Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان به روایت عملیات فتح خرمشهر پرداخت و گفت: رزمندگان اسلام در این نبرد نابرابر «شجاعانه و قهرمانانه» با دشمن جنگیدند و به پیروزی رسیدند. ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

سردار سیدصادق حسینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در سنندج، با تبریک فرارسیدن سالروز آزادسازی و فتح خرمشهر به همه مردم، رزمندگان، ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدا و همه کسانی‌که ادامه‌دهنده راه تمام شهدا هستند، اظهار داشت: سوم خردادماه نقطه عطف و قوت در تاریخ برجسته و زرین نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در مورد علت نام‌گذاری سالروز فتح خرمشهر تحت عنوان «روز مقاومت، ایثار و پیروزی» گفت: نام‌گذاری این روز فراموش‌نشدنی به حماسه‌های رزمندگان اسلام و مقاومت جانانه مردم بر می‌گردد که غیرتمندانه از وجب به وجب خاک مادریشان دفاع کردند اما متأسفانه به‌دلیل نابرابری توان نظامی وقت کشورمان این شهر حدود 575 روز به اشغال نیروهای بعث عراق درآمد و در نهایت در سوم خردادماه سال 1361 با انجام عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس توسط رزمندگان شجاع و ولایت‌مدار کشورمان، این شهر به آغوش میهن اسلامی بازگشت و به عنوان نماد ایستادگی و مقاومت مطرح شد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان خاطرنشان کرد: خرمشهر در محل تلاقی دو رودخانه مهم به نام اروند و کارون و در مجاورت خلیج فارس قرار گرفته و به همین منظور از نظر اقتصادی و تجاری دارای موقعیت مناسبی بوده و عراقی‌ها به اهمیت و موقعیت خرمشهر، چشم طمع داشتند.

وی با اشاره به اینکه صدام حسین در آن زمان با غرور گفته بود "اگر ایرانیان بتوانند خرمشهر را آزاد سازند، کلید بصره را به آنان می‌دهم"، افزود: سران و ارتش بعث عراق، خرمشهر را پس از اشغال، به یک دژ تسخیرناپذیر نظامی تبدیل کرده بودند و با استقرار نیروهای فراوان همراه با مدرن‌ترین تجهیزات و ایجاد موانع گوناگون در مسیر رزمندگان اسلام، بارها و بارها اعلام می‌کردند که ایرانی‌ها، هرگز قادر به باز پس‌گیری خرمشهر نمی‌شوند.

سردار حسینی با بیان اینکه «نبوغ فکری، خلاقیت، ابتکار و طراحی فرماندهان دوران دفاع مقدس» که چکیده مغز متفکر شهید حسن باقری بود، دشمنان را غافلگر و با شکست روبه‌رو کرد؛ اظهار کرد: ارتش بعث عراق در آن زمان علی‌رغم همه تجهیزات، تخریب خانه‌ها و ایجاد خاک‌ریز و موانع سر راه ایرانی‌ها، اما باز هم نتوانستند به موفقیت دست یابند.

وی با ذکر اینکه 95 گردان پیاده از ایرانیان در عملیات مشترک سپاه و ارتش شرکت داشتند، افزود: عراقی‌ها در این نبرد علی‌رغم وجود 36 هزار نیروی جنگ‌جو و آماده در خرمشهر، با دادن 19 هزار نفر اسیر و 16 هزار نفر کشته و مجروح متحمل شکستی سنگین شده و تا پشت خطوط مرزی بین‌المللی عقب‌نشینی کردند.

رزمنده و یادگار 8 سال دوران دفاع مقدس ابراز کرد: اینکه حضرت امام خمینی(ره) فرمودند که «خرمشهر را خدا آزاد کرد» بی‌دلیل نبود و در صحت و درستی این کلام، ذره‌ای تردید نیست چراکه ما هیچ تجهیزاتی نداشیم و با دست خالی می‌جنگیدیم و به جز خداوند هیچ نیروی دیگری نمی‌توانست خرمشهر را آزاد سازد.

وی «ارتباط معنوی و قلبی فرماندهی کل قوا با رزمندگان، ایمان، اعتقاد، و عزم راسخ رزمندگان و بسیجیان سلحشور» را سبب پیروزی و فتح خرمشهر خواند و ادامه داد: در آن زمان ایمان بر امکانات و تجهیزات دشمنان غلبه کرد و به پیروزی رسیدیم.

برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس در استان کردستان تشریح شداردبیل| سالروز فتح خرمشهر نماد غیرت و دستاورد بزرگ رزمندگان اسلام است

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با بیان اینکه خرمشهر نماد مقاومت کشور ایران اسلامی است، عنوان کرد: پس از آزادسازی خرمشهر، هنگام اذان ظهر، پرچم پر افتخار جمهوری اسلامی ایران برفراز «مسجد جامع» و پل تخریب شده خرمشهر به اهتزاز درآمد و همه رزمندگان اسلام نماز اقامه کردند.

وی با بیان اینکه پس از فتح خرمشهر معادلات نظامی، سیاسی و اقتصادی به هم خورد، توضیح داد: در جنگ و دفاع مقدس، در حقیقت دشمن تصمیم داشت تا با تصرف سوسنگرد، نام این شهر را به «خفاجیّه»، خرمشهر را به «محمره»، اروند رود را به شط‌العرب تغییر دهد و با ادعای واهی و به خیال خام خود، مردم را با خود همراه کرده و سپس به فکر تصرف ایران باشند اما زمانی‌که خرمشهر آزاد شد، خبری از آنان نشد!

