Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلام‌رضا کیانی روز شنبه در وبینار هم اندیشی نظام گسترش و پذیرش دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان بوشهر افزود: تعامل و همکاری حلقه گمشده برای تحقق اهداف توسعه کشور و آموزش مهارتی در حوزه پیوستگی رشته‌ها است.

وی اضافه کرد: برای رسیدن به اهداف تحقق - توسعه کشور و آموزش مهارتی در حوزه پیوستگی رشته ها، تاسیس و حذف رشته با رصد اشتغال(صنعت و بازارکار) چاره‌ای جز تعامل و همکاری نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کیانی ادامه داد: امروز مسائل سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور، خانواده‌ها را به یک باور بنیادی در زمینه نیاز بیشتر به آموزش مهارتی رسانده‌است.

وی بیان کرد: در این ارتباط هدایت تحصیلی هنرجویان هنرستان‌ها، معرفی دانشگاه فنی و حرفه‌ای، ایجاد رشته‌های مورد نیاز کشور با در نظر گرفتن اشتغال و توسعه پایدار و جهش تولید از جمله مسئولیت اجتماعی مجموعه دانشگاه فنی و حرفه‌ای است.

کیانی هدف از برگزاری این وبینار را بررسی و تعریف یک فرآیند مشترک پژوهشی از منظر انگیزش، مسئولیت پذیری، یادگیری مهارت‌ها و ارتقای هنرجویان هنرستان‌ها به تکنسین ماهر از نظر کمی و کیفی درجامعه پیرامونی عنوان کرد.

وی ضمن تاکید بر ارتباط و تعامل دانشگاه فنی و حرفه‌ای و اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر، برنامه‌ریزی برای معرفی این دانشگاه و رشته‌های مهارتی به هنرستان‌ها و هنرجویان را امری ضروری دانست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: آموزش فنی و حرفه‌ای و کاردانش از ارکان اصلی آموزش متوسطه و دانشگاهی است.

علیمراد کرمی افزود: رشد و توسعه پایدار اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی در همه جوامع و بویژه در کشورهای توسعه یافته دارای ارتباط پیوسته و نزدیک با آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است.

وی ادامه داد: یکی از ارکان اصلی آموزش‌ها که بتواند همه ابعاد زندگی و تمام زمینه‌ها و مشاغل را در برگرفته و بیشتر سطوح فناوری از ساده‌ترین مهارت‌ها تا پیچیده‌ترین فناوری‌ها را شامل شود، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است.

کرمی گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای علاوه بر امر فرهنگی باید در سرمایه‌گذاری و اختصاص بهینه منابع، به منظور عملیاتی کردن هدف‌های بخش‌های مختلف صنایع و خدمات و به نوعی به کارگیری علوم در صنایع به شمار آید.

وی اضافه کرد: از عوامل لازم و ضروری برای توسعه و رشد کشور در همه زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تکیه به منابع انسانی متخصص و ماهر و با کیفیت است.

رئیس دانشگاه فنی حرفه‌ای استان بوشهرگفت: دانش‌آموختگان فنی و حرفه‌ای با میانگین اشتغال ۶۰ درصدی وضعیت مطلوب‌تری نسبت به سایر دانشگاه‌ها دارند و این نقطه عطف این دانشگاه به شمار می‌رود.

اکبر منصوری نسب افزود: ترویج آموزش فنی و حرفه‌ای و گسترش رشته‌ها با توجه به شرایط اقتصادی و قطب صنعتی استان بوشهر ضروری است.

وی اضافه کرد: در این ارتباط ایجاد دانشکده فنی و حرفه‌ای کنگان و گرفتن مجوز رشته‌های جدید برای مراکز تابعه استان بوشهر با همکاری اداره‌کل آموزش و پرورش این استان پس از نشست‌های متعدد و رصد سند چشم‌انداز استان و نیاز بازار کار پس از ارائه پیشنهاد به دانشگاه فنی و حرفه‌ای مجوز آن رشته‌ها اخذ و به سبد دانشگاه فنی و حرفه‌ای اضافه خواهد شد.

منصوری نسب نقش مشاوران در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش را مهم و کلیدی عنوان کرد.

برچسب‌ها بوشهر مدارس دانشگاه فنی وحرفه ای

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر مدارس دانشگاه فنی وحرفه ای بوشهر مدارس دانشگاه فنی وحرفه ای دانشگاه فنی و حرفه ای فنی و حرفه ای فنی و حرفه ای فنی و حرفه ای استان بوشهر هنرستان ها آموزش ها رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۶۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت ثبت‌نام آزمون سنجش شایستگی‌های فنی‌ وحرفه‌ای‌ها تا نهم اردیبهشت

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ مرحله دوم آزمون سنجش شایستگی‌های حرفه‌ای هنرجویان در شاخه تحصیلی فنی‌وحرفه‌ای برگزار می‌شود.

هنرجویان داوطلب پایه دوازدهم شاخه فنی‌وحرفه‌ای رشته‌های امور زراعی، امورباغی، ساختمان، معدن، ماشین ابزار، صنایع فلزی، مکانیک خودرو، تأسیسات مکانیکی، الکترونیک، الکتروتکنیک و صنایع چوب و مبلمان می‌توانند در آزمون مرحله دوم سنجش شایستگی‌های حرفه‌ای هنرجویان در شاخه تحصیلی فنی و حرفه‌ای شرکت کنند.

مهلت ثبت نام در آزمون از اول اردیبهشت آغاز و تا نهم اردیبهشت ۱۴۰۳ ادامه دارد و زمان برگزاری آزمون مجازی نیز نهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ از ۱۰ تا ۱۲ است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فرش خراسان شمالی قابلیت درخشش در سطح ملی را دارد
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد
  • مهلت ثبت‌نام آزمون سنجش شایستگی‌های فنی‌‌وحرفه‌ای‌ها تا نهم اردیبهشت
  • مهلت ثبت‌نام آزمون سنجش شایستگی‌های فنی‌ وحرفه‌ای‌ها تا نهم اردیبهشت
  • برپایی نمایشگاهی از دست سازه‌های دانش آموزان آباده ای
  • برگزاری مرحله دوم آزمون سنجش شایستگی های حرفه ای هنرجویان در شاخه تحصیلی فنی و حرفه‌ای
  • رشته‌های هنرستانی در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • برپایی نمایشگاه آثار هنری و دست سازه های هنرجویان بردسکنی
  • برگزاری المپیاد دانش آموزی و دانشجویی صنعت فرش دستباف گلستان
  • پرورش نیروی کار ماهر در ۵۵۱ هنرستان در خوزستان