Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@08:31:08 GMT

حمایت ۶ میلیارد تومانی از موسسات قرآنی کشور

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۴۶۸۳۱

حمایت ۶ میلیارد تومانی از موسسات قرآنی کشور

جهان آرا گفت: ۶ میلیارد تومان بودجه برای حمایت از فعالیت موسسات وابسته به اداره ارشاد و تبلیغات اسلامی سراسر کشور اختصاص یافته است.

«قاسم جهان آرا»، در گفت‌و‌گو با خبرنگار شبستان در همدان، گفت: موضوع ادغام موسسات قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان ارشاد همچنان در مرحله گمانه‌زنی و بررسی است.

مسئول هیئت بازرسی اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور افزود: با وجود برگزاری چندین جلسه در این حوزه، مسئله ادغام در سطح ملی همچنان در مرحله گفت‌وگو است و به تصویب نرسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: قرار است به زودی مجمع عمومی مشترک اتحادیه مدغم با حضور ۶۰۰ موسسه قرآنی از سوی دو مجموعه تبلیغات اسلامی و ارشاد با تفکیک هر مجموعه ۳۰۰ موسسه، از سراسر کشور در تهران تشکیل می شود.

مدیر مجمع اساتید، حافظان و قاریان استان همدان ادامه داد: طبق آخرین مصوبه اتحادیه قرآن و عترت ارشاد در سنوات گذشته، استقلال فعالیت موسسات مد نظر بود که ما به دنبال ادغام موسسات این دو مجموعه هستیم.

جهان آرا گفت: در این بین قبل از برگزاری مجمع عمومی موسسات قرآنی این دو مجموعه موظف هستند صورت‌های مالی خود را تا اواخر تیر ماه به سازمان دارایی تحویل دهند.

جهان آرا ادامه داد: این اقدام در راستای شفاف‌سازی فعالیت موسسات قرآنی این دو مجموعه در عملکرد و بودجه‌های یک ساله آنها و در نهایت تصویب و یا عدم تصویب ادغام موسسات این دو سازمان در سطح ملی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۷۵ موسسه فعال قرآنی وابسته به اداره ارشاد اسلامی استان همدان به ثبت رسیده است، گفت: ۶ میلیارد تومان بودجه برای حمایت از فعالیت موسسات وابسته به اداره ارشاد و تبلیغات اسلامی سراسر کشور اختصاص یافته است.

جهان آرا گفت: برای حمایت از فعالیت‌های قرآنی موسسات در شرایط کرونا، نیمی از اعتبار اختصاص یافته به فعالیت‌های قرآنی سال ۹۸، یعنی ۶ میلیارد تومان، در آینده نزدیک به موسسات قرآنی اختصاص خواهد یافت که در این بین موسسات قرآنی استان همدان اعم از ارشاد و تبلیغات نیز از این اعتبارات بی‌بهره نخواهد ماند.

پایان پیام/580

منبع: شبستان

کلیدواژه: ادغام موسسات قرآنی تبلیغات اسلامی فعالیت موسسات موسسات قرآنی دو مجموعه ۶ میلیارد جهان آرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۶۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرمانشاه صاحب شهرک فناوری می‌شود

مسلم حدیدی رییس سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه در جلسه مشاوران پارک علم و فناوری کرمانشاه با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته در این مجموعه، افزود: روند ارتقاء فناوری در پارک باید پرقدرت‌تر از گذشته ادامه یابد و همه بخش‌های سازمان در حد توان باید در این زمینه کنار هم و هماهنگ با هم فعالیت کنند.

وی از برنامه‌ریزی برای توسعه روابط بین الملل پارک علم و فناوری کرمانشاه خبر داد و گفت: این روابط به توسعه فعالیت‌های پارک منجر خواهد شد و قطعا منافع آن به استان برمی گردد و قطعا با توسعه این حوزه کرمانشاه می‌تواند به جایگاه اصلی خود برگشته و مرکزیت خود را در غرب کشور بیش از پیش تثبیت کند.

