Web Analytics Made Easy - Statcounter

اوچی اردبیلی از ذخیره ۸۵۰ نمونه خون بند ناف از استان اردبیل در بانک خصوصی سلول‌های بنیادی رویان خبر داد و گفت: ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی خون بند ناف در اردبیل ۱۰ درصد رشد داشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل به نقل روابط عمومی جهاددانشگاهی استان اردبیل، «مهران اوچی اردبیلی» گفت: با توجه به فرهنگ‌سازی و آگاهی خانواده‌ها از نتایج خوبی که از ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی خون بند ناف رویان در درمان بیماری‌ها حاصل شده، استقبال از آن در استان اردبیل روز به روز در حال افزایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل اظهار کرد: سال گذشته یکصد و 26 نمونه خون بند ناف از استان اردبیل در بانک سلول‌های بنیادی رویان ذخیره شده که نسبت به سال گذشته رشد 10 درصدی داشته و همچنین از ابتداری سال‌جاری تاکنون ذخیره سازی 26 نمونه خون انجام شده است.

 

این مقام مسئول یادآور شد: این دفتر علاوه بر ارائه خدمات به همشهریان استان اردبیل، مراجعه کنندگان شهرستان‌های آستارا و سراب را نیز تحت پوشش قرار می‌دهد.

 

اوچی اردبیلی تصریح کرد: ذخیره‌سازی خون بندناف، فرصت مناسبی برای والدین به ویژه خانواده‌هایی با سابقه بیماری‌های خاص از جمله بیماری‌هایی با منشا خونی که از شانس درمان با سلول‌های بنیادی برخوردارند، می‌باشد، همچنین برای این خانوده‌ها در راستای ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی از سوی بانک خون بند ناف رویان تخفیفات ویژه ارائه می‌شود.

 

وی ادامه داد: سلول‌های بنیادی با توجه به اینکه در اکثر زایمان‌ها به عنوان زباله بیولوژیک دور ریخته می‌شود اما در صورت ذخیره می‌تواند در درمان برخی بیماری‌ها صعب العلاج استفاده شود به همین منظور برای بهره‌مندی استان از این ظرفیت ارزشمند، دفتر نمایندگی بانک سلول‌های بنیادی خون بند ناف استان اردبیل راه اندازی و به صورت شبانه‌روزی آماده ارائه خدمات به مراجعه کنندگان است.

 

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل خاطرنشان کرد: سلول‌‌های بنیادی خون بند ناف در زمان تولد نوزاد توسط کارشناسان بانک خون بند ناف رویان اردبیل با رعايت استانداردها و ارائه به موقع و صحيح خدمات دریافت و به بانک سلول‌های بنیادی خون بند ناف رویان در تهران ارسال و ذخیره‌سازی می‌شوند.

 

اوچی اردبیلی افزود: متقاضیان می‌توانند به دفتر نمایندگی بانک خون سول‌های بنیادی خون بند ناف رویان واقع در اردبيل، شهرك كارشناسان فاز3، ميدان شفا، ساختمان جهاددانشگاهي واحد اردبيل، طبقه 3 مراجعه و پس از آگاهی، ارائه اطلاعات تكميلي، مشاوره‌هاي تخصصي و پزشکی، قرارداد دریافت خدمات ذخيره ‌سازي نمونه خون بند‌ناف نوزاد را منعقد کنند.

 

وی با بیان اینکه زمان نگهداری خون بند ناف نوزاد بیش از 35 سال است که بیمه‌ای برای حفظ سلامتی فرزند محسوب می‌شود، تصریح کرد: پتانسیل درمان بیش از ۷۰ نوع بیماری در سلول‌های بنیادی خون بند ناف رویان وجود دارد.

پایان پیام/365

منبع: شبستان

کلیدواژه: بانک خون بند ناف ذخیره خون بند ناف نوزاد سلول های بنیادی جهاد دانشگاهی اردبیل بنیادی خون بند ناف رویان سلول های بنیادی خون بند ناف ذخیره سازی سلول های بنیادی اوچی اردبیلی استان اردبیل نمونه خون بیماری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۸۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرریز چهار سد طی دو ماه اخیر در کردستان

 محمدمعززاده مردوخی در خصوص وضعیت آب ذخیره پشت سد‌های استان، گفت: با توجه به دو جبهه اخیر بارندگی که از ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ آغاز شده بود، متوسط بارندگی استان در فروردین ماه سال‌جاری ۲۹ میلی‌متر بود که بیشترین میزان بارش در شهرستان بانه با حدود ۸۱ میلی‌متر و کمترین آن در بیجار و دیواندره به میزان ۱۱ میلی‌متر بود.

معاون منابع انسانی، مالی و پشتیبانی شرکت آب منطقه‌ای کردستان اضافه کرد: این بارش‌ها منجر به افزایش ۲۹ درصدی رواناب و بالابردن حجم آب رودخانه‌ها شده است که البته این رقم نسبت به درازمدت ۱۴ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی گفت: این بارندگی‌ها منجر به سرریز سد‌های عباس آباد بانه، چراغ‌ویس سقز، گاران مریوان و سد آزاد شد و با توجه به جبهه بارشی پیش‌رو انتظار می‌رود سد‌های قشلاق سنندج و زیویه شهرستان کامیاران نیز بزودی سرریز کنند.

معاون منابع انسانی، مالی و پشتیبانی شرکت نسبت به احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های استان نیز هشدار داد و اظهار کرد: نظر به حجم بارش‌های زیاد و احتمال جاری شدن سیل، اطلاع رسانی‌های لازم از طریق روابط عمومی این شرکت و ادارات منابع آب شهرستان‌های تابعه استان، مکرراً صورت گرفته و خوشبختانه تاکنون هیچ خسارت مالی و جانی ناشی از وقوع سیل، گزارش نشده است.

وی ذخیره آب سد‌های استان را حدود ۶۵ درصد دانست و گفت: در حال حاضر ذخیره آب سد‌های استان حدود یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون متر مکعب است و درصد پرشدگی سد‌های استان در مدت مشابه سال گذشته ۵۶ درصد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • ذخیره‌سازی ۳۶۰ هزار مترمکعب آب در سازه‌های آبخیزداری
  • نگاهی بنیادی به شرکت‌های صنعت دارویی در بازار سرمایه
  • ذخیره آب سدهای مازندران ۵۳ درصد افزایش یافت
  • ذخیره آب سدهای کردستان به ۶۵ درصد رسید
  • آبگیری ۹۸ درصدی آببندان در مازندران
  • حجم ذخیره آب سدهای کردستان ۶۵ درصد است/ سرریز شدن چهار سد
  • ۹۸ درصد آب بندان های مازندران پُر شدند
  • سرریز چهار سد طی دو ماه اخیر در کردستان
  • میزان ذخیره آب سدهای کردستان به ۶۵ درصد رسید
  • آورد یک میلیارد مترمکعبی سدهای کرمانشاه