Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه فروش بنزین و گازوئیل ایران به ونزوئلا کاملاً بر طبق موازین بین‌‏الملل بوده است، گفت: آمریکا یکی از تاریخی‌‏ترین شکست‌های خود را نه در کنار مرزهای ایران بلکه در حیاط خلوت خود و در کنار گوش ایالات متحده متحمل خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز در پاسخ به این سئوال که علت نگرانی شدید آمریکا برای پایان تحریم تسلیحاتی ایران در مهرماه چیست؟ اظهار داشت: اظهارات پیاپی و مصاحبه‏‌ها و مقالات مسئولان، صاحب‌نظران آمریکایی و حامیان منطقه‏ای ایشان حکایت از یک نگرانی عمیق دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سطح راهبردی و کلان، پایان تحریم تسلیحاتی ایران در مهرماه کاملا برطبق معاهده برجام بوده و رفع این تحریم عملاً آمریکا را در تشدید فشارها و فشار حداکثری، خلع سلاح خواهد کرد و به انزوای آمریکا خواهد انجامید.

امام جمعه تبریز با اشاره به سطح دیگر، نگرانی آمریکا از ایران انقلابی گفت: آمریکا تصور می‌کند کشور ما بعد از پایان تحریم‌ها به خرید سلاح‌های راهبردی برای تکمیل بسته تسلیحاتی خود روی بیاورد و مهم‌تر این که به فناوری آن دست یابد.

حجت الاسلام و المسلمین آل‌هاشم اضافه کرد: همچنین آمریکایی‌ها فکر می‌کنند ایران با فروش سلاح‌های خود به کشورهای دیگر به ویژه کشورها و سرزمینهای مقاومت، انحصار چند دهه‏ای فروش سلاح را که در اختیار برخی قدرتها بوده، شکسته و اولین کشور مخالف استکبار و صهیونیسم است که در این عرصه وارد می‏شود.

فروش بنزین و گازوئیل ایران به ونزوئلا کاملاً بر طبق موازین بین‌‏الملل بوده است

امام جمعه تبریز دلیل اعزام نفتکش‌‏های ایران به ونزوئلا را اینگونه پاسخ داد: دو کشور ایران و ونزوئلا در حلقه‌‏های تنگ تحریم ظالمانه آمریکا هستند. طبعاً برای شکستن تحریم اقدام کرده و دچار انفعال و بی‏‌عملی نخواهند شد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم اضافه کرد: جمهوری اسلامی نشان داد که در عرصه فروش نفت؛ از خام فروشی که هدر دادن منابع ملی است، فاصله گرفته است و در صدد اجرای سیاست‏‌های اقتصاد مقاومتی است.

وی با تاکید بر اینکه فروش بنزین و گازوئیل کاملاً بر طبق موازین بین‌‏الملل بوده است، گفت: آمریکا و حتی سازمان ملل نمی‌‏تواند در این باره بهانه‌‏ای بیاورد چون نفتکش‌‏ها در روز روشن با پرچم رسمی و دستگاه هدایت کننده روشن در آبراه‏هایی بین‌‏المللی و آب‌‏های آزاد در حال حرکت است و اتهام قاچاق دیگر کاربردی ندارد، دوم اینکه آنچه مشمول تحریم است نفت نه بنزین و گازوئیل و فرآورده‌‏های نفتی.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه ایران این معامله را با حذف دلار انجام داده و ساز وکارهای نظارتی تحمیل شده نیز نمی‌‏توانند بر آن نظارت داشته باشند، گفت: در صورتی که آمریکا که اکنون چهار ناو جنگی خود را به منطقه آورده کشتی‌‏های ایران را توقیف کند قطعاً ایران پاسخ و واکنش مناسب خواهد داد. نمونه توقیف کشتی انگلیسی در پاسخ به توقیف کشتی نفتکش ایران به سمت سوریه و تجربه تلخ روباه پیر انگلیس در پیش روی ترامپ است.

امام جمعه تبریز گفت: اما اگر بدون هیچ گونه تعرضی در رفت و برگشت کشتی‌‏ها فقط نظاره‏‌گر باشد و صرفاً برای خالی نبودن عرصه آمده باشد. آمریکا یکی از تاریخی‌‏ترین شکست‌های خود را نه در کنار مرزهای ایران بلکه در حیاط خلوت خود و در کنار گوش ایالات متحده متحمل خواهد شد.