سردار حسینی با یادآوری بیانات حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه «فتح خرمشهر فتح خاک نیست، بلکه فتح ارزش‌های اسلامی است»؛ گفت: رزمندگان دوران دفاع مقدس با اجرای عملیات موفق بیت‌المقدس، اقتدار و بی‌ثباتی رژیم صدام و برتری نیروهای اسلام را به دنیا ثابت کردند و معاملات دشمن را بر هم زدند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان یادآور شد: رزمندگان دوران دفاع مقدس در نبرد نابرابر اما «شجاعانه و قهرمانانه»، باایمان، اعتقاد، وحدت، اتحاد، یکپارچگی، پشتیانی مردم و باهدایت و رهبری حضرت امام(ره) به پیروزی رسیدند و اجازه ندادند یک وجب از خاک کشور به دست دشمن بیفتد.

وی شجاعت و ایثار مردم در جنگ و عملیات آزادسازی خرمشهر را ستودنی خواند و افزود: در آن دوران همه مردم، کودک، جوان، پیر و مرد و زن «جهادگرانه و با انگیزه دفاع از کشور» پای کار آمدند و با دشمن جنگیدند، بسیاری از نیروهای ما تیکه پاره و سر از بدن جدا برگشتند، قامت‌های رشید و با صلابت رفتند و با کمرهای شکسته برگشتند اما باز هم با استقامت ایستادند.

سردار حسینی تربیت و وجود مبارک شهیدانی همچون حسن باقری، احمد کاظمی و حسن آبشناسان را حاصل دوران پرافتخار دوران دفاع مقدس و جنگ خرمشهر خواند و یادآور شد: دفاع مقدس یک فرهنگ ارزشی، جاویدان و یک جریان پایدار، استوار و تمام‌نشدنی است که باید همواره برای حفظ امنیت، پیشرفت و توسعه ادامه‌دهنده این مسیر و راه شهدا باشیم.

انتهای پیام/481/ش

R7848/P/S6,66/CT2

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فرمانده سپاه بیت المقدس استان کردستان دوران دفاع مقدس رزمندگان اسلام فتح خرمشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۶۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران در دفاع از اسلام و حق خود ذره‌ای کوتاه نمی‌آید

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه گفت: ایران در دفاع از اسلام، حق خود و مردم غزه ذره‌ای کوتاه نخواهد آمد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، همزمان با سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، نادر نوروزی و مدیران شهرداری با سردار بهمن ریحانی فرمانده سپاه نبی اکرم(ص) و سردار مسعود قنبری جانشین فرماندهی سپاه نبی اکرم (ص) دیدار و گفتگو کردند.

بهمن ریحانی فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص)کرمانشاه نیز در این دیدار اظهار داشت: کشورهای حامی اسرائیل هر چه داشتند را آوردند تا این عملیات با شکست مواجه شود اما جمهوری اسلامی ایران نشان داد از هیچ قدرتی ترسی ندارد و برای دفاع از اسلام و مردم غزه و حق خود ذره‌ای کوتاه نخواهد آمد. مطمئن باشید آنچه که به سمت اسرائیل شلیک شد همه قدرت موشکی ایران نبود ایران شجاعانه اسرائیل را زد و این تنها با کمک خداوند میسر بود.

مسعود قنبری جانشین فرماندهی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه هم در این دیدار اظهار داشت: هدف همه ما خدمت به مردم و اسلام است، دشمن به دنبال انشقاق در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است اما مردم ما پای کار نظام هستند مشکلات را لمس می کنند اما امنیت را می‌خواهند.

وی عنوان کرد: ادارات و ارگان‌ها دولتی باید بیشتر تلاش کنند که به مردم خدمت رسانی کنند چرا که لیاقت این مردم خیلی بیشتر است، در این راستا حضور شهردار در مساجد حرکت خوبی بود که به رفع مشکلات مردم کمک می‌کند. حمله اخیر وفاق ملی را در کشور ایجاد کرد و باعث شده همه با تلاش مضاعف برای آبادانی ایران تلاش کنند.

نادر نوروزی شهردار کرمانشاه در این دیدار با تبریک سالروز تأسیس سپاه و انجام عملیات غرورآفرین علیه رژیم غاصب اسرائیل اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نشان داد که در دفاع از انقلاب و آرمان های آن همچنان باقدرت پای کار است و برای دفاع از دین و وطن از هیچ رژیم و کشوری ترس به خود راه نمی‌دهد.

وی افزود: عملیات غرورآفرین اخیر هیمنه و ترس از قدرت پوشالی رژیم صهیونسیتی را در دیدگاه مردم جهان در هم شکست و خوشبختانه همه مردم ایران از انجام این عملیات دفاع کرده و به آن افتخار می‌کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست
  • دوران تهدید ملت ها به پایان رسیده است/روح تازه در رزمندگان مقاومت
  • دفاع مقدس یکی از درخشان ترین دوران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است
  • تجلیل از پیشکسوتان ارتش نوعی «جهاد تبیین» برای نسل امروز
  • شهید زاهدی از عناصر تأثیرگذار در دفاع مقدس و بعد از آن بود
  • انقلاب اسلامی قاعده جدیدی در جهان ایجاد کرده است
  • ایران در دفاع از اسلام و حق خود ذره‌ای کوتاه نمی‌آید
  • دیدار شهردار و مدیران شهرداری کرمانشاه با فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص)+گزارش تصویری