رییس سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه از فناوری به عنوان یکی از حوزه‌های اولویت‌دار برای توسعه استان یاد کرد و گفت: با تلاش‌های صورت گرفته پارک علم و فناوری کرمانشاه در جمع ۱۰ پارک برتر کشور قرار گرفته است.

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه هم در این جلسه با اشاره به حمایت پارک از ۷۷۰ واحد دانش بنیان و فناور استان در سال‌های فعالیت این مجموعه، گفت: اکنون ۳۳۰ واحد فناور و دانش بنیان همچنان تحت حمایت‌های پارک قرار دارند و ۷۴ درصد این ۷۷۰ واحد دانش بنیان و فناور، خروج موفق داشته اند و این افتخار بزرگی برای مجموعه پارک محسوب می‌شود.

سیامک آزادی با اشاره به فعالیت ۹۳ شرکت دانش بنیان در استان کرمانشاه، افزود: از این تعداد ۵۵ شرکت تحت حمایت پارک قرار دارند و به صورت مستمر به تعداد این شرکت‌ها اضافه می‌شود و این در حالی است که بیش از ۱۰ پرونده در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حال بررسی است و هر هفته یک یا دو پرونده درخواست دانش بنیانی از سوی استان به این معاونت ارسال می‌شود.

وی ۶ حوزه اولویت‌دار فناوری استان را نرم افزار، ماشین آلات کشاورزی و صنعتی، برق و الکترونیک، صنایع شیمیایی، پزشکی و تجهیزات پزشکی و نهاده‌های کشاورزی اعلام کرد و گفت: عمده واحد‌های فناور و شرکت‌های دانش بنیان تحت حمایت پارک در این ۶ حوزه فعالیت دارند و بر همین اساس این حوزه‌ها در اولویت پارک جهت توسعه شبکه‌های فناوری قرار گرفته‌اند.

آزادی با اشاره به فعالیت بیش از ۲۷۰۰ نفر در شرکت‌های فناور و دانش بنیان تحت حمایت پارک گفت: سال ۱۴۰۱ رقم صادرات این شرکت‌ها حدود ۱۷.۲ میلیون دلار بود که پیش بینی می‌شود در سال ۱۴۰۲ با رشد ۲۰ درصدی همراه بوده باشد.

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه با اشاره به فعالیت چشمگیر این شرکت‌ها در تولید محصولات خاص فناورانه گفت: در حال حاضر ۲۰ محصول تولیدی شرکت‌های تحت حمایت پارک علم و فناوری کرمانشاه بصورت انحصاری در کشور تولید شده و شرکت‌های کرمانشاهی تنها تولید کننده آن در سطح کیفی بالا در کشور هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • کرمانشاه صاحب شهرک فناوری می‌شود
  • واکنش دبیر سابق ستاد امر به معروف به فعالیت مجدد گشت ارشاد در خیابان‌ها به سبک قدیم
  • طرح رتبه‌بندی و اعتبار سنجی موسسات آموزش عالی کشور تدوین می‌شود
  • طرح رتبه‌بندی و اعتبار سنجی موسسات آموزش عالی کشور تهیه می شود
  • واکنش تحلیلگر ایرانی ساکن لندن به فعالیت مجدد گشت ارشاد: به مسئولان التماس می کنم دست از این رفتارهای حیرت آور در خیابان ها با جوان های خودمان بردارید
  • هنرهای قرآنی می‌تواند موضوع گردشگری هنری باشد
  • بیانیه جمعی از جامعه قرآنی مشهد در حمایت از عملیات«وعده صادق»
  • افتتاح نمایشگاه هنر‌های قرآنی در فرهنگسرای نیاوران
  • بیانیه ۲۲۰ نفر از نمایندگان در حمایت از راهبرد‌ها و تولیدات قرآنی رسانه ملی
  • فرهنگسرای نیاوران میزبان نخستین نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی شد/«خوشنویسی» سردمدار هنرها