرایی فارس جهاد کشاورزی شهرستان جهرم حاشیه رودخانه ملخ صحرایی استان فارس ملخ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۴۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایش نوروزی مناطق کوهستانی و مرزی قندیل شهرستان پیرانشهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،طه ایزان گفت : مامورین یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان در ایام تعطیلات نوروزی نیز با حضور در مناطق استحفاظی و طبیعی با هرگونه تخلف زیست محیطی برخورد می کنند.

وی ادامه داد: طی این گشت ها  مناطق کوهستانی و مرزی قندیل این شهرستان مورد کنترل و پایش قرار گرفت و موردی از تخلفات زیست محیطی مشاهده نگردید.

دیگر خبرها

  • تغییرات آب و هوایی وکاهش دما مهمترین عامل سرمازدگی محصولات کشاورزی
  • بازدید و پایش عوامل خسارت زای گیاهی مزارع چنقرالوی پل ارومیه
  • پایش نوروزی مناطق کوهستانی و مرزی قندیل شهرستان پیرانشهر
  • آمادگی ۴ مرکز برای خرید تضمینی گندم در شادگان
  • ضرورت پایش مزارع و مبارزه با زنگ زرد گندم در استان فارس
  • ضرورت پایش مزارع و مبارزه با زنگ زرد گندم در فارس
  • پایش بیش از ۵ هزار و ۲۸۰ کیلومترمربع از اراضی لرستان
  • پایش ۵ هزار و ۲۸۰ کیلومتر مربع از اراضی لرستان
  • پایش سردهنه های انهار کشاورزی منشعب از رودخانه ساروق در تکاب
  • اجرای طرح گشت مقابله با تغییر کاربری غیر مجاز زمین در شاهرود