Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان به مناسبت هفته میراث فرهنگی از فعالیت‌های استاد «محمد شاهمرادی» از استادکاران پیشکسوت طرح کاشی های سنتی استان کرمان تجلیل به عمل آمد.

"فریدون فعالی" در مراسم تجلیل از استادکار پیشکسوت طرح کاشی های سنتی استان کرمان با اشاره به اینکه تلاش‌های استاد شاهمرادی در زمینه حفاظت و ترویج معماری سنتی قابل تقدیر است، افزود: استاد شاهمرادی که در هنر کاشی تراشی و کاشیکاری از هنرمندان قدیمی و باسابقه است، کاشی‌کاری بناهای تاریخی چون پیرجارسوز، کاروانسرا، ضرابخانه و سر درب آب انبار گنجعلیخان، مسجد جامع و امام خمینی(ره)، آستانه شاه نعمت الله ولی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. را در کارنامه کاری خود دارد.

وی ضمن اهدا لوح تقدیر به استاد شاهمرادی اظهار کرد: فعالیت های موثر و ارزشمند استاد در حرفه کاشی‌کاری و کاشی تراشی، بی شک آثار ارزنده و ثمرات درخشانی را در پی داشته و موجب غنای بیشتر و اعتلای فرهنگ والای معماری این مرز و بوم خواهد بود.

فعالی خاطرنشان کرد: استاد شاهمرادی متولد شهرستان کوهبنان است که از سال ۱۳۵۰ شروع به فعالیت‌ کاشیکاری در اماکن تاریخی کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: میراث فرهنگی کرمان استانی فرهنگی و هنری كاشيكاري استاد شاهمرادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۷۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور از فردا ۲۹ فروردین ماه

صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه  امروز سامانه  بارشی جدید وارد کشور شده است  گفت: این سامانه بارشی  جنوب کشور را درگیر میکند و در استان‌های فارس، بوشهر، هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، نیمه جنوبی اصفهان و یزد، شرق خوزستان، جزایر واقع در خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان درگیر این  بارش ها خواهند بود.

وی افزود: فردا علاوه بر این استان‌ها در خراسان‌جنوبی؛ رگبار‌های شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید و حتی در برخی نقاط بارش تگرگ را شاهد هستیم.

او گفت: روز پنجشنبه بارش‌ها در برخی نقاط استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان، خراسان‌جنوبی، هرمزگان ادامه دارد و به‌تدریج از کشور خارج می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی  سازمان هواشناسی با بیان اینکه امشب و فردا بارش‌ها در حد هشدار قرمز است، گفت: استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، بوشهر، بارش‌های سنگینی خواهند داشت و برای فردا این بارش‌ها برای استان‌های سیستان و بلوچستان هستند که احتمال آب گرفتگی معابر به‌صورت گسترده، سرریز سدها، انسداد راه‌ها و احتمال تخریب پل‌ها و اختلال جدی در سفر‌های بین شهری و داخل شهری را در پی دارد.

رفیعی  اظهار کرد: هم‌وطنان برای سفر و تردد باید تمهیدات لازم را در نظر داشته‌باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • ضرغامی: میراث ملموس و ناملموس از هم جدا نیستند
  • عیادت وزیر ورزش و جوانان از پیشکسوت داوری کشتی
  • تشدید فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور از فردا ۲۹ فروردین ماه
  • تکمیل مرحله نخست اسکلت چوبی ضریح جدید حرم حضرت معصومه (س)
  • همایش بین‌المللی راه ابریشم در استان کرمان برگزار می‌شود
  • مردم در حفاظت آثار تاریخی نقش مهمی دارند
  • وداع با پیکر زنده‌یاد پروفسور هاشم شرقی در شیراز
  • آب شیرین‌کن «کاشی کرتی جاسک» وارد مدار می‌شود
  • جلوگیری از فعالیت مرکز غیرقانونی طب سنتی در شهرضا
  • فعالیت سامانه بارشی از عصر امروز