Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- اروپا در حالی به استقبال کاهش محدودیت‌های کرونایی می‌رود که نگرانی‌ها در مورد موج دوم این بیماری در میانه ابهام‌ها در زمینه کشف واکسن تشدید شده است. تاریخ انتشار: 12:24 - 03 خرداد 1399 - کد خبر: ۶۲۳۱۲۵ خبرگزاری میزان – بیماری «کرونا» که تاکنون در سراسر جهان بیش از ۵ میلیون و ۳۰۴ هزار نفر را مبتلا کرده و مرگ بیش از ۳۴۰ هزار نفر را رقم زده است، پیامد‌های انسانی و مالی سنگینی را برای قاره اروپا به دنبال داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  بیش از نیمی از آمار مرگ و میر جهانی این بیماری در قاره اروپا اتفاق افتاده است.
مهم‌ترین خبرهای کرونایی اروپا عبارتند از:
- لغو محدودیت‌های مربوط به اماکن مذهبی در فرانسه: وزارت کشور فرانسه از صدور دستور لغو محدودیت‌های اماکن مذهبی که از ماه مارس اعمال شده بود، خبر داد.   این وزارتخانه اعلام کرد «این محدودیت‌ها احتمالا از اوایل ماه ژوئن مشروط به رعایت فاصله اجتماعی و پوشیدن ماسک و دستکش برداشته می‌شود.»
- روسیه: کرونا زده‌ترین کشور اروپایی تاکنون ۳۲۶ هزار و ۴۴۸ مورد ابتلا و ۳ هزار و ۲۴۹ مورد مرگ و میر ناشی از این بیماری را گزارش کرده است.   این کشور در روز گذشته رکورد ۱۵۰ مورد تلفات در ۲۴ ساعت را ثبت کرد.  بیشتر بخوانید: شتاب دولت‌های اروپایی برای فرار از بحران اقتصادی - کاهش محدودیت ها در اسپانیا: اسپانیا که در روز‌های اخیر به دو دلیل فروکش کردن موج بیماری در این کشور و تشدید شیوع در روسیه و آمریکای لاتین در رده چهارم کشور‌های بحرانی جهان و دوم اروپا قرار گرفته، از روز دوشنبه هفته جاری، محدودیت‌ها در دو کلانشهر «بارسلون» و «مادرید» را که به شدت از شیوع کرونا آسیب دیده اند، کاهش می‌دهد.   این کاهش محدودیت‌ها بدان معناست تجمع‌های تا ۱۰ نفره بلامانع خواهند بود و رستوران‌ها و کافه می‌توانند با ۵۰ درصد ظرفیت خود فعالیت را از سر بگیرند؛ ضمن اینکه اماکن عبادتی با ۳۰ درصد ظرفیت قادر به فعالیت خواهند بود.
اسپانیا تاکنون ۲۸۱ هزار و ۹۰۴ مورد ابتلا و ۲۸ هزار و ۶۲۸ مورد مرگ و میر را گزارش داده است.
- انگلیس مرگبارترین کشور قاره اروپا: این کشور  با ثبت ۳۶ هزار و ۳۹۳ مورد مرگ و میر همچنان با بحرانی بهداشتی مواجه است؛ این کشور از ۸ ژوئن (۱۹ خرداد) قوانین جدید قرنطینه‌ای را برای مسافران خارجی معرفی می‌کند.   از سوی دیگر نقض قوانین قرنطینه توسط «دومینیک کامینگز»، مشاور ارشد «بوریس جانسون»، نخست وزیر انگلیس، در دوران اعمال قرنطینه خبرساز شده است.
- ایتالیا همچنان مرگبار: دومین کشور مرگبار اروپایی تاکنون ۳۲ هزار ۶۱۶ مورد مرگ و میر را ثبت کرده است.
پرتغال: پرتغال تاکنون ۳۰ هزار و ۲۰۰ مورد ابتلا و یک هزار و ۲۸۹ مورد مرگ و میر ناشی از کرونا را ثبت کرده است.
- بحران در صنعت گوشت آلمان: در پی شیوع گسترده کرونا در میان کارکنان کشتارگاه‌های آلمان، دولت این کشور از اعمال جریمه سنگین ۳۰ هزار یورویی به این مراکز به دلیل بی توجهی به قوانین قرنطینه خبر داد.   شیوع بیماری در کشتارگاه‌ها سبب شده تا این بیماری در مناطق محل استقرار کرونا، تشدید شود.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا حوادث بین الملل کرونا در اروپا کاهش محدودیت ها مورد مرگ و میر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۷۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، بیش از ۴۰ هزار نفر در رشته علوم آزمایشگاهی فعال هستند. این رشته در ایام کرونا در صف اول مواجهه با ویروس کرونا بود و در سایر مواقع نیز از جمله رشته‌هایی است که در ارتباط مستقیم با عوامل عفونی و ویروسی است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   آقای یار محمدی از جمله افرادی که ۳۲ سال در این رشته کار کرده و همکارانی داشته که در حین کار به علت آلودگی با نمونه ویروسی به هپاتیت مبتلا شده است. آقای یار محمدی در این باره گفت: متاسفانه برخی همکاران ما در این رشته بعلت مواجهه با نمونه‌های ویروسی به ایدز و هپاتیت آلوده شدند و برخی جانشان را از دست دادند. البته پیگیری‌های ما نشان می‌دهد هنوز مصوبه هیات وزیران در سال ۹۵ در خصوص اعمال سختی کار برای رشته آزمایشگاه اجرایی نشده است. محسنی بند پی گفت: باید این مصوبه در بخش خصوصی همچون بخش دولتی شامل حال شاغلین رشته آزمایشگاه شود و رفتار دوگانه‌ای نباید در این دو بخش وجود داشته باشد. از دیگر مشکلات این رشته محدودیت‌هایی است که برای اداامه تحصیل فارغ التحصیلان آن وجود دارد. موضوعی که سال هاست وزارت بهداشت در حال پیگیری آن است حسین درگاهی در این باره گفت: کمیته‌های تخصصی در حال بررسی این موضوع هستند و در صورت نیاز سنجی برای این رشته اجرا میشود. خبر خوب اینکه روز گذشته شورای انقلاب فرهنگی اعلام کرد ۳۰ فروردین در تقویم کشور به نام روز آزمایشگاه ثبت شده است.

دیگر خبرها

  • در نامه ای به وزیر بهداشت: وزارت بهداشت حذف هپاتیت C در ایران را اعلام کند
  • وزارت بهداشت حذف هپاتیت C در ایران را اعلام کند
  • غذا‌های مفیدی که بدن هر بیماری را تقویت می‌کند
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • این رژیم غذایی پیری مغز را تسریع می‌کند
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • شمشیر دو لبه‌ای به نام کورتون | پاسخ به همه سؤالات و نگرانی‌ها درباره چگونگی مصرف داروهای ضدالتهابی
  • افت قیمت نفت در پی نگرانی‌ها درباره عرضه جهانی
  • کاهش ۰.۴۷ درصدی قیمت جهانی نفت
  • چشم‌رنگی‌ها در معرض این بیماری