Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، کنفرانس بین‌المللی به مناسبت روز جهانی «قدس» با موضوع «فلسطین –درد جهان اسلام» به صورت آنلاین برگزار شد.

در این نشست مقامات ایرانی، کارشناسان قرقیزستان، روسیه، قزاقستان، ترکیه، فلسطین و غیره حضور داشتند.

در ابتدای جلسه «حاکم جان حاجی ارگشیف» معاون مفتی اعظم قرقیزستان در سخنانی از حمایت مفتیات این کشور از چنین تلاش‌هایی خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: تحولات نگران کننده ای در حال حاضر درباره فلسطین صورت گرفته ضمن این که مسلمانان قرقیزستان هر سال حمایت خود را مردم مظلوم فلسطین در قالب این‌گونه نشست‌ها  اعلام می‌کنند. 

در ادامه «تورسونبای باقر اولو» نماینده سابق پارلمان قرقیزستان اظهار داشت: خوشبختانه مسئله فلسطین در قرقیزستان پیوسته در سطوح مختلف مطرح می‌شود ضمن این که در قبال مظلومیت مردم فلسطین نمی‌توان ساکت نشست.

وی تصریح کرد: اگر ما این ظلم را تحمل کنیم وضعیت در آینده به مراتب بدتر خواهد شد. باید از غیرقانونی بودن اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی هر چه بیشتر سخن گفت و باید مبارزه مشترک مان را ادامه دهیم.

باقر اولو خاطر نشان کرد: مسلمانان قرقیزی از برادران فلسطینی همواره حمایت می‌کند و در چارچوب این تلاش‌ها انستیتوی دفاع حقوق فلسطین در قرقیزستان تأسیس شده است و در آن مطالعات مرتبط انجام می‌شوند.

وی افزود: ما از مسلمانان حامی فلسطین در قرقیزستان هستیم و با جنایت‌ علیه مسلمانان مبارزه می‌کنیم.

نماینده سابق پارلمان قرقیز گفت: در حال حاضر نه تنها مسلمانان نسبت به تحولات اخیر در فلسطین اعتراض می‌کنند بلکه نمایندگان دیگر ادیان و جنبش‌های سیاسی مختلف از اقدامات آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه انتقاد می‌کنند و دادخواهی آنها هم باید شنیده شوند.

این مقام قرقیز اظهار داشت: در دیگر کشورهای آسیای مرکزی نیز ظرفیت اعتراضی بر سر موضوع فلسطین وجود دارد زیرا ما مسلمانان یک امت واحد هستیم، بنابراین از همین جا از برادران خود در منطقه‌ برای بررسی بیشتر موضوع فلسطین و ظلم به مردم این کشور دعوت می‌کنم.   

«روستم نورگالیف» کارشناس ارشد دانشگاه روسی- اسلامی روسیه در این جلسه گفت: در میزگردها و کنفرانس‌ها پیوسته موضوع فلسطین مورد بررسی قرار می‌گیرد، هدف این اقدامات انتقال چنین اطلاعاتی به دانشجویان است تا نسل جدید نگاه صحیح‌تری به مسئله فلسطین داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: همچنین ما از حضور کارشناسان فلسطینی در دانشگاه حمایت می‌کنیم تا بتوانیم اطلاعات واقعی را به نسل آینده منتقل و در این زمینه آگاهی سازی کنیم.

«روسلان آیسین» کارشناس مرکز تحلیلی روسیه موسوم به «پایستینه» اظهار داشت: مردم فلسطین در نخستین جبهه جنگ با ظلم جهانی قرار دارند اما آنها این مبارزه به تنهایی انجام نمی‌دهند و تعداد زیادی از مسلمانان در سراسر جهان از برادران خود حمایت می‌کنند.

این کارشناس روس تصریح کرد: فلسطینی‌ها آماده مبارزه برای رسیدن به عدالت هستند و در این مسیر از جان و مال خود مضایقه نمی‌کنند.

وی گفت: امت اسلامی نمی‌تواند در شرایط بحرانی فلسطین راحت بخوابد و باید به مبارزه ادامه داد.

ایسین عنوان کرد: صهیونیسم جهانی انشاالله شکست خواهد خورد زیرا حق قانونی برای زندگی در آن سرزمین، متعلق به فلسطینی ها است.   

«سعید خرازی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در قرقیزستان اظهار داشت: همان‌طور که می دانید حدود چهل سال از اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس توسط امام خمینی (ره) می‌گذرد. جای خوشحالی است که امروز روز جهانی قدس به یکی از نمادهای همبستگی جهان اسلام و اتحاد مسلمانان تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: حدود 7 دهه از اشغال سرزمین‌های فلسطین توسط صهیونیست‌ها می‌گذرد. در طول این مدت طرح‌های مختلفی برای حل و فصل منازعه فلسطین ارائه شده است. هدف اصلی همه این طرح‌ها نیز به فراموشی سپردن آرمان فلسطین و تثبیت پایه‌های رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی بوده است.

خرزای افزود: تاکنون شاهد صدور قطعنامه‌ها ، برگزاری کنفرانس‌های صلح ، انعقاد قراردادها و ارائه ابتکارات متعدد با هدف عقب نشینی فلسطینیان از حقوق خودشان بوده‌ایم اما هیچکدام از این اقدامات به نتیجه نرسیده و انتفاضه فلسطین هر روز اشکال و ابعاد پیچیده‌تری به خود گرفته است. 