توافق دو طرف منازعه در افغانستان پیروزی ایران محسوب می‌شود

وی با اشاره به نتایج توافق دو طرف منازعه در افغانستان گفت: روز یکشنبه ۲۸اردیبهشت ماه، توافق بین این دو رقیب با شرکت سران احزاب و روسای قبائل مهم افغانستان برگزار گردید. طبق این توافق عبدالله، ریاست شورای عالی مصالحه را برعهده خواهد داشت و سهم پنجاه درصدی را در تعیین اعضای دولت از آن خود کرده است، علاوه بر این که استانداران ۳۴ ولایت این کشور بر اساس بیشترین رأیی که هریک از دو طرف آورده‌‏اند انتخاب خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان اضافه کرد: در این دوره، اگر چه عبدالله معاون اول نیست و به حسب ظاهر مقام پایین‌‏تری را دارد، اما ریاست شورای مصالحه به معنای ایفای نقش اصلی در هدایت مذاکره با طالبان است و همین جایگاه قدرت زیادی را به عبدالله خواهد داد.

امام جمعه تبریز اضافه کرد: ایران به عنوان همسایه قدرتمند افغانستان برای این توافق تلاش‌های زیادی کرد و به نتایج دلخواهش رسید. این توافق به نوعی پیروزی ایران نیز تلقی می‏‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه افغانستان هنوز روزهای سخت و دشواری را پیش رو دارد، گفت: باید دید احزاب و جریان‌های قدرتمند در این کشور برای آینده باثبات و مقتدرانه خود چه تصمیمی خواهند گرفت. آنچه مسلم است، در آینده افغانستان، آمریکا جایی نخواهد داشت.

انتهای پیام/60001

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا تحریم ونزوئلا ایران بنزین گازوئیل افغانستان توقیف کشتی انگلیسی دلار طلا خبرگزاری فارس فارس تبریز آل هاشم امام جمعه تبریز نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی فرآورده های نفتی آب های آزاد سوریه انگلیس ایران به ونزوئلا بنزین و گازوئیل امام جمعه تبریز حجت الاسلام پایان تحریم فروش بنزین آل هاشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۷۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت خصمانه آمریکا با تکمیل خط لوله گاز «صلح»

وزارت خارجه آمریکا با اشاره به تاکید پاکستان بر تکمیل خط لوله گاز صلح ادعا کرد که دوستی با ایران خطر تحریم‌های واشنگتن را در پی خواهد داشت. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد واشنگتن از پیشرفت پروژه خط لوله گاز ایران-پاکستان حمایت نمی‌کند.

وی افزود دوستی با ایران خطر تحریم‌های آمریکا را در پی خواهد داشت.

این درحالی است که به گفته «مصدق مالک» وزیر نفت پاکستان دستکم 27 درصد شهروندان این کشور به گاز دسترسی دارند.

مالک همچنین هفته جاری اظهار داشت پاکستان به رسمی به دنبال درخواست معافیت تحریمی آمریکا برای انتقال گاز ایران است.

اوایل اسفندماه سال گذشته وزیر نفت و نیروی پاکستان با تاکید بر تعهد کشورش به تکمیل خط لوله انتقال گاز ایران گفته بود: تحریم‌های آمریکا قابل اعمال بر این پروژه مشترک گازی نیست.

پروژه "خط لوله گاز صلح" ایران و پاکستان شتاب گرفتروسیه: ساخت خط لوله گاز پاکستان سال 2025 پایان می‌یابدپاکستان: تحریم‌های آمریکا ارتباطی با خط لوله انتقال گاز ایران ندارد

هفته گذشته «دونالد لو» دستیار وزارت خارجه آمریکا در امور جنوب آسیا و آسیای میانه در جلسه استماعیه کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان این کشور تصریح کرد برای جلوگیری از تحقق لوله انتقال گاز ایران به پاکستان تلاش می‌کند.

وی در پاسخ به پرسشی گفته بود: من کاملاً از تلاش‌های دولت آمریکا برای جلوگیری از تحقق این خط لوله حمایت می‌کنم، ما برای رسیدن به این هدف کار می‌کنیم.

انتهای پیام/.

 

دیگر خبرها

  • مخالفت خصمانه آمریکا با تکمیل خط لوله گاز «صلح»
  • نگرانی بزرگ اینتر: علاقه شدید ستاره‌های تیم به المپیک!
  • وزیر نفت پاکستان: ما به گاز ایران نیاز داریم
  • نامه بیش از یک صد نماینده پارلمان انگلیس درباره تحریم تسلیحاتی اسرائیل
  • آمریکا: از پروژه خط لوله گاز پاکستان- ایران حمایت نمی‌کنیم
  • روسیه برای دریافت پول فروش نفت به مشکل خورد
  • آمریکا با پروژه گازی ایران و پاکستان مخالفت کرد!
  • واشنگتن: از پروژه گازی ایران و پاکستان حمایت نمی‌کنیم
  • تاکید سوریه بر لزوم پایان اشغالگری و حمایت آمریکا از تروریسم
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، یمن و لبنان