Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-20@00:49:19 GMT

مهم ترین عامل موج جدید ویروس کرونا

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۴۷۱۵۳

مهم ترین عامل موج جدید ویروس کرونا

رویداد۲۴ حمید سوری گفت: قرنطینه معکوس، راهکار اساسی برای کنترل و ریشه کنی پاندمی است، به شکلی که با تدابیر شدیدتر ورود و خروج شهرهای پاک و سالم را محافظت کنیم تا ویروس ریشه کن شود.

وی با تاکید بر اینکه مصون نگه داشتن مناطق سفید از اهمیت ویژه ای برخوردار است، خاطرنشان کرد: زمانی که قسمت اعظمی آلوده شدند تمکین مردم نسبت به انجام قرنطینه کم خواهد شد و در ادامه ممکن است دولت‌ها نیز توان اقتصادی کافی مقابله با این معضل و درگیری را نداشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سوری با تاکید بر تمرکز «خودقرنطینگی»، افزود: باید گروه‌های آسیب پذیر و گروه‌هایی که هنوز مبتلا نشده‌اند را مشخص و از این گروه‌ها بیش از پیش مراقبت کنیم.

وی درباره جداسازی و یا فاصله گذاری هوشمند نیز توضیح داد: باید در این مدل موارد مثبت، افراد مشکوک به ابتلاء، مسیرهای رفت و آمد و تماس‌ها را رصد کنیم و در ادامه برای بیماریابی به سراغ این افراد برویم.

سوری، ضرورت شناسایی کانون آلوده و بررسی تعامالات اجتماعی را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید بررسی شود در سطح جامعه وضعیت کرونا به چه صورت است بنابراین تا ندانیم کانون‌های آلودگی کجا است و توزیع جغرافیایی آن از چه الگوی اپیدمیولوژی تبعیت می‌کند، عملاً نمی‌توانیم راهکار اساسی ارائه دهیم.

بیشتر بخوانید:نتیجه آزمایش واکسن ویروس کرونا روی انسان مشخص شد

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تصریح کرد: به طور کلی الگوهای مختلف و روش‌های متنوعی برای مقابه با پاندمی ها وجود دارد که با توجه به شرایط جامعه و توان دولت‌ها می‌توان اولویت‌ها را بررسی و اجرا کرد.

سوری با اشاره به اینکه عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عادی سازی کاذب شرایط، مهم‌ترین عامل موج جدید اپیدمی در تمامی کشوها است، گفت: متأسفانه مردم به عدد و رقم و آمار اشغال تخت‌ها توجهی ندارند و صرفاً معیار اندازه گیری را تجربیات و روزمرگی‌های خود در نظر می‌گیرند.

منبع: مهر لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ویروس کرونا ویروس کرونا در ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۷۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش بلینکن به حمله منتسب به رژیم صهیونیستی علیه ایران

به گزارش همشهری آنلاین، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در حاشیه نشست گروه ۷ درباره موضوعات مختلف از جمله مساله ایران، اسرائیل و جنگ غزه صحبت کرد.

بلینکن در صحبت های خود اقدام موشکی و پهپادی اخیر ایران در اراضی اشغالی را محکوم کرد.

وی در ادامه تاکید کرد که از ایران و اسرائیل می‌خواهیم که تنش را تشدید نکنند و به دنبال کاهش تنش ها باشند.

آنتونی بلینکن با اشاره به حمله شب گذشته منتسب به اسرائیل علیه ایران در عین حال تاکید کرد که آمریکا در هیچ اقدام تهاجمی علیه شرکت نکرده است.

بلینکن در عین حال تاکید کرد کرد که ما متعهد به حمایت از اسرائیل برای دفاع از خود هستیم و در صورت لزوم در دفاع از آن شرکت خواهیم کرد.

وزیر خارجه آمریکا همچنین بر تعهد واشنگتن و سایر شرکا بر پاسخگو کردن ایران در قبال آنچه که وی اقدامات بی ثبات کننده ایران خوانده، تاکید کرد.

بلینکن همچنین از قصد گروه ۷ برای اعمال تحریمهای بیشتر علیه ایران خبر داد و گفت که اعضای گروه ۷ آن را تایید کرده‌اند.

وی درباره شرایط غزه نیز مدعی شد که آمریکا خواهان حمایت بیشتر از تلاشهای بشردوستانه در نوار غزه است و تاکید کرد که باید کمکها را بهتر در نوار غزه توزیع کنیم.

علیرغم موانع تل آویو و کابینه نتانیاهو در مسیر آتش بس، بلینکن با متهم کردن حماس در این زمینه مدعی شد که حماس تنها طرفی است که ما را از آتش بس در نوار غزه باز می دارد.

وزیر خارجه آمریکا که کشورش قطعنامه عضویت کامل فلسطین در شورای امنیت سازمان ملل را وتو کرد در این باره نیز اظهار نظر و گفت، زمان مناسب برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین هنوز فرا نرسیده است!

وی در ادامه مدعی شد، ما خواهان آینده‌ای در منطقه هستیم که ادغام اسرائیل در آن را تضمین کند و مسئله فلسطین را هم حل کند.

کد خبر 845544 منبع: فارس برچسب‌ها ایران و اسرائیل آنتونى بلينكن ایران و آمریکا خبر ویژه

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: عامل اصلی ثبات در منطقه، برقراری آتش‌بس پایدار است
  • عامل اصلی ثبات در منطقه، برقراری آتش‌بس پایدار است
  • نمایش «واپسین نفس» به جشنواره سراسری تئاتر ایثار راه یافت
  • نگرانی آمریکا از حمله ویرانگر هکرهای چینی
  • بلینکن: در هیچ اقدام تهاجمی علیه ایران شرکت نکردیم
  • واکنش بلینکن به حمله منتسب به رژیم صهیونیستی علیه ایران
  • گروه ۷: با هرگونه عملیات نظامی اسرائیل در رفح مخالف هستیم
  • مقایسه شدت حمله اسرائیل با چهارشنبه سوری در کرج ! |‌ تصاویر
  • عامل تاخیر حمله اسرائیل به ایران چیست؟ پاسخ کارشناس صهیونیست
  • ایتالیا از اسرائیل خواست تا عملیات نظامی خود در غزه را متوقف کند