Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-19@23:42:54 GMT

◄ 2 پیشنهاد برای حل مشکل ترافیک آزادراه تهران-شمال

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۴۸۵۳۱

‍‍‍‍‍‍

تین نیوز

دبیر انجمن شرکت‌های سرمایه‌گذار در آزادراه‌ها نسبت به انتقاد از ترافیک شدید در منطقه یک آزادراه تهران شمال پس از انتشار فیلمی در این باره، واکنش نشان داد.

به گزارش تین نیوز، خدایار خاشع گفت: به‌تازگی فیلمی از ترافیک سنگین منطقه یک آزادراه شمال انتشار یافته و گله شده چرا در این آزادراه که اخیراً افتتاح شده چنین راه بندانی ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این فیلم مربوط به محدوده بعد از تونل تالون و ۷ کیلومتری جاده چالوس در دوراهی شهرستانک بوده و ترافیک جاده چالوس پس زده و موجب ترافیک در منطقه یک آزادراه شمال شده است.

او با بیان این‌که کسی انتظار نداشت صرفاً با بهره‌برداری منطقه یک مشکل جاده چالوس حل شود، عنوان کرد: ظرفیت آزادراه شمال هم حداکثر به اندازه ظرفیت جاده چالوس کاهش خواهد داشت و باید تلاش شود تا تکمیل 2 منطقه دیگر آزادراه شمال، ظرفیت جاده چالوس افزایش یابد.

خاشع تاکید کرد: در طی سال‌های متمادی در مواقع پیک ترافیک، پلیس راه، حد فاصل کرج تا مرزن آباد در جاده چالوس را می‌بندد که برای جهت شمال به جنوب (چالوس به تهران و کرج)  مشکلی نخواهد بود ولی برای ترافیک جنوب به شمال ( تهران و کرج به چالوس ) با توجه به این‌که دو خط ترافیک با ظرفیت کامل از طریق آزادراه و یک تا 2 خط نیز از کرج به دو راهی شهرستانک وارد می‌شود ایجاد ازدحام و پس زدن ترافیک رخ خواهد داد.

او بیان کرد: در سال گذشته طرحی پیشنهاد و عنوان کردم اگر در مواقع پیک مانند ترافیک مشاهده شده در این فیلم، جاده چالوس از دو راهی شهرستانک به طرف چالوس و هم چنین از همین مقطع به طرف کرج یک‌طرفه شود، چون ترافیک 2 خط  آزادراه وارد جاده دو خطه جاده چالوس می‌شود و ترافیک کرج نمی‌تواند در این مقطع اختلال ایجاد کند، ترافیک پس زده نمی‌شود.

دبیر انجمن شرکت‌های سرمایه‌گذار در آزادراه‌ها گفت: بر اساس این طرح، همچنین ترافیک کرج به چالوس هم از طریق آزادراه کرج به طرف تهران و از آزادراه وارد جاده چالوس می‌شود ضمن این‌که  فاصله میدان کرج تا دو راهی شهرستانک از یک جاده اصلی کوهستانی حدود ۶۰ کیلومتر و از کرج-تهران-منطقه یک آزادراه شمال تا دوراهی شهرستانک حدود ۶۳ کیلومتر از یک آزادراه خواهد بود و برای عوارض پلاک کرج هم می‌توان تخفیف قائل شد و در این حالت مطمئنا ترافیک از دوراهی شهرستانک پس زده نخواهد شد.

به گزارش تین نیوز، او با بیان این‌که البته اگر ترافیک در پایان هر کدام از مناطق شمال حل شود، در نهایت در ورودی شهر چالوس پس زده می‌شود، گفت: برای مقطع ورودی چالوس کارهای موقتی انجام شده است ولی در محور کناره خزر از نور تا بعد از رامسر به علت نزدیکی کوه به دریا، شهرها کنارگذر مناسبی ندارند.

خاشع افزود: در این زمینه 2 طرح مطالعه و تصویب شد که یکی محور دریا و بزرگراهی 6 خطه در دریا بود و دیگری احداث طرح طبقاتی جاده کنارگذر از نور تا رامسر، که قرارداد اجرای آن هم منعقد و به دلایلی انجام نشد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: ترافیک در آزاد راه تهران شمال منطقه یک آزاد راه تهران شمال منطقه یک آزادراه آزادراه شمال جاده چالوس پس زده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۸۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترافیک سنگین در آزادراه تهران - کرج - قزوین

رئیس پلیس راه البرز از ترافیک سنگین در آزادراه های استان البرز خبرداد و از رانندگان خواست با احتیاط حرکت کنند.

به گزارش مشرق، سرهنگ "پیمان کرمی" روز پنجشنبه اظهار کرد: این ترافیک در خط جنوبی آزادراه کرج - قزوین حدفاصل محمدشهر تا پل فردیس و در آزادراه کرج - تهران محدوده فردیس تا کلاک کرج سنگین است.

وی اضافه کرد: اکنون وضعیت ترافیک در خط شمالی آزادراه تهران - کرج - قزوین در برخی مقاطع پرحجم گزارش شده است.

کرمی از رانندگان خواست زمان سفر خودرا مدیریت کرده و از عجله وشتاب پرهیز کنند.

مرکز کنترل ترافیک پلیس راه ناجا با شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ به صورت شبانه روزی پاسخگوی وضعیت راه‌های کشور و آماده امدادرسانی به حادثه دیدگان احتمالی است.

استان البرز دارای یک هزارو۵۶۰کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی است و ۱۸ درصد ترافیک جاده‌ای کشور مربوط به راه‌های این استان است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • ترافیک سنگین در جاده چالوس
  • محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های شمال در آخرین روز فروردین
  • وضعیت راه‌های کشور؛ترافیک نیمه سنگین در جاده چالوس و آزادراه تهران–پردیس
  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال
  • ترافیک سنگین در آزادراه تهران - کرج - قزوین
  • آخرین محدودیت ترافیکی فروردین ماه در جاده‌های شمال
  • ترافیک سنگین در آزادراه تهران _ کرج_ قزوین
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده چالوس و هراز
  • اعمال محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده‌های شمال
  • بارش باران در جاده‌های ۹ استان