Web Analytics Made Easy - Statcounter

جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر تمامی مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه روند پذیرش بیماران غیر کرونایی را از سر گرفته اند.

به گزارش قدس آنلاین، شاپور بدیعی جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر تمامی مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه، بیماران غیر کرونایی را پذیرش می‌کنند و در بیمارستان ۶۱۰ تختخوابی امام رضا (ع) نیز پس از ضد عفونی نمودن بخش ها، روند بستری بیماران از سرگرفته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: با توسعه و تامین زیر ساخت‌های لازم در بخش‌های داخلی و عفونی بیمارستان امام رضا (ع)، از این پس ارائه خدمات به بیماران کرونایی در این بخش‌ها صورت می‌گیرد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در صورت روند کاهش بستری بیماران کرونایی، بیمارستان شریعتی نیز به صورت گام به گام از حالت اختصاصی بیماران کرونا خارج می‌شود، ادامه داد: تمامی این مراکز در حالت آماده باش قرار دارند تا در صورت افزایش پیک بیماران کرونایی بتوان به شکل مناسبی به بیماران خدمات رسانی نمود.
بدیعی بیان کرد: برنامه ریزی شده است اگر در ماه‌های آینده به طور مجدد شیوع این بیماری گسترش یافت، به طور مجدد برنامه ریزی برای اجرای نظام ارجاع و اختصاص مراکز درمانی خاص برای این بیماران در دستور کار قرار گیرد.
او تصریح کرد: همچنین نقاط ضعف در این حوزه به طور کامل احصاء شده است تا در صورت وقوع مجدد بحران بتوان به شکل بهتری خدمات را به بیماران ارائه داد.
جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حوزه مدیریت و کنترل بیماری کرونا یکی از دانشگاه‌های برتر کشور محسوب می‌شود، تاکید کرد: بدین ترتیب معاونت درمان وزارت بهداشت قول مساعد برای ایجاد ۲۰۰ تخت مراقبت‌های ویژه با تامین اعتبار و تمامی تجهیزات لازم را به این دانشگاه داده است.
بدیعی اظهار کرد: با توجه به شرایط خاص مشهد مقدس، پیش بینی می‌شد که میزان بستری و شیوع بیماری کرونا در این شهر بسیار بالا باشد که به لطف و عنایت حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) و حمایت‌های مسئولان دانشگاه و همکاری که میان بخش‌های مختلف ایجاد شد توانستیم به شکل مناسبی این بحران را مدیریت نماییم. منبع: باشگاه خبرنگاران انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراکز درمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۷۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق ۵۸۴ هزار دز واکسن فلج اطفال در خراسان رضوی

مدیر گروه پیشگیری و درمان بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نزدیک به ۵۸۴ هزار دز واکسن فلج اطفال خوراکی و تزریقی در راستای برنامه جهانی ریشه‌کنی فلج اطفال و حفظ دستاورد‌های آن به جمعیت ایرانی و غیر ایرانی زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی خورانده و تزریق شد.
زهرا نهبندانی : بیش از ۵۲۱ هزار دز واکسن فلج اطفال از این تعداد برای جمعیت ایرانی و مابقی برای جمعیت اتباع غیر ایرانی انجام شده است.

وی با بیان اینکه پارسال هیچ مورد مثبت بیماری فلج اطفال در خراسان رضوی ثبت و گزارش نشده است، ادامه داد: واکسیناسیون فلج اطفال برای کلیه نوزادان در بدو تولد، ۲ ماهگی، چهار ماهگی، ۶ ماهگی، ۱۸ ماهگی و ۶ سالگی انجام می‌شود.

