Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-25@05:32:30 GMT

روش های پرداخت فطره در تهران اعلام شد

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۴۷۳۴۲

به گزارش فارس، سید ابوالفضل پرپنچی با تشریح روش های پرداخت فطریه در استان، بیان کرد: مردم نیکوکار می توانند با استفاده از روش های الکترونیکی ازجمله شماره گیری تلفن ثابت 7355-021 درج عدد 15، شماره گیری کد دستوری #5*021*8877* زکات فطره خود را پرداخت کنند.

وی ادامه داد: علاوه بر استقرار پایگاه در میادین اصلی شهرها و معرفی روش های الکترونیکی ، 100 هزار پاکت نیز از طریق ادارات کمیته امداد بین مردم توزیع شده تا فطریه خود را داخل این پاکت ها بگذارند و به این ادارات تحویل دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل کمیته امداد استان تهران خاطر نشان کرد: امسال و با توجه به شیوع بیماری کرونا پایگاه های فیزیکی در محل های برگزاری نماز عید فطر با استفاده از دستگاه های کارت خوان فطریه مردم نیکوکار استان را دریافت می کنند.

پرپنچی به پایگاه‌های دریافت فطریه اشاره و بیان کرد: دفاتر کمیته امداد، مراکز نیکوکاری، خیریه‌های مجاز، آسایشگاه کهریزک، میادین اصلی شهرها از پایگاه‌های دریافت فطریه در استان تهران هستند.

وی با تاکید بر این که فطریه های جمع آوری شده در کمترین زمان به حساب سرپرست خانوارهای تحت حمایت واریز می شود، یادآورشد: مردم نیکوکار استان تهران در سال گذشته بیش از ۷.۵ میلیارد تومان زکات فطره پرداخت کردند.

لازم به ذکر است بر اساس اعلام دفتر مقام معظم رهبری مبلغ زکات فطره برای سال ۱۳۹۹ شمسی مطابق با سال ۱۴۴۱ قمری، بر مبنای قیمت گندم، ۱۰ هزار تومان است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۷۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شفافیت در هزینه‌کردها مردم را به پرداخت مالیات ترغیب می‌کند

استاندار تهران با اشاره به اینکه مالیات، رشد حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی را رقم می‌زند، گفت: شفافیت در هزینه کردها مردم را به پرداخت مالیات ترغیب می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علیرضا فخاری در نشست با مدیران مالیاتی استان تهران با اشاره به اهمیت جایگاه مالیات در جامعه، آن را یکی از ارکان اجرای عدالت مالی در کشور دانست و اظهار کرد: در گذشته از مالیات به عنوان یک عنصر نامطلوب یاد می‌شد، در حالی که مالیات حامی اجرای عدالت اقتصادی در جامعه است.

وی افزود: مالیات یکی از عوامل تولید عدالت در اقتصاد عام است و کمک می‌کند سطوح عدالت در درآمد هزینه‌ها بین اقشار مختلف جامعه تراز شود.

استاندار تهران با اشاره به اینکه مالیات رشد حوزه‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی را رقم می‌زند، خاطرنشان کرد: باید برای تبیین جایگاه واقعی مالیات در جامعه و تغییر ذهنیت‌ها در این حوزه تلاش مضاعف صورت بگیرد، چرا که اگر شخصی ببیند از مالیاتی که پرداخت می‌کند در حوزه‌های اجتماعی، درمانی و فرهنگی استفاده می‌شود و مسیر مالیاتی و هزینه کردها شفاف است، به پرداخت مالیات ترغیب می‌شود.

فخاری در ادامه بر ضرورت تشکیل فضای حکمرانی مالی به منظور پیشرفت اقتصادی کشور، تاکید کرد.

وی تبیین آثار پرداخت نشدن مالیات در جامعه و ضرورت سهیم شدن مردم در مشارکت‌های اجتماعی را بسیار مهم دانست و گفت: بخشی از مشارکت‌ها در راستای شفاف سازی ایجاد و به سیستم مالی کشور کمک می‌کند.

منبع: فارس

کد خبر 746925

دیگر خبرها

  • پرداخت 20 میلیارد تومانی زکات فطره در هرمزگان
  • هرمزگانی‌ها بیش از ۲۰ میلیارد تومان زکات فطریه پرداخت کردند
  • افزایش ۱۴ درصدی پرداخت زکات فطره در هرمزگان
  • پرداخت ۲۰ میلیارد زکات فطریه از سوی هرمزگانی‌ها
  • پرداخت زکات فطریه در استان بوشهر ۱۲ درصد افزایش یافت
  • برگزاری همایش تکریم و ترویج زکات در هویزه +فیلم
  • محمدخانی: هیچ هزینه‌ای برای عملیات‌های امداد و نجات دریافت نمی‌شود
  • ۷۵۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان ایلام پرداخت شد
  • شفافیت در هزینه‌کردها مردم را به پرداخت مالیات ترغیب می‌کند
  • پرداخت ۲۸۱ میلیارد تومان تسهیلات و کمک بلاعوض رئیس جمهور به مردم خراسان جنوبی