Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@02:31:37 GMT

شهرک فناوری در 100 هکتار راه‌اندازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۴۵۰۵۴

شهرک فناوری در 100 هکتار راه‌اندازی می‌شود

ایسنا/اردبیل استاندار اردبیل گفت: با تامین زمین در منطقه آبی‌بیگلو و تدارک زیرساخت‌های مورد نیاز شهرک فناوری در 100 هکتار اراضی منطقه عملیاتی و اجرایی خواهد شد.

اکبر بهنامجو سوم خرداد در نشست با فناوران و کارآفرینان پارک علم و فناوری اردبیل اظهار کرد: راه و شهرسازی استان مکلف شد تا واگذاری این اراضی را با اخذ مجوزهای ملی انجام دهد تا در ماه‌های آینده با تامین اعتبار اولیه احداث این شهرک و تدارک زیرساخت‌های آن آغاز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: برای احداث شهرک نوآوری و فناوری در این استان به یک سایت 100 هکتاری نیاز داریم که قرار شد زمین مورد نیاز از طریق راه و شهرسازی و در مسیر آبی‌بیگلو تامین شده تا سالجاری با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری احداث این شهرک را به عنوان یک کار ماندگار آغاز کنیم.

بهنامجو بیان کرد: کارهای خوبی در دو سه ماه اخیر و به دنبال شیوع کرونا در پارک و به همت جوانان خلاق شروع شده که نمونه آن تلاش برای راه‌اندازی مرکز نوآوری انییشمن و بازی‌های رایانه‌ای است که مجوز آن نیز دریافت شده است.

وی افزود: جوانان خلاق نسبت به دوبله آثار سینمایی به زبان آذری اقدام کرده و در اکران این آثار قرار است با رایزنی‌هایی که با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهیم داشت یکی از سینماهای استان به پخش این آثار دوبله شده اختصاص یابد تا خانواده‌های اردبیلی از این آثار استفاده کنند.

استاندار اردبیل تصریح کرد: به همت همین جوانان دستگاه تب‌سنج لیزری به مرحله تجاری‌سازی رسیده و قرار شد با تامین مکان مورد نیاز تولید انبوه این محصول را با هدف صادرات به سایر استان‌ها و حتی خارج از کشور انجام دهیم.

بهنامجو گفت: در روزهایی که مردم ما درگیر کرونا بودند جوانان توانمند این استان بیش از 28 ایده نوآورانه را با اقدامی جهادی به مرحله اجرا و عمل رساندند که از این جمله می‌توان تولید ربات حکیم، ژل ضدعفونی کننده، شیلد محافظ صورت و ... را نام برد.

وی با قدردانی از تولید دستگاه ضدعفونی کننده خودپردازها برای اولین بار در کشور به همت جوانان خلاق این خطه اظهار کرد: اخیرا سامانه تشخیص بیماری ریوی نیز که بیماران کرونا را از بیماران ذات‌الریه و یا سرطان‌های حاد در این زمینه جداسازی می‌کند، ساخته شده که با بهره‌برداری در بیمارستان امام فاز تولید انبوه آن را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی شهرک فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۵۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز خراسان شمالی به استقرار سایت پرتودهی هسته‌ای محصولات کشاورزی

سیدمحمد پاکمهر در گفت‌وگو با مهر با اشاره به اهمیت احداث سایت پرتودهی محصولات کشاورزی در خراسان شمالی به عنوان یکی از استان‌های با ظرفیت بالا در این حوزه گفت: باید با اقدامات جهادی و مدنظر قراردادن زمان تحقق این مهم در استان انجام شود.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در ادامه افزود: با پرتودهی محصولات کشاورزی و زراعت باغی ضمن افزایش مدت ماندگاری محصولات در انبار و سردخانه از هدر رفت محصولات جلوگیری به عمل می‌آید.

نایب رئیس اول کمیسیون بهداشت مجلس بیان کرد: ظرفیت و پتانسیل تولید غلات، حبوبات و زراعت باغی در خراسان شمالی بسیار بالا است و احداث و راه‌اندازی چنین سایتی خدمتی بزرگ به جامعه دامپرور، کشاورز و باغدار می‌کند.

وی بیان کرد: کوتاهی در مسیر راه‌اندازی مرکز پرتودهی محصولات کشاورزی از ناحیه هیچ کسی پذیرفتنی نیست و هر گونه سنگ اندازی در تحقق آن خسارت جبران ناپذیر به همراه دارد.

کد خبر 6085981

دیگر خبرها

  • مرکز آموزش شهروندی در شهرک منظریه شهرکرد راه‌اندازی می‌شود
  • ۴۱ مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد
  • راه اندازی سایت شبکه‌های تخصصی سمن‌های جوانان
  • آثار غیرشعاری می تواند ذهنیت جوانان را به فرزندآوری مثبت کند
  • ایجاد ۳۰ هکتار شهرک فناوری در خراسان شمالی
  • راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در قزوین
  • ضرورت راه اندازی بازارچه‌های موقت در ۴۳ شهر چهارمحال و بختیاری
  • راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در قزوین + فیلم
  • قطار محلی رامسر به ساری راه‌اندازی شود
  • نیاز خراسان شمالی به استقرار سایت پرتودهی هسته‌ای محصولات کشاورزی