Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدجواد دهقانی گفت: برابر آمارها، میزان رشد متوسط روزانه مبتلایان به کووید۱۹ طی دهه دوم اردیبهشت در جهان از ۲.۶۵ درصد در دهه دوم اردیبهشت به ۱.۷۸ درصد در دهه سوم اردیبهشت کاهش یافته، اما در ایران میزان رشد متوسط روزانه در همین بازه زمانی از ۱.۴ درصد به ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴۸ درصد افزایش یافته است.

او افزود: متوسط نرخ رشد روزانه بیماری در کشور در دهه دوم فروردین ماه ۵.۳۷ درصد بود که در دهه سوم همین ماه به ۲.۴۵ و دردهه اول اردیبهشت به حداقل میزان خود در طول ۳ ماه گذشته یعنی ۱.۳۲درصد کاهش یافته بود. متاسفانه این میزان متوسط رشد روزانه در دهه دوم اردیبهشت به ۱.۴ افزایش و در دهه سوم مجددا به ۱.۴۸ درصد افزایش یافت و این در حالی است که روند رشد متوسط روزانه سایر کشور‌ها در همین بازه زمانی کاهشی بوده است.

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) تاکید کرده است که با توجه به اینکه روند رشد متوسط روزانه دنیا و نیز سایر کشور‌ها در طول یک ماه گذشته به طور مستمر کاهشی بوده است ادامه این روند برای کشور نگران کننده است.

او ادامه داد: پایگاه استنادی علوم جهان اسلام برای تسریع فرایند اطلاع رسانی در زمینه یافته‌های جدید علمی در مورد ویروس کووید-۱۹ و کمک به پژوهشگران، سیاست‌گذاران حوزه سلامت و عموم مردم و نیز پاسخ دهی مطلوب به همه گیری جهانی، سامانه نماگرکووید-۱۹ (ISC COVID-۱۹ Visualizer) را از ابتدای بروز بیماری راه‌اندازی کرده است. اطلاعات این پایگاه شامل جدیدترین مقالات علمی تمام متن منتشرشده و پیش چاپ و نیز آمار مربوط به وضعیت انتشار بیماری بر اساس نقشه جهانی از وضعیت همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ بوده و با جستجو در آن تازه‌ترین آمار مبتلایان، مرگ و میر، درمان‌شدگان و همچنین نسبت‌های ابتلا به جمعیت به تفکیک هر کشور و مقایسه بر اساس نمودار زمانی-مکانی قابل مشاهده است.

دهقانی بیان کرد: این سامانه به درخواست سازمان همکاری‌های اقتصادی کشور‌های عضو دی هشت (D ۸) برای بهره برداری کشور‌های عضو، در ماه گذشته با حضور نمایندگان کشور‌های عضو این سازمان به دعوت مرکز بهداشت و حمایت اجتماعی سازمان D ۸ (D ۸-HSP) و نیز مرکز بهداشت جهانی (Chatham House) لندن به صورت ویدیو کنفرانس رونمایی و در وبگاه آن سازمان به آدرس (http://developing ۸.org/) قرار گرفت.

سرپرست ISC گفت: در حال حاضر حدود ۱۸۰۰۹ مدرک از آخرین یافته‌های علمی در خصوص ویروس کووید-۱۹ در قالب مقاله تمام متن چاپ شده و پیش چاپ در این سامانه در دسترس محققان و پژوهشگران قرار دارد و البته این اطلاعات به طور روزانه به روز رسانی می‌شود. از این تعداد پژوهش، کشور‌های آمریکا، چین و انگلیس به ترتیب با ۲۸۱۲، ۲۴۰۶و ۱۲۲۴ مقاله بیشترین مشارکت علمی را در مقایسه با سایر کشور‌های دنیا در این حوزه داشته‌اند. سایر کشور‌ها از جمله ایتالیا (۱۱۷۹ مدرک)، فرانسه (۴۴۷ مدرک)، کانادا (۴۳۹ مدرک)، هند (۴۱۷ مدرک)، آلمان (۴۱۲ مدرک) و استرالیا (۳۳۵ مدرک) به ترتیب در جایگاه‌های چهارم تا نهم قرار دارند. کشور ایران با ۲۸۳ مقاله جایگاه دهم دنیا را در پژوهش و تحقیق و یافته‌های جدید در خصوص ویروس کووید-۱۹ دارد.

دهقانی یادآور شد: در این سامانه همچنین مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های صادر شده توسط سازمان‌های معتبر دنیا از جمله سازمان بهداشت جهانی (WHO) در حوزه بهداشت، سلامت و مقابله با شیوع بیماری کووید –۱۹ قرار دارد که می‌تواند مورد استفاده عموم قرار گیرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پایگاه استنادی ویروس کرونا کرونا ویروس تحقیقات پژوهشگران رشد متوسط روزانه سایر کشور ها کووید ۱۹ دهه دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۷۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۳۵ درصدی حوادث ترافیکی در گناباد و بجستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، مسئول اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: ۴۹ حادثه ترافیکی از ۲۹ اسفند ماه ۱۴۰۲ تا ششم فروردین ماه سال جاری در شهرستان‌های گناباد و بجستان به وقوع پیوست که در مقایسه با میزان مشابه سال قبل کاهش قابل توجهی داشته است.

محمدحسین اسماعیل‌زاده افزود: ۴۸۰ ماموریت توسط اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی گناباد در این مدت انجام شد که تعداد ماموریت‌ها نسبت به آمار مشابه، ۱۹ درصد کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: از آغاز طرح سلامت نوروزی کلیه پایگاه‌های اورژانس دانشگاه در حالت آماده باش و سه ایستگاه سلامت نیز در محور‌های مواصلاتی به شهرستان‌های گناباد و بجستان در حال خدمت رسانی به مردم هستند.

اسماعیل زاده گفت: تصادف‌ات جاده‌ای و مناطق روستایی، ۴۳ درصد مجموع ماموریت‌های اورژانس گناباد و بجستان واقع در جنوب استان خراسان رضوی را در سال ۱۴۰۲ شامل شده است.

وی افزود: از مجموع ۱۶ هزار و ۸۱۶ ماموریت اورژانس در شهرستان‌های تابعه (گناباد و بجستان) هفت هزار و ۳۲۲ ماموریت مربوط به خدمات رسانی در تصادف‌های جاده‌ای و محور‌های روستایی بود.

شهرستان‌های گناباد و بجستان با ۱۶ پایگاه اورژانس و یک پایگاه اورژانس هوایی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی گناباد قرار دارند و به ترتیب در فاصله ۲۸۷ و ۲۷۸ کیلومتری جنب و جنوب غربی مشهد واقع هستند.

دیگر خبرها

  • به‌روزرسانی اعتبار دانشگاه‌های ۱۴۷ کشور جهان
  • سوال هفدهم پویش« زندگی با آیه ها»
  • آمار سازمان ملل از گرسنگان در جهان
  • بانک قرمز، مورد نظر هواداران آبی - گزارش
  • چگونه از کدال استفاده کنیم؟ | راهنمای کاربردی سامانه کدال
  • سبزترین بازی‌های المپیک جهان کدامند؟
  • اعتبار دانشگاه‌های ۱۴۷ کشور جهان بروزرسانی شد
  • مسابقه روز شانزدهم ماه مبارک رمضان
  • کمک هزینه ۱۰۰میلیون یورویی به دانشگاه‌ها تعلق گرفت
  • کاهش ۳۵ درصدی حوادث ترافیکی در گناباد و بجستان