Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، شهلا امیری، رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان سرعین گفت: بوتیمار کوچک جزوء پرندگان حمایت شده ایران و دارای ارزش حفاظتی است و باید بیش از پیش در حفظ و نگهداری این گونه در طبیعت تلاش کرد. بوتیمار کوچک پرنده کنار آبزی بوده و در زیستگاه هایی مانند رودخانه های آب شیرین، باتلاق و تالاب زیست می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از ابتدای سال 99 تا به حال سه قطعه از این پرنده در سرعین رهاسازی شده است.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حفاظت محیط زیست پرندگان حمایت شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۷۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیمار و رهاسازی ۲ توله سمور سنگی در طبیعت خوانسار

 ۲ توله سمور سنگی که به اداره حفاظت محیط‌زیست خوانسار تحویل شده بودند، تحت نظر رئیس اداره حیات وحش استان تیمار و بررسی‌های لازم درخصوص سلامت آنها، انجام شد.

با توجه به گزارش دریافتی و دیده شدن مادر این سمورها، برنامه بازگردانی آنها به زیستگاه اصلی مدنظر قرار گرفت و تلاش می‌شود تا شرایط زیست طبیعی این گونه، از سر گرفته شود.

سَمور سَنگی (نام علمی: Martes foina) یکی از انواع سمور است. این جانور دارای قدی کوچک و پا‌های کوتاه و انگشت‌رو است و بدنش باریک و کشیده و پوستش نرم است. زیستگاه این حیوان از مغولستان و چین در آسیا تا غربی‌ترین نقاط اروپا امتداد دارد.

این حیوان به جهت لکه سفید زیر سینه‌اش به سمور سینه‌سفید و به جهت علاقه به زندگی در جنگل‌های راش و ممرز به سمور راش نیز معروف است.

علت اصلی حضور این گونه در شهرستان خوانسار وجود باغات فراوان و کوهستانی بودن منطقه و به تبع آن شباهت اقلیم به مناطق شمالی کشور است.

منبع: مهر

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • تقدیر حفاظت محیط زیست اشنویه از دانش آموز حافظ حیات وحش
  • تلف شدن ۴۰ پرنده سبز قبا به دلیل تخلف کندوداران
  • تیمار و رهاسازی ۲ توله سمور سنگی در طبیعت خوانسار
  • نجات یک بهله دلیجه زخمی با کمک دوستداران محیط زیست
  • پرنده نادر غواص گلوسیاه به طبیعت برگشت
  • فیلم/ تیمار و رهاسازی پرنده نادر غواص گلو سیاه در دریای خزر
  • متخلف شکار غیر مجاز در مهرستان دستگیر شد
  • دستگیری دو شکارچی متخلف در شهرستان خلخال
  • (ویدیو) رویا کجاست؟
  • دستگیری ۲ شکارچی متخلف در شهرستان خلخال