مدیر گروه پیشگیری و درمان بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: واکسیناسیون فلج اطفال در مبادی ورودی مرزی زمینی و هوایی جهت اتباع خارجی کشور‌های دارای موارد مثبت فلج اطفال، اجرای برنامه تکمیلی ایمن‌سازی فلج اطفال در حاشیه شهر، مناطق پرخطر از نظر فلج اطفال و مراکزی که جمعیت‌های مهاجرین و اتباع سکونت دارند از جمله برنامه‌های این دانشگاه در راستای ریشه کنی فلج اطفال به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: همچنین از ابتدای امسال تاکنون ۱۵ هزار و ۱۶۳ دز واکسن فلج اطفال در خراسان رضوی ارائه شده است که از این تعداد ۱۳ هزار و ۴۷۹ دز برای جمعیت ایرانی و مابقی برای اتباع غیرایرانی خورانده و تزریق شده است.

شناسایی ۲ مورد مشکوک به فلج اطفال

نهبندانی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون ۲ مورد مشکوک به فلج اطفال در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد شناسایی شده که هنوز نتیجه قطعی آن اعلام نشده است.

وی با اشاره به اهمیت برنامه جهانی ریشه کنی فلج اطفال و حفظ دستاوردهای آن بیان کرد: واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال امسال‏ در ۲ نوبت شامل نوبت نخست از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه و نوبت دوم از ۳۰ اردیبهشت تا یکم خرداد ماه اجرا می‌شود.

مدیر گروه پیشگیری و درمان بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هرچند تلاش‌ها برای تحقق اهداف برنامه ریشه کنی فلج اطفال در ۲ کشور همسایه و بومی افغانستان و پاکستان همچنان تداوم دارد، اما افزایش تردد به داخل کشور به دنبال تحولات سیاسی کشورهای همسایه و همچنین پوشش پایین واکسیناسیون جاری و تکمیلی در برخی مناطق این ۲ کشور، نشان دهنده خطر بالای ورود ویروس به کشورمان است.

وی با بیان اینکه تداوم وضعیت عاری از فلج اطفال در سالهای اخیر نشان از تلاش کارکنان بهداشتی برای دستیابی به پوشش بالای واکسیناسیون و عملیات ایمن سازی تکمیلی سالیانه است، ادامه داد: بر اساس توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت، برای حفظ این دستاورد بزرگ و به حداقل رساندن خطر ورود و چرخش مجدد ویروس فلج اطفال، لازم است عملیات ایمن سازی تکمیلی سالانه انجام شود.

نهبندانی عنوان کرد: در این برنامه کلیه مهاجران خارجی که در اردوگاه‌ها و یا خارج از اردوگاه‌های خراسان رضوی اقامت دارند، کلیه خانوارهای ساکن در محل تجمع مهاجران خارجی، کلیه مناطق زیر پوشش تیم های سیار، کلیه کودکان زیر پنج سالی که احتمالاً همراه مادران خود در زندان‌ها اقامت دارند و همچنین کلیه نقاطی که پوشش نوبت سوم فلج اطفال آنها کمتر از ٩٥ درصد است، زیر پوشش واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال قرار می‌گیرند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۷ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های علوم پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

بر اساس اعلام اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی، مشهد بعد از تهران دارای بیشترین شمار مهاجران خارجی است و نزدیک به ۴۰۰ هزار تبعه خارجی دارای مدارک شناسایی و اقامت شامل کارت آمایش، گذرنامه، گذرنامه خانواری و برگه سرشماری هستند که مشخصات آنها در سامانه "سیام" وزارت کشور ثبت شده است و به عنوان اتباع قانونی در مشهد اقامت دارند.

همچنین حدود ۳۰۰ هزار تبعه خارجی فاقد مدرک هویتی در مشهد شناسایی شده اند که افراد دارای گذرنامه با تاریخ منقضی شده نیز در این میان هستند و به عنوان اتباع غیرمجاز تلقی می‌شوند که البته در ماه‌های قبل حدود ۱۰۰ هزار نفر از این تعداد به کشورشان بازگردانده شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • آیین افتتاح کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • گشایش کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • ثبت بیش از ۲۰ هزار حیوان گزیدگی در خراسان رضوی
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال
  • هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می‌شود
  • هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی
  • تزریق ۵۸۴ هزار دز واکسن فلج اطفال در خراسان رضوی