Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار مازندران با اشاره به شناسایی جاذبه‌های بکر استان برای تفرج گردشگران داخلی و خارجی، گفت: تاکنون ۱۶۰ مرکز توسعه بوم گردی در روستاهای مازندران شناسایی شد. ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱ استانها مازندران نظرات - اخبار استانها -

احمد حسین زادگان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ساری، با اشاره به پایان فعالیت چهار ساله نمایندگان مجلس دهم در استان، اظهار داشت: اقدامات خوبی با همکاری 12 نماینده مردم مازندران در مجلس در چهار سال اخیر صورت گرفته و امیدواریم با حضور نمایندگان جدید مردم در خانه ملت بتوانیم قطار توسعه استان را شتابان به جلو هدایت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به استیجاری بودن جایگاه‌ها و مسئولیت‌ها در جمهوری اسلامی ایران، افزود: مهم ترین شاخصه یک مدیر در نظام اسلامی باید این باشد که در دوران مدیریتش منشا خدمات خیر و خدمت بی منت باشد. همه مدیران سابق  در استان و کشور، کوهی از تجارب بودند و باید در قالب مشاوران اجرایی و کاربردی  در تصمیم‌گیری کلان توسعه ای استان از آان بهره گیری کرد.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه هدف مشترک همه مسئولان اجرایی، امنیتی، تقنینی و قضایی استان حول محور توسعه متوازن طراحی شده است، افزود: باید بتوانیم با حل موضوعات سلیقه ای، توسعه اقتصادی متوازن را در مازندران طراحی و تدوین کنیم.

وی با بیان اینکه مازندران استان گردشگری و مسیر تردد زائران امام هشتم شیعیان است و جاذبه‌های بکر گردشگری و دریای مازندران سبب شده تا همه ایام سال میزبان گردشگران باشد، گفت: این استان با ارائه خدمات ملی متاسفانه همچنان از اعتبارات استانی استفاده می‌کند که این اعتبارات تکافوی نیازهای استان برای توسعه و رفع عقب ماندگی نیست.

همدان| اجرای 3500 پروژه بوم گردی در کشور سبب بازگشت مردم به روستاها شدبوم گردی در دامنه «دنا» به روایت تصویر10 اقامتگاه بوم گردی در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی می‌شود

حسین زادگان با اشاره به اینکه اعتبارات دولتی تخصیصی سالانه کفاف تکمیل همه پروژه‌ها و خواسته‌های مردمی را در شهرها و روستاهای استان را نمی‌دهد، یادآور شد: باید با ترغیب سرمایه‌گذار بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در استان بتوانیم مازندران توسعه یافته و پیشرفته را در مازندران  اجرایی کنیم.

وی با بیان اینکه دریا یکی از محورهای توسعه استان در حوزه صنعت گردشگری و شیلاتی است، افزود: هنوز نتوانستیم از این ظرفیت برای توسعه سرمایه‌گذاری و جلب و جذب توریسم و گردشگر بهره‌مند شویم. استفاده از اتحادیه منطقه ای اوراسیا و تلاش برای اجرایی شدن منطقه آزاد مازندران امری ضروری بوده که باید با جدیت از سوی مسئولان و نمایندگان استان دنبال شود.

استاندار مازندران با اشاره به آزادسازی 85 درصد سواحل استان برای استفاده گردشگران، گفت: مجوز احداث 166 اسکله تفریحی در سواحل مازندران صادر و آماده سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی است.

حسین زادگان با بیان اینکه ایجاد منطقه آزاد مازندران دوازده سال در استان به طول انجامید، تصریح کرد: دفتر ویژه فعال‌سازی دیپلماسی اقتصادی به منظور پیشران اجرایی شدن منطقه آزاد مازندران فعال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ایجاد منطقه آزاد در مازندران باید سبب واگرایی و همگرایی توسعه ای در استان شود، گفت: باید بستر امن برای توسعه استان تقویت شود چرا که مازندران استان فاقد مشکل حاد امنیتی است.

استاندار مازندران از نهایی شدن مراحل تدوین کلیات برنامه جهش تولید مازندران خبر داد و گفت: در این راستا مقرر است 160 مرکز بوم گردی و گردشگری روستایی در مازندران طی سالجاری ایجاد شود.

انتهای پیام/ 681/ ت

R41358/P/S6,74/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استاندار مازندران بوم گردی منطقه آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۷۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ راهبرد اساسی در حوزه کشاورزی مازندران تعریف شد

به گزارش خبرنگار مهر، بابک مؤمنی ظهر سه شنبه در جلسه شورای معاونین اظهار کرد: کلیدواژه شعار سال در سال‌های اخیر، تولید است که بیشتر آن به جهاد کشاورزی مربوط می‌شود و رویکرد امسال آن با مشارکت مردم است.

وی ادامه داد: جهش تولید علاوه بر انجام تکالیف و مأموریت‌های متداول نیازمند کار دانش بنیان و استارتاپی است و همه برنامه‌های سازمان باید پیوست فرهنگی و مردمی داشته باشد.

مؤمنی با بیان اینکه در پروژه‌ها باید تعلق به مردم لحاظ شود و مردم پروژه‌ها را متعلق به خودشان بدانند، افزود: امسال ۵ راهبرد اساسی در سازمان خواهیم داشت که شامل توسعه پرورش دام سبک و سنگین و جهش در تولید گوشت قرمز، جهش در شناسنامه دار کردن واحدهای تولیدی و توسعه صادرات محصولات کشاورزی، جهش در تولید محصول سالم با نگاه ویژه به برنج، جهش در تولید محصولات گلخانه‌ای و کم آب به ویژه در شرق مازندران و جهش در اقتصاد دریا پایه با تکیه بر توسعه پرورش ماهی در قفس و ماهیان خاویاری است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران به اقدامات لازم برای دستیابی به این رویکردها اشاره کرد و گفت: برای اینکه به این اهداف دست پیدا کنیم لازم است علاوه بر توسعه سرمایه گذاری دستورالعمل‌ها بروزرسانی و اصلاح شود و تعاونی‌ها و اصناف کشاورزی توانمندسازی شده و بکارگیری شوند.

وی در ادامه افزود: توسعه زیرساخت‌های کشاورزی، توسعه پایانه‌های صادرات محصولات کشاورزی، بهره‌گیری از تجربه و دانش کشاورزان پیشرو و استفاده از داده‌ها و اطلاعات صحیح و دقیق از دیگر اقدامات لازم برای دستیابی به این اهداف است.

مؤمنی تصریح کرد: مردم در صورتی در امور مشارکت خواهند داشت که برای آنها خلق ثروت و رشد سرمایه‌های خرد و کلان را به همراه داشته باشد.

وی بر ایجاد شهرک شیلاتی و ماهی در قفس همراه با واگذاری زمین در استان مازندران، تهیه پیوست فرهنگی و رسانه‌ای در طرح‌ها و پروژه‌ها، زمان بندی برنامه‌های تحولی و ایجاد رضایت مردم همراه با تسهیل، تسریع و تکریم تاکید کرد.

کد خبر 6062853

دیگر خبرها

  • فروش ۲۰ میلیارد ریالی صنایع دستی از کارگاه‌گردی در مازندران
  • کارگاه‌گردی در مازندران ۲۰ میلیارد ریال صنایع دستی فروخت
  • دهیاران برای توسعه پایدار در روستاهای دشتستان تلاش کنند
  • افزایش ۲۵ درصدی جوجه‌ریزی در مازندران
  • تکمیل ظرفیت واحد‌های بوم‌گردی مازندران تا ۲۴ فروردین
  • بررسی مسائل و مشکلات روستای دریاس در بازدید مسئولان مهاباد
  • ۵ راهبرد اساسی در حوزه کشاورزی مازندران تعریف شد
  • شناسایی و توقف ۱۱ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در مرکز لرستان
  • شکوفایی اقتصاد روستاهای خدابنده با ایجاد خانه های بوم گردی
  • شناسایی ۴۰ واحد صنفی متخلف در مازندران