Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@17:18:08 GMT

۵۰۰ هکتار از مزارع گندم مریوان سمپاشی شد

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۴۸۱۶۸

۵۰۰ هکتار از مزارع گندم مریوان سمپاشی شد

سید عزیز هاشمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با اجرای موفق کانون کوبی مزارع گندم در کانون‌های شروع این بیماری از اپیدمی شدن بیماری زنگ گندم در مزارع این شهرستان جلوگیری شد.

وی با بیان اینکه امسال ۶ هزار از اراضی زراعی مریوان زیر کشت گندم آبی و دیمی رفته است، افزود: مزارع گندم به صورت مستمر توسط کارشناسان جهاد کشاورزی پایش می‌شود تا در صورت مشاهده آفت زنگ گندم بلافاصله سمپاشی انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی مریوان یادآور شد:‌ زنگ گندم یکی از بیماری‌های قارچی است با تجهیز و فعال کردن به موقع شبکه سمپاشی و آموزش‌های لازم به کشاورزان می‌توان از گسترش و زیان بیشتر این بیماری جلوگیری کرد.

وی نسبت به ریزش سن گندم نیز هشدار داد و تاکید کرد:‌ سن گندم یکی از آفاتی است که موجب چروکیدی، لاغر شدن دانه گندم، افت کیفیت گندم و در نهایت افت عملکرد مزارع گندم می‌شود لذا کشاورزان مزارع خود را به صورت مرتب مورد پایش قرار داده و به توصیه های بهداشتی و مبارزه علیه این بیماری با نظارت کارشناسان جهاد کشاورزی اقدام کنند.

هاشمی با بیان اینکه تاکنون ۳۵۰ لیتر سم به صورت رایگان در اختیار کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم قرار داده شد، گفت: کارشناسان این سازمان به صورت مستمر با کشاورزان در ارتباط هستند هر چند این بیماری بیشتر در مزارع دشت روستای وله ژیر، لنج آباد، ره شه دی و خاوو میرآباد مشاهده شده است.

شهرستان مرزی مریوان با ۱۵۳ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۲۰ کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی گندم مریوان اراضی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی گندم مریوان اراضی کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گندم مریوان اراضی کشاورزی جهاد کشاورزی مزارع گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۸۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هماهنگی‌های لازم برای برداشت گندم در بخش سعدآباد انجام شد

به گزارش خبرنگار مهر، حمزه امین نژاد پنج شنبه شب در نشست ستاد برداشت غلات و دانه‌های روغنی اظهار داشت: در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ با توجه به عدم بارش به موقع کشاورزان در نزدیک به ۶۰۰ هکتار زمین‌های زراعی به کشت گندم اقدام کردند.

بخشدار سعدآباد افزود: از جمع ۶۰۰ هکتار که عمدتاً در مناطق وحدتیه است، حدود ۳۰۰ هکتار دیم و به همین میزان به روش آبی اقدام به کشت کردند.

وی گفت: به منظور برداشت این سطح غلات کمباین لازم با هماهنگی و برنامه ریزی مدیر جهاد کشاورزی دشتستان و ادارات جهاد کشاورزی شهرهای سعدآباد و وحدتیه مشخص و کمباین داران پس از استقرار در مزارع گندم موظف به اتمام برداشت سطح زیر کشت و در نهایت با مجوز ادارات جهاد کشاورزی می‌توانند از سطح بخش خارج شوند.

در این ستاد رئیس اداره جهاد کشاورزی وحدتیه، نماینده رئیس جهاد کشاورزی سعدآباد، جانشین بخشدار سعدآباد و سه تن از نماینده کشاورزان حضور داشتند.

کد خبر 6082197

دیگر خبرها

  • پیش بینی برداشت بیش از ۹۰ هزار تن گندم در میاندوآب
  • هماهنگی‌های لازم برای برداشت گندم در بخش سعدآباد انجام شد
  • مبارزه با بیماری‌های گندم در مزارع بهشهر
  • مبارزه با آفت سن گندم در بیش از ۱۵ هزار هکتار از مزارع مهاباد
  • پیش بینی تولید بیش از ۹۳ هزار تن محصول گندم در شهرستان میاندوآب
  • آغاز برداشت دانه‌های طلایی گندم در شادگان
  • آغازعملیات مبارزه با آفات و علفهای هرز در گندمزارهای مهاباد 
  • مبارزه با انواع بیماری و آفت در سطح دو میلیون و ۲۰۰هزار هکتار از مزارع کشور
  • پاکسازی ۱۴۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی لرستان در برابر بیماری قارچی زنگ زرد
  • آغاز برداشت گندم از مزارع عنبرآباد