Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام فائزی گفت: با توجه به دستور اعلام شده و افزایش شیوع ویروس کرونا هیچ یک از مساجد و بقاع متبرکه خوزستان اجازه برپایی نماز عید سعید فطر را ندارند.

«حجت‌الاسلام فائز فائزی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: با توجه به دستور ستاد مبارزه با کرونا در استان و اعلام نماینده ولی فقیه در خوزستان هیچ یک از مساجد استان خوزستان نماز عید سعید فطر را برپا نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان ادامه داد: پیش از این اعلام شده بود که تنها مساجدی می‌توانند نماز عید فطر را برپا کنند که فضای باز در اختیار دارند اما اکنون با توجه به دستور اعلام شده و افزایش شیوع ویروس کرونا هیچ یک از مساجد و بقاع متبرکه خوزستان اجازه برپایی نماز عید را ندارند.

 

وی ابراز کرد: بقاع شاخص خوزستان در شهرهایی با وضعیت قرمز قرار دارند و با توجه به روند افزایشی شیوع ویروس کرونا امکان و شرایط برپایی نماز عید فطر حتی در حیاط بقاع متبرکه فراهم نیست و بقاع اجازه برپایی نماز عید را ندارند.

 

حجت‌الاسلام فائزی با بیان اینکه بقاع متبرکه استان خوزستان همچنان تعطیل خواهند بود اضافه کرد: در طول ماه مبارک رمضان اقدامات مختلفی همچون توزیع بسته‌های معیشتی، توزیع غذای گرم و توزیع مواد شوینده بهداشتی را انجام دادند اما صحن‌ها و شبستان بقاع همچنان تعطیل خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه خیرین مومن برای تکمیل بازسازی حرم علی بن مهزیار اهواز اقدام کنند اذعان داشت: با توجه به وضعیت پیش آمده لازم است که مومنین و نیکوکاران برای تکمیل بازسازی این بقعه مبارک دست به‌کار شوند و کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را در اختیار حرم قرار دهند.

 

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان در پایان یاد آور شد: همه هزینه‌هایی که مومنین در اختیار متولیان امر قرار می‌دهند در سه بخش تعمیرات، قرآنی و فرهنگی هزینه می‌شود.

 

پایان پیام/690

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز عید سعید فطر امامزادگان و بقاع متبرکه خوزستان بقاع متبرکه عید فطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۶۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت و ساز مراکز آموزشی در خوزستان تسریع یابد

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر حسینی محراب بعد از ظهر امروز دوشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان خوزستان بیان کرد: با توجه به اینکه در آستانه هفته بزرگداشت مقام معلم هستیم در جلسه امروز موضوع‌های مربوط به انتخاب معلمان و مدارس نمونه در سطح خوزستان مطرح شد؛ این مناسبت فرصتی است که از زحمات معلمان و استادان استان قدردانی کنیم.

وی افزود: موضوع دیگری که مطرح شد در خصوص جهش تحصیلی در سطح مدارس خوزستان بود. در این زمینه با توجه به وضعیتی که در آموزش و پرورش داریم معلمان، مدیران، دانش‌آموزان و خانواده‌ها در مدت باقیمانده سال تحصیلی دست در دست هم دهند و تلاش کنند تا معدل امتحانات نهایی پایه دهم تا دوازدهم رشد داشته باشد چون معدل این مقطع در تعیین رتبه‌های کنکور سراسری تأثیرگذار است.

حسینی محراب ادامه داد: موضوع دیگری که در نشست امروز مطرح شد، نرم‌افزار شاد بود. با توجه به تکنولوژی‌های ارتباطی جدید چنین ابزارهایی می‌تواند در رفع اشکال دروس مختلف برای دانش‌آموزان و در نهایت در رقابت آزمون سراسری کمک شایانی داشته باشد.

وی اظهار کرد: در خصوص حوزه ساخت و ساز مراکز آموزشی در سطح خوزستان گزارشی توسط اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان ارائه شد که امیدوارکننده بود. امیدواریم سازمان برنامه و بودجه، دستگاه‌های متولی و خیران مدرسه‌ساز نیز این مسیر را تسهیل کنند.

استاندار خوزستان عنوان کرد: در خصوص کمبودهایی که در برخی مدارس استثنایی وجود دارد نیز مباحثی مطرح شد که برای رفع این موارد پیگیری لازم صورت می‌گیرد.

کد خبر 6085845

دیگر خبرها

  • دام شیادان سایبری تحت عنوان فروش سوالات کنکور
  • خبر‌هایی از بررسی فرهنگ وقف در همایش متولیان بقاع متبرکه در دامغان
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • سالانه ۵۰ موقوفه جدید به موقوفات استان سمنان اضافه می‌شود
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • ساخت و ساز مراکز آموزشی در خوزستان تسریع یابد
  • لغو مسابقه حساس لیگ یک به یک دلیل عجیب!
  • تاکید استاندار همدان بر بهبود وضعیت نمازخانه‌‌ مدارس
  • نماز را با جلسه اداری نمی‌شود پیش بُرد
  • به فرهنگ نماز جماعت در ادارات توجه شود