سفیر ایران خاطر نشان کرد: به موازات اقدامات رژیم صهیونیستی در توسعه سرزمینی ، شهرک‌سازی‌های غیرقانونی و تشدید آوارگی فلسطینیان، حمایت‌های مستقیم و غیرمستقیم کشورهای غربی و در راس آنها آمریکا از این رژیم اشغالگر از یک طرف و سیاست‌های سازشکارانه برخی کشورهای عربی از طرف دیگر، روز به روز دستیابی فلسطینیان به حق تعیین سرنوشت خود که اصلیترین حق شهروندی برای هر فلسطینی است را با مشکل و چالش مواجه کرده است.

وی ادامه داد: موضوع فلسطین امروز به مرحله‌ای رسیده است که آمریکایی‌ها با یک جانبه گرایی و پیروی از سیاست‌های توسعه‌طلبانه رژیم صهیونیستی طرح به اصطلاح معامله قرن را مطرح کرده و از طریق آن به دنبال قانونی کردن اشغال کامل سرزمین فلسطین و ذوب کردن تدریجی سرزمین فلسطین و تحقق شعار از نیل تا فرات صهیونیست‌ها با استفاده از اعمال زور است. 

این مقام ارشد ایران خاطر نشان کرد: تجربه چند دهه گذشته در کشورهای مختلف غرب آسیا و بحران‌های سوریه ،لبنان، عراق، یمن و افغانستان نشان داده است که برای رسیدن به حقوق واقعی و زندگی عزت مندانه هیچ راهی جز مقاومت نیست.

راهبرد مقاومت امروز ثمرات و نتایج خود را به خوبی نشان داده و به همه انسان‌های حق طلب درست بودن این راهبرد را به اثبات رسانده است.

وی ادامه داد: جای بسی خوشحالی است که می‌بینیم گروه‌ها و شخصیت‌های مختلف فلسطینی نیز به تدریج با درک شرایط حساس کنونی به این باور نزدیک‌تر شده‌اند که برای تحقق آرمان فلسطین تنها راه، راه مقاومت است.

خرازی گفت: امیدواریم مردم و گروه‌های مبارز فلسطینی با استمرار راهبرد مقاومت زمینه‌های لازم را برای برداشتن یک گام دمکراتیک و برگزاری یک همه‌پرسی عادلانه در آینده نزدیک در فلسطین و در بین ساکنان واقعی این سرزمین مقدس اعم از مسلمان، مسیحی و یهودی فراهم کنند و با استقرار یک دولت مشروع فلسطینی شرایطی را فراهم آورند تا همه مسلمانان جهان در مسجد الاقصی نماز شکر و وحدت اقامه کنند.

شایان ذکر است جمهوری اسلامی ایران نیز با ارائه طرحی در حمایت از برگزاری این همه پرسی طرح خود را در دبیرخانه سازمان ملل و شورای امنیت به ثبت رسانده است.

در ادامه جلسه گزارشات کارشناسان درباره وضعیت فعلی فلسطین و برنامه‌های مشترک برای مبارزه با رژیم صهیونیستی قرائت شد.

تحلیلگران به تعامل در زمینه اطلاع‌رسانی، در چارچوب سازمان‌های بین‌المللی، ارائه کمک‌های مختلف و غیره متمرکز شدند.

کنفرانس آنلاین به میزبانی مرکز تحلیلی «دین، حقوق و سیاست» و نخستین مجله اسلامی قرقیزستان با عنوان «امت» برگزار شد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: خاطر نشان موضوع فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۸۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمسایی: از آمادگی خوبی برای رسیدن اهدافمان برخورداریم

وحید شمسایی سرمربی تیم ملی فوتسال ایران در خصوص بازی مقابل افغانستان در مرحله گروهی جام ملت های آسیا گفت: از ۳۵ روز قبل از آغاز این مسابقات اردوی آماده سازی خود را شروع کردیم که شامل ۳ بازی دوستانه با تیم‌های ملی ویتنام، مراکش و نیوزلند در شهر «هوشی مین» بود.

او ادامه داد: حسین طیبی نتوانست به دلیل مصدومیت به موقع به این بازی‌ها برسد با این حال، با وجود از دست دادن یکی از بهترین بازیکنان، تیم ایران از آمادگی خوبی برای رسیدن به اهداف خود برخوردار است.

شمسایی در خصوص تیم ملی افغانستان هم گفت: افغانستان یک تیم با استعداد است و مطمئناً می‌تواند در این مسابقات شگفتی ساز شود. آنها بسیار تکنیکی هستند و ما تا جایی که می‌توانستیم آنها را آنالیز کردیم و معتقدیم که مسابقه چالش برانگیزی خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • هدف از برگزاری یادواره‌های شهدا ترویج و تبیین راهبرد مقاومت و ایثار است
  • اردوغان: اسرائیل در ارتکاب جنایت از هیتلر پیشی گرفته
  • حمله هوایی صهیونیست‌ها به آوارگان فلسطینی در جنوب غزه؛ هشت نفر شهید شدند
  • بازداشت جوان فلسطینی به دست نظامیان صهیونیست
  • بازداشت جوان فلسطینی به دست نظامیان صهیونیست در کرانه باختری+فیلم
  • شمسایی: از آمادگی خوبی برای رسیدن اهدافمان برخورداریم
  • بیانیه دولت غزه و کمیته‌های مقاومت فلسطین به مناسبت روز اسیر
  • ایران به محور مقاومت و مبارزه با اسراییل تبدیل شده است
  • ایران به محور مقاومت و مبارزه با اسرائیل تبدیل شده است
  • حمله موشکی سنگین حزب الله علیه مواضع اسرائیل/نبرد شدید مقاومت فلسطین با ارتش اسرائیل در مرکز نوار غزه/شمار شهدای نوار غزه به ۳۳ هزار و ۸۴۳ نفر رسید