Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، عنایت الله رحیمی به مناسبت روز سوم خرداد و آزاد سازی خرمشهر بیانیه صادر کرد.

متن پیام بدین شرح است؛

بسم الله الرحمن الرحیم سوم خرداد، سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر، نمادی از نصرت الهی و نمودی از عزت، «مقاومت، ایثار و پیروزی» است.

شور و شوق آزادسازی خرمشهر پس از ۵۷۵ روز اسارت، کام جان ایرانیان را چنان شیرین کرد که ایران یکپارچه غرق در شادی و غرور شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ای کاش مرور آن صحنه‌های شور و شعف و دلاورمردی های رادمردان عرصه‌های دفاع و پیکار، برای بهره وری جوانان عزیز نسل امروز، قابل وصف بود.

خرمشهرِ زیبا، پاره‌ی تن وطن در تاریخ چهارم آبان ۱۳۵۹ به اشغال دشمن درآمد و از دامن مام وطن جدا شد و «خونین شهر» لقب گرفت.

انتظارِ پس گیری خونین شهر از ارتشِ تا بُنِ دندان مسلح عراق، به آرزویی دست نیافتنی بَدل شده بود امّا لطف الهی، ایمان قلبی و روحیه قوی رزمندگان و دلاورمردان ارتش، سپاه و بسیج و رهبری داهیانه ی امام خمینی (ره) به عنوان فرمانده کل قوا، خوشبختانه خونین شهر را به آغوش وطن بازآورد و «خونین شهر» دوباره «خرمشهر» شد و در سایه‌ی استقامت، وحدت، همدلی و انسجام تمام نیروها، وعده الهی «اِن تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم وَ یُثَبِّت اَقدامَکُم» تجلی یافت و زرین ترین برگ از دفتر افتخارات هشت سال دفاع مقدس، در برابر دیدگان جهانیان، به رنگ عشق و اراده، ترسیم گردید.

آزادسازی خرمشهر، دنیا را به حیرت واداشت چون هیچکس باور نمی‌کرد که نیروهای مسلح ما بتوانند خرمشهر را پس بگیرند.

امام خمینی (ره) بنیانگذار فقید نظام جمهوری اسلامی، آن حماسه را «فتح الفتوح» نامید و فرمودند: «فتح خرمشهر، یک مسئله عادی نبود بلکه مافوق طبیعت بود. خدا خرمشهر را آزاد کرد.»

مقام معظم رهبری نیز فرمودند: «در فتح خرمشهر، نیروهای مسلح، با هماهنگی شگفت آور، پیچیده‌ترین تاکتیک‌ها را عمل کردند و روز فتح خرمشهر برای همه ما و برای تاریخ ما و آینده ما یک نمونه‌ی درس آموز و عبرت آموز است.»

نام خرمشهر و یاد آن دلاورمردی ها و طعم شیرینی آن پیروزی بزرگ، پس از گذشت ۳۸ سال، هنوز گُل لبخند بر لب و اشک شوق بر دیدگان می نشانَد و یاد شهیدان به خداپیوسته ی عملیات آزادسازی خرمشهر را در باغ خاطرات مان زنده می‌کند.

اینجانب ضمن تکریم به پیشگاه شهدای عزیزِ آزادسازی خرمشهر و ادای احترام به تمام شهدای گرانقدر راه حق و فضیلت و گرامیداشت حماسه ماندگار سوم خرداد و تبریک این روز بزرگ و به یادماندنی، امیدوارم یادآوری این روزها و مناسبت‌های عزیز و ارزشمند، باعثِ درک هرچه بهترِ راز و رمز تحقق توفیقات بزرگ و بازآفرینی جلوه‌هایی از ایمان، اخلاص و استقامت در راه اهدف و آرمان‌های بلند الهی و انسانی گردد.

کد خبر 4932550

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری فارس شیراز سوم خرداد فتح خرمشهر ویروس کرونا شیراز بوشهر روز قدس شهرکرد گرگان شب قدر قزوین شیوع کرونا روز جهانی قدس روابط عمومی بیرجند راهپیمایی روز قدس مشهد آزادسازی خرمشهر خونین شهر سوم خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۶۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باران عید امسال، پاداش نیکوکاری مردم در سیل ۹۸ بود

ایسنا/فارس مدیر کل بحران استانداری فارس، نزول باران رحمت الهی در عید امسال را پاداش مردم نیکوکار شیراز دانست.

غلامرضا غلامی امروز، ۷ اسفند در مراسم پویش بنی‌آدم که به مناسبت تقدیر از مردم شیراز در حادثه سیل سال ۹۸ گفت: خدا را شاکریم بابت رحمت الهی که سدها پر آب شد، رودها جاری شد و خسارت جانی و مالی در بر نداشت.

وی در خصوص پویش بنی آدم نیز گفت: این پویش بسیار خوب که امیدواریم استمرار داشته باشد و به دست فراموشی سپرده نشود، مهمان‌نوازی مردم شیراز را پررنگ‌تر کرد. عشق به همنوع عشق به وطن و انسانیت تنها واژه‌ای است که می توانست این کار مردم شیراز را رقم بزند.

غلامی ضمن تقدیر و تشکر از مجموعه هتل‌داران که درب‌های هتل‌ها را در سیل برای مردم باز کردند، افزود: امروز در همه استان فارس بارش رحمت الهی نازل شد که در یک روستا مردم خودجوش چندین خانواده عشایری را بدون هیچ چشمداشتی پناه دادند و این ویژگی خوب فارسی‌ها است.

مدیر کل بحران استانداری فارس در پایان از همه افرادی که در این گردهمایی و پویش نقش داشتند قدردانی کرد و افزود: این یاد و نام نیک باید گرامی داشته و فراموش نشود. پاداش کار نیک مردم شیراز همین بارش رحمت الهی در پنج فروردین بود که بدون حادثه به مردم شیراز هدیه شد و باعث پرآب شدن رودها و سدها شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هدایت الهی نیازمند آماده‌سازی نفس است
  • استاندار:مشارکت مردم در فعال سازی منطقه آزاد سیستان
  • باید مردم را در فعال‌سازی منطقه آزاد سیستان مشارکت دهیم
  • درخواست فرمانده حماس از جهان اسلام برای شرکت در آزادسازی مسجدالاقصی
  • پیام تسلیت استاندار ایلام در پی درگذشت مادر ۲ شهید والامقام
  • پیام مدیر کل ارشاد خوزستان به مناسبت روز جهانی تئاتر
  • باران عید امسال، پاداش نیکوکاری مردم در سیل ۹۸ بود
  • پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی به مناسبت روز جهانی تئاتر
  • پیام تبریک مدیرعامل بنیاد رودکی به مناسبت روز هنرهای نمایشی
  • پیام تبریک مدیرعامل بنیاد رودکی به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی