Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی عظیمی فر صبح شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: معظم اله همیشه حمایت خود را از نخبگان، دانش پژوهان علمی کشور اعلام داشته‌اند.

مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان جنوبی بابیان اینکه استعداد ویژه‌ای در بخش علمی و صنعتی در خراسان جنوبی وجود دارد، گفت: بسیج علمی، پژوهشی و فناوری با تمام ظرفیت مادی و معنوی خود به دنبال تحقق عملی در استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور بیان داشت: در همین راستا بسیج علمی پژوهشی و فناوری استان اقدامات خوبی با همکاری شرکت‌های دانش بنیان مستقر در سازمان بسیج علمی استان انجام داده است.

عظیمی فر ادامه داد: در همین راستا دستگاه ایستاده و دیواری ضد عفونی کننده طراحی و ساخته شد.

وی با اشاره به قابلیت‌های این دستگاه گفت: این دستگاه به صورت ایستاده و دیواری بدون اتصال دست و یا پا به دستگاه با دارا بودن حسگر چشمی قادر است مایع ضد عفونی کننده را به دست‌ها، موبایل، کلید و … اسپری کند.

مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان جنوبی با اشاره به ویژگی‌های دستگاه ایستاده و دیواری ضد عفونی کننده بیان داشت: این دستگاه بدون تماس به صورت اتومات مواد را بر روی دست می‌پاشد.

وی داشتن سنسور و حسگر دقیق و دارای نور پس زمینه LED و قابل نصب در مکان‌های تاریک را از ویژگی‌های این دستگاه دانست و ادامه داد: حجم مخزن آن چهار لیتر است و می‌توان با مخازن بیشتر نیز ساخته شود.

عظیمی فر با اشاره به اینکه این دستگاه امکان تولید در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف به صورت ایستاده و دیواری را دارد، افزود: این دستگاه باقابلیت میزان کم مصرف مایع ضد عفونی کننده را دارد.

ساخت گیت ضدعفونی کننده با استفاده از سنسور تشخیص

مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان با اشاره به ساخت گیت ضدعفونی کننده نیز گفت: این دستگاه با استفاده از یک سنسور تشخیص مانع، حضور فرد را تشخیص داده و بلافاصله شروع به پاشیدن مواد ضدعفونی کننده می‌کند.

وی ادامه داد: کافی است افراد با عبور از دستگاه به مدت ۵ ثانیه توقف و یک چرخش ۳۶۰ درجه به دور خود داشته باشند تا تمام بدن آنها از ذرات مواد ضدعفونی کننده پوشیده و ضمن خیس نشدن البسه افراد کاملاً ضدعفونی شوند.

عظیمی فر مهمترین ویژگی گیت ضدعفونی کننده را بدون تماس وپاشش اتومات مواد ضدعفونی کننده بر روی البسه دانست و ادامه داد: داشتن سنسور حساس ودقین، دارای نور پس زمینه LED و قابل نصب در مکان‌های تاریک، دارا بودن حجم مخزن ۱۰۰ لیتر و قابل استفاده بودن در مکان‌های شلوغ و پرتردد از دیگر ویژگی‌های این گیت است.

وی ادامه داد: گیت ضدعفونی کننده و دستگاه ایستاده و دیواری ضد عفونی کننده با همکاری بسیج علمی پژوهشی و فناوری استان و شرکت دانش بنیان طراحی و ساخته شده است.

مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت کارگروه‌های گوناگون در عرصه‌ای مختلف که در ذیل مشکلات، مسائل مهم استان از جمله آب، صنعت، انرژی‌های نو، خشکسالی و… می‌کند، گفت: این کارگروه‌ها ذیل خانه نخبگان بسیج علمی پژوهشی با حضور اساتید و متخصصین بسیجی فعالیت در عرصه‌های مختلف می‌کند.

عظیمی بیان کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور داروی ضد این ویروس از سوی یکی از مراجعه کنندگان به بسیج علمی ارائه شده و در کارگروه بهداشت و سلامت برای تست در حال بررسی است.

وی ادامه داد: نتایج بدست آمده توسط بسیج علمی پژوهشی و فناوری استان در خصوص تست و بررسی‌های آن از این دارو ارائه خواهد شد.

کد خبر 4932558

منبع: مهر

کلیدواژه: سپاه انصار الرضا ع خراسان جنوبی بیرجند ضدعفونی ویروس کرونا شیراز بوشهر روز قدس شهرکرد گرگان شب قدر قزوین شیوع کرونا روز جهانی قدس روابط عمومی بیرجند راهپیمایی روز قدس مشهد پژوهشی و فناوری استان گیت ضدعفونی کننده بسیج علمی پژوهشی مسئول بسیج علمی ضد عفونی کننده خراسان جنوبی عظیمی فر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۶۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولویت‌های پژوهشی سال ۱۴۰۳ سازمان سینمایی منتشر شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، معاونت توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی فراخوان پژوهشی سال ۱۴۰۳ را منتشر کرد.

متن این فراخوان به این شرح است:

معاونت توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی، با هدف ارتقای سینمای ایران از طریق مساله‌یابی دقیق و شناخت چالش‌های اصلی آن، محور‌های پژوهشی سازمان سینمایی را (که با نظرخواهی از سینماگران، پژوهشکده‌ها پژوهشگران، استادان دانشگاه، بخش‌های مختلف سازمان سینمایی، اصناف و انجمن‌های سینمایی گردآوری شده است) با رویکرد میان‌رشته‌ای و کاربردی، پس از پالایش توسط شورای پژوهشی معاونت، به شرح زیر اعلام می‌نماید:

محور‌های پژوهشی:

۱- سینمای ایران، گفتمان و آرمان‌های انقلاب اسلامی

۲- سینمای دفاع مقدس و مقاومت

۳- جهش تولید در سینمای ایران و چالش‌های پیش رو

۴- کارکرد‌های سینما در روایت پیشرفت ایران اسلامی و امید افزایی

۵- طراحی الگوی بهره‌گیری از ظرفیت زیست بوم علم و فناوری در توسعه زیرساخت‌های سینما درایران

۶- ظرفیت‌های سینما در کار آفرینی و اشتغال

۷- ظرفیت‌های روایی سینمای ایران درخارج از تهران (مستند، انیمیشن و داستانی)

۸-سینما، فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی (ظرفیت‌های هوش مصنوعی برای آینده سینمای ایران)

۹- موانع و راهکار‌های تقویت فیلمنامه در سینمای ایران

۱۰- ظرفیت‌های ادبیات فارسی، فرهنگ عامه و موسیقی محلی در تولید آثار انیمیشن، مستند و داستانی

۱۱- خلاء‌ها و چالش‌های حقوقی سینمای ایران (حقوق مخاطب، مالکیت معنوی، نظام قرارداد‌ها و ...)

سازمان امور سینمایی و سمعی بصری، از کلیه مراکز علمی و پژوهشی، اساتید و پژوهشگران برای همکاری دعوت به عمل می‌آورد.

علاوه بر حمایت از طرح‌های پژوهشی در محور‌های ده‌گانه یاد شده، چنانچه پایان نامه‌هایی به موضوعات مذکور بپردازند و یا به صورت خلاقانه به یکی از نیاز‌های کاربردی سینمای ایران پاسخ دهند، درمقطع کارشناسی ارشد تا سقف ۱۰۰ میلیون ریال و درمقطع دکتری تا سقف ۱۵۰ میلیون ریال، مورد حمایت قرارخواهند گرفت.

پژوهشگران محترم قبل از ارائه طرح‌نامه پژوهشی (پروپوزال)، ارائه فرم درخواست طرح اولیه پژوهشی (RFP) و قطعی کردن عنوان پژوهش، ضروری است برای دریافت فرم مربوطه به آدرس سایت اینترنتی زیر مراجعه نمایید.

apf.farhang.gov.ir/fa/deputy/appliedresearch

• مهلت ارسال آثار: ۱۴۰۳/۰۳/۳۰
درخواست‌ها و طرح‌نامه‌های پژوهشی می‌بایستی به ایمیل‌های معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی cinemares@chmail.ir ارسال شوند. بدیهی است این طرح‌ها، نزد سازمان امانت خواهند بود.

شماره تماس: ۳۸۵۱۲۲۳۴ - ۰۹۱۲۵۳۶۶۶۸۵

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئال رونمایی می‌کند: لبه فناوری برای چمن مخملی
  • بیش از ۲۵ هزار کارت معاینه فنی ویژه وسایل نقلیه سنگین صادر شد
  • صدور ۲۵۵۰۰ کارت معاینه فنی ویژه وسایل نقلیه سنگین در خراسان جنوبی
  • تلفیق صنعت و دانشگاه توسعه جامعه را رقم می زند
  • آزمون استخدامی آموزگاری با جدیدترین یافته‌های علمی و پژوهشی
  • کنفرانس ملی مهارت با ۲۰۰ اثر علمی و پژوهشی در اردیبشهت برگزار می‌شود
  • ۴ شرط پذیرش نهایی داوطلبان آزمون دکتری ۱۴۰۳
  • ضرورت رسیدگی سریع‌تر به سیل‌زدگان مناطق جنوبی کشور
  • اولویت‌های پژوهشی سال ۱۴۰۳ سازمان سینمایی منتشر شد
  • تشریح مصوبات کمیته علمی و پژوهشی